به سایت زنبق خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

خطوط لیزر و کارتریج

کارتریج یکی از مهمترین بخش های چاپگر است. به گونه ای که وجود آن برای فرآیند چاپ اهمیت تعیین کننده ای دارد. رنگ مورد نیاز برای چاپ در اختیار چاپگر قرار می گیرد. کارتریج چاپگر را می توان بر اساس نوع چاپگر به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم کرد.

دانستن قطعات و اجزای یک چاپگر لیزری و یک چاپگر جوهر افشان به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر از این دستگاه های چاپ استفاده کنید. به همین دلیل است که در این مقاله آن را ارائه می کنیم و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان

بخش های مهم کارتریج لیزر

کارتریج تونر لیزری

کارتریج لیزری بخشی از چاپگر لیزری است که وظیفه ایجاد تصویر روی کاغذ را بر عهده دارد. این قسمت به جای جوهر مایع حاوی مخلوط خشکی از پودر تونر است که از طریق بار الکتریکی و گرما به کاغذ می‌چسبد. کارتریج های لیزری در چهار رنگ مختلف وجود دارند: مشکی، فیروزه ای، سرخابی (قرمز/صورتی) و زرد. در ادامه، اجزای آنها را در نظر خواهیم گرفت:

طبل

درام یک استوانه آلومینیومی با بار الکتریکی است که توسط یک پوشش حساس به نور احاطه شده است. وظیفه اصلی درام جذب ذرات پودر تونر و انتقال آنها به کاغذ و ایجاد خواص الکترواستاتیکی است. بنابراین وقتی دستور چاپ می دهید، درام بار الکترواستاتیکی دریافت می کند و لیزر تصویر روی سطح آن را اسکن می کند. پس از اسکن تصویر، درام می چرخد ​​و تونر را جذب می کند تا تصویر را به کاغذ منتقل کند.

درام کارتریج تونر لیزری

کارتریج تونر

کارتریج تونر ظرفی حاوی ذرات پودر تونر است. پودر تونر از رزین پلاستیکی متصل به ذرات آهن ساخته شده است. در طی فرآیند چاپ لیزری، این پودرها با بار مثبت خود به درام جذب می شوند. سپس با تیغه دکتر به طور یکنواخت روی کاغذ پخش می شوند و تصویر ایجاد شده در درام روی کاغذ چاپ می شود. می توان گفت کل این فرآیند حول محور بارهای الکتریکی و تأثیر تغییرات آنها بر ذرات تونر می چرخد ​​که به این بارها بسیار حساس هستند و توسط آنها حرکت می کنند.

کارتریج تونر

دکتر بلید

دکتر بلید متوجه می شود که مقدار تونر که روی قسمت های دیگر اعمال می شود، آزادانه روی کاغذ توزیع می شود. همچنین با پرداخت هزینه تونر، خوانایی پیام بسیار مهم است. در کارتریج های رنگی، این قسمت تونر را برای چاپ در کنار غلتک توسعه دهنده آماده می کند. برای تک کارت ها، Dr. تیغه برای بارگیری مستقیم با غلتک توسعه دهنده.

دکتر بلید

این قطعه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیرا در صورت زنگ زدن این تیغه نه تنها از بارگیری مناسب تونر جلوگیری می کند، بلکه به کارتریج نیز آسیب می رساند.

آهن ربا

آهنربا یک میله استوانه ای با خواص مغناطیسی است. این قسمت بین کارتریج تونر و درام قرار دارد و کار اصلی آن ایجاد بار الکتریکی در تونر و جذب آن است. تحت تأثیر بار الکتریکی بین آهنربا و درام، پودر تونر به سمت درام حرکت می کند. آسیب به این ناحیه باعث ایجاد لکه های تیره در نسخه چاپی و روشن تر شدن آن می شود.

آهن ربا

فیوزر تکی

واحد فیوزر از دو غلتک تشکیل شده است. غلتک فیوزر اصلی توسط یک لامپ با دمای کنترل شده گرم می شود، که با گرم شدن، ورق پلاستیکی نازک تونر را ذوب کرده و جوهر را از طریق غلطک ها به کاغذ منتقل می کند. این غلتک به راحتی تمیز می شود زیرا با سیلیکون غیر ساینده پوشانده شده است.

غلتک پایینی نیازی به گرما ندارد و معمولاً از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شده است که کاغذ را نگه می دارد و به عبور آن از غلتک ایمن و راحت کمک می کند.

فوم غلتک

با افزایش تماس بین کاغذ و درام، فوم رولر تونر را به کاغذ منتقل می کند. همچنین کثیفی و زباله های باقی مانده روی درام را پس از پرینت کاملا پاک می کند فوم غلتک یک قطعه استوانه ای است که زیر درام قرار می گیرد گم شدن این قطعه باعث وقفه های زیادی در فرآیند چاپ می شود توجه داشته باشید که فوم غلتک باید با توجه به عملکرد خود اصلاح شود

فوم غلتک

تیغه (تیغه تمیز کننده)

تیغه تمیز کننده یک تیغه است و عملکردی مشابه غلتک فوم دارد. یعنی پس از فرآیند چاپ، درام از ذرات باقی مانده در آن پاک می شود. لازم به ذکر است که ذرات تونر باقی مانده روی فوم غلتک نیز با تیغه حذف می شوند.

تیغه

درام شاتر

پوشش درام یک قطعه پلاستیکی است که درام را احاطه کرده است تا از تابش نور در هنگام نصب جلوگیری کند.

تسمه انتقال

تسمه انتقال وظیفه انتقال کاغذ از طریق چاپگر را بر عهده دارد. به طوری که تونر پس از عبور از روی درام می تواند تصویر یا متن مورد نظر را روی کاغذ بنویسد. برخی از چاپگرهای کوچکتر تسمه انتقال ندارند و در عوض دارای غلتک هایی هستند که نقش تسمه را دارند. یکی از علائم اصلی بد بودن تسمه انتقال، چاپ مداوم کاغذ در چاپگر است.

ظرف تونر زباله

قسمت زباله تونر باقی مانده از فرآیند چاپ را جمع آوری می کند. این مورد به مرور زمان پر می شود و بنابراین باید جایگزین شود. در غیر این صورت، چاپگر از کار می افتد و یا کیفیت چاپ بسیار کاهش می یابد.

تراشه الکترونیکی

تراشه الکترونیکی روی کارتریج تونر قرار دارد و به عنوان مغز عمل می کند. دستورالعمل های ارسالی به کارتریج مانند انتقال پودر تونر به کاغذ و تخمین میزان باقیمانده تونر توسط این تراشه اعلام می شود. تعداد پرینت های انجام شده در این چیپست ثبت می شود و زمانی که به عدد مشخصی رسید باید این تراشه تعویض شود. یک تراشه الکتریکی معیوب پیام های خطا را روی صفحه چاپگر نمایش می دهد.

قطعات اصلی کارتریج جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان در بین کاربران چاپگر بسیار محبوب هستند. زیرا چاپ رنگی با کیفیت بالایی ارائه می دهد. فرآیند چاپ این چاپگرها ساده و سرراست است. در واقع کارتریج های جوهر افشان مخازن جوهر هستند که به یک سری نازل های کوچک به نام هد چاپ متصل می شوند که هدف آنها ایجاد نقاط ریز جوهر است.

با رنگ خاصی مانند مشکی، می توان از نازل ها برای چاپ متن استفاده کرد. رنگ‌های موجود در کارتریج‌های جوهرافشان را نیز می‌توان برای ایجاد یک تصویر رنگی ترکیب کرد. کارتریج تونر از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

جوهر افشان کارتریج Awak

بدنه به عنوان یک مخزن برای جوهر عمل می کند. بسته به نوع چاپگر، کارتریج های رنگی و مشکی را می توان به صورت جداگانه یا با هم در یک محفظه نصب کرد.

بدنه کارتریج جوهر افشان

سر کارتریج جوهر افشان

سر کارتریج جوهر افشان

قسمت سر به عنوان هسته یک چاپگر جوهر افشان عمل می کند و جوهر را به کاغذ منتقل می کند. هد چاپ برای کارتریج جوهر افشان از چهار قسمت زیر تشکیل شده است:

1- صفحه نازل: قسمتی که در هنگام چاپ جوهر از کارتریج تخلیه می شود.

2- صفحه پوشش: نازل ها را در صورت عدم استفاده می پوشاند و محافظت می کند.

3- فضای مرکب مشترک: جایی که جوهر درست قبل از چاپ قرار می گیرد.

4- بستر پیزوالکتریک (پیزوالکتریک در چاپگرها): حاوی کریستال پیزوالکتریک است. لرزش این کریستال در محفظه کارتریج باعث جاری شدن جوهر از نازل ها می شود. این فرآیند در فواصل منظم و به صورت قطره ای اتفاق می افتد.

5- صفحه پشتی فلزی (روی پرینترهای حرارتی): این قسمت با جریان الکتریکی ضعیف گرم شده و جوهر را گرم کرده و باعث پاشیدن جوهر روی کاغذ می شود.

آخرین کلمه

دانستن اجزای کارتریج های لیزری و جوهر افشان برای حفظ بهترین عملکرد چاپگر شما مهم است. زیرا اگر سند چاپ شده روی دستگاه کیفیت پایینی داشته باشد، کاغذ به چاپگر بچسبد و یا چاپگر با خطا مواجه شود، وضعیت را بهتر می دانید. به یاد داشته باشید که می توانید از مشاوره همکاران ما در انتخاب با کیفیت ترین کارتریج های موجود در بازار و رفع مشکلات پیش روی چاپگر خود نیز بهره مند شوید.
مطالعه از رفرنس: قطعات کارتریج

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 47
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 35
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 20
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 5
بازدید هفته : 278
بازدید ماه : 1,221
بازدید سال : 15,955
بازدید کلی : 33,584

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir