به سایت زنبق خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

متن آهنگ غمی نیست ما برقراریم اون بالا یکیو داریم محمد علیزاده

غمی نیست ما برقراریم اون بالا یکیو داریم پشت ابر بی قراری عمریه چشم انتظاریم!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/93410/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 2
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


بازنویسی محتوا مزایای زیادی برای نویسندگان محتوا دارد. در مواردی که نویسنده محتوا از تخصص کافی در زمینه موضوعی برخوردار نیست و دانش کاملی ندارد، بازنویسی محتوا کار او را آسان می کند. یک نویسنده محتوا می تواند با پیروی از نکات و قوانین بازنویسی محتوا، درباره موضوعی بدون مدیریت آن بنویسد.

شاید مهمترین و بارزترین فایده بازنویسی محتوا افزایش سرعت باشد. زیرا می توانید با محتوای موجود محتوای جدیدی ایجاد کنید. این فعالیت زمان بسیار کمتری نسبت به تولید ایده برای تولید محتوا دارد.

ایجاد محتوا با بازنویسی محتوا آسان تر از ایجاد محتوا با ایده های جدید است (ایجاد محتوا از ابتدا). به این ترتیب نویسنده محتوا می تواند انرژی خود را بر بهبود کیفیت سایر قطعات محتوا متمرکز کند.

یکی دیگر از مزایای مهم بازنویسی محتوا این است که می توان از محتوای جامع تر و جامع تر استفاده کرد. ممکن است قبلاً چندین مطلب در یک موضوع منتشر کرده باشید. حال با جمع آوری و ترکیب آن مطالب و بازنویسی آن ها می توانید محتوای با کیفیت تری بنویسید.

با ترکیب چندین محتوا با هم، می توانید بهترین قسمت هر کدام را انتخاب کنید. با سازماندهی این بخش ها و ایجاد محتوای جدید با آنها می توانید به نتایج بسیار باکیفیتی دست یابید. اگر ایده های جدید خود را با ایده های قبلی ترکیب کنید، نتیجه کیفی خواهد بود.

یکی از حرفه ای ترین شکل های بازنویسی محتوا، بازنویسی و استفاده مجدد از محتوا به شکلی جدید است. به عنوان مثال، تبدیل محتوای متنی موجود به پادکست، تبدیل ویدیو به محتوای متنی، تبدیل محتوای متنی به ویدیو و غیره. این روش تغییر کاربری محتوا باید با آگاهی کامل از سلیقه مخاطب هدف انجام شود تا تاثیرگذار باشد.

مهمترین نکات و ترفندهای بازنویسی محتوا

بازنویسی محتوا آسان تر از ایجاد محتوا از ایده های خام است. این روش تولید محتوا به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک می کند و نقش مهمی در سهولت نوشتن محتوا دارد. با وجود اینکه بازنویسی محتوا روشی بسیار کاربردی است و مزایای زیادی دارد، اما نباید آن را آسان بگیریم.

کپی کردن محتوا با کپی کردن متفاوت است. این کار با وجود سادگی در تولید محتوا و سایر مزایای آن، باید با در نظر گرفتن شرایط خاصی انجام شود. یک محتوای نویس حرفه ای باید این نکات را در نظر داشته باشد تا در تولید محتوا موفق باشد.

در ادامه نکات اصلی مورد علاقه در زمینه بازنویسی محتوا را بیان می کنیم.

بدون تکرار!

اولین و شاید مهمترین قانون در بازنویسی محتوا این است: کپی ممنوع! بازنویسی محتوا با کپی برداری از منابع و مقالات دیگر متفاوت است. کپی کردن نه تنها بازنویسی محتوا به حساب نمی آید، بلکه می تواند نتایج بد بسیاری نیز داشته باشد.

در سال های اخیر، گوگل این موضوع را افزایش داده است. گوگل وب سایت هایی را که محتوای خود را از سایر وب سایت ها کپی می کنند جریمه می کند. گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را بهبود می بخشد. این الگوریتم‌ها می‌توانند محتوای کپی شده را حتی اگر اندکی اصلاح شده باشد شناسایی کنند.

همچنین، اگر شما مسئول تولید محتوا در کسب و کار دیگری هستید، ممکن است مجبور شوید خسارات ناشی از کپی را بپردازید.

قسمت های مختلف چندین مقاله را با هم ترکیب کنید

با ترکیب بخش‌های مختلف چندین مقاله، محتوای باکیفیت ایجاد کنید. اگر مطالب مرتبط زیادی را در سایت خود منتشر کنید، این روش بسیار موثر است.

مطالب قبلی خود را بررسی و مرور کنید. آنها را با انتخاب بخش های مهم آنها، تغییر و بهبود واژگان آنها ترکیب کنید. برای این کار بهتر است سراغ محتوای پرمخاطب و پرمخاطب بروید. این محتوا باید برای پربازدیدترین مخاطبان جذاب و جالب باشد.

یک محتوای محبوب را به چندین محتوای مرتبط تبدیل کنید

این دقیقا برعکس روش قبلی است. می توانید محبوب ترین و پربازدیدترین محتوای سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. سپس یکی از انشاهای کامل را انتخاب کنید و آن را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید.

این روش برای نوشتن محتوای سریالی و متصل عالی است. هر یک از بخش های اصلی محتوای کامل موجود را به بخش های محتوای کاربردی کوچکتر تبدیل کنید. در عین حال، کلمات جدید و دقیق تر را اضافه کنید تا عمق و پیچیدگی آنها بهبود یابد.

با تبدیل یک محتوای کامل به محتوای مفیدتر، پاسخ بهتری به نیازهای مخاطبان خود ارائه می دهید.

ایده های موجود را گسترش دهید

یکی از مزایای ایجاد محتوا با بازنویسی محتوا این است که نویسنده محتوا در ارائه ایده آزاد است. یعنی با مطالعه برخی مطالب موجود می توانید به ایده های مختلفی برسید و از آن ایده ها ایده های جدیدی به دست آورید.

هنگام بازنویسی محتوای خود، ایده های مختلف محتوایی را فهرست کنید. اگر می خواهید کارتان نتایج بهتری بگیرد، می توانید از طوفان فکری استفاده کنید. بنابراین، به مجموعه ای از ایده های مفید و کاربردی مرتبط با موضوع دسترسی خواهید داشت. این ایده ها می توانند در ایجاد یک یا چند محتوای جدید موثر باشند.

فرم های مختلف محتوا را تبدیل کنید

این روش را می توان یکی از جالب ترین روش های بازنویسی و بازیابی محتوا دانست. تبدیل محتوای قدیمی به قالب های محتوای جدید ایده ای است که اغلب به خوبی کار می کند.

اگر قصد دارید محتوای متنی جدیدی بنویسید، سعی کنید بخشی از مطالب را به صورت تصویری ارائه دهید. وجود محتوای بصری در میان محتوای متنی اثربخشی آن را چند برابر می کند. اگر بتوانید محتوای متنی را به اسلاید، تصویر، نمودار یا اینفوگرافیک تبدیل کنید، محتوای شما بسیار جذاب تر خواهد شد.

با استفاده از تصاویر بصری در محتوای متنی یادگیری را برای مخاطب آسان تر می کند. تصاویر بصری علاوه بر اینکه توسط کاربران پسندیده می شوند، می توانند حجم زیادی از داده ها را به ذهن منتقل کنند.

همین امر در مورد تبدیل محتوا به فرمت های ویدئویی و صوتی نیز صدق می کند. محتوای ویدیویی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر می خواهید جذابیت و جذابیت محتوای خود را افزایش دهید، محتوای ویدیویی را نادیده نگیرید.

البته این کار برعکس هم قابل انجام است. بنابراین اگر محتوای ویدیویی یا صوتی جالبی دارید، آن را به محتوای متنی مفید تبدیل کنید. قبل از پرش به قالب های مختلف محتوا، توصیه می شود که درک خوبی از مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها داشته باشید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 3
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

حمله قلبی چیست ؟ علائم سکته قلبی و درمان آن طبق آمار اعلام شده از سوی آمریکا، هر 40 ثانیه یک بار یک فرد آمریکایی دچار حمله قلبی می‌شود. این یعنی اینکه ریسک بروز این مشکل نه تنها در آمریکا، بلکه در جهان و کشور ایران بسیار زیاد است. حمله یا سکته قلبی یکی از بیماری‌های شایع در جهان است که نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد. افرادی که علائم حمله قلبی را مشاهده می‌کنند، باید در عرض چند دقیقه با اورژانس تماس بگیرند تا مراقبت‌های پزشکی برای فرد خیلی سریع آغاز شود. در غیر این صورت احتمال مرگ در اثر حمله قلبی وجود دارد. متاسفانه بسیاری از دلایل مرگ و میر در اثر حمله و سکته قلبی مربوط به عدم آگاهی مردم است. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر قلب و عروق مراجعه کنید. اگر مردم آگاهی کامل در مورد علائم سکته قلبی، نحوه درمان و پیشگیری داشته باشند، هم می‌توانند به سلامت خودشان کمک کنند؛ هم باعث پیشگیری از خطرات جدی سلامتی برای عزیزان خود شوند. در ادامه این مقاله با هدف افزایش آگاهی مردم در مورد سکته قلبی، قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی را در این مورد به شما ارائه کنیم.

حمله قلبی چیست؟

حمله قلبی یا انفارکتوس میوکارد، یکی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که می‌تواند در اثر دریافت نکردن خون توسط بخشی از عضله قلب رخ بدهد. هر چه زمان بیشتری برای بازگرداندن جریان خون به قلب بگذرد، آسیب به عضله قلب بیشتر خواهد شد. حمله قلبی در اثر بیماری عروق کرونری رخ می‌دهد. در واقع در صورتی که شریان عروق کرونری مسدود شوند، احتمال اینکه سکته قلبی رخ بدهد بسیار زیاد است. علت کمتر شایع حمله قلبی نیز می‌تواند اسپاسم شدید و انقباض ناگهانی شریان کرونر باشد که باعث مسدود شدن جریان خون به عضله قلب می‌گردد.

حمله قلبی چگونه است؟

حمله قلبی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد باید در مورد حمله قلبی بدانند این است که در هنگام بروز این مشکل چه احساسی دارند؟ این حمله در ابتدا با درد شدید قفسه سینه احساس می‌شود. به طوری که احساس می‌کنید، شخصی به شدت قفسه سینه شما را فشار می‌دهد یا وزنه سنگینی را روی قفسه سینه خودتان تحمل کنید. ممکن است برای مدتی این درد ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است در حین حمله قلبی احساس ضعف و سرگیجه داشته باشید و بیهوش شوید. ممکن است شروع به تعریق زیاد در اثر حمله قلبی کنید یا ایجاد شاهد درد خفیف در کف، گردن، کمر و بازوهای خود داشته باشید. تنگی نفس و عدم امکان نفس کشیدن صحیح نیز از جمله مشکلات ناشی از حمله قلبی می‌باشند.

تفاوت حمله قلبی و سکته قلبی

در میان عامه مردم، حمله قلبی و سکته قلبی مشابه هستند و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد؛ ولی واقعیت این است که حمله قلبی در شرایطی اتفاق می‌افتد که یکی از عروق خونی شریان کرونر دچار انسداد شوند و خونرسانی به قلب مختل شود؛ اما سکته قلبی در اثر ایجاد نقص در فعالیت الکتریکی قلب رخ می‌دهد و با حمله قلبی متفاوت است. البته میزان اهمیت حمله و سکته قلبی تا حد زیادی با یکدیگر مشابه بوده و هر دو در نهایت می‌توانند باعث آسیب به عضله‌های قلب شوند. به همین خاطر تفاوت چندانی میان این دو مشکل وجود ندارد و باید به محض مشاهده علائم با یک پزشک متخصص و اورژانس مشورت کنید.

انواع حمله قلبی

انواع حمله قلبی

حمله قلبی به دلیل گرفتگی در عروق کرونر اتفاق می‌افتد و می‌تواند یک سری علائم خاص را به همراه داشته باشد. حمله‌های قلبی می‌توانند باعث ایجاد علائم خاصی شوند که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. شدت این مشکل نیز می‌تواند بسته به نوع حمله، متفاوت باشد. در ادامه شما را با انواع حمله قلبی آشنا می‌کنیم.

گرفتگی عروق کرونر (آنژین ناپایدار)

یکی از انواع حمله‌های قلبی که باید بیشتر در مورد آن اطلاعات کسب کنید، گرفتگی عروق کرونر است. حمله حاد عروقی کرونری در چنین شرایطی به وجود می‌آید و فرد ممکن است حتی در زمان استراحت نیز درد در قفسه سینه را تجربه کند. همچنین بیمار ممکن است مدت زمان طولانی‌تری درد را تجربه کند. معمولا درمان این بیماری با دارو امکان پذیر نیست و باید روش‌های درمانی متفاوتی در نظر گرفته شود. آنژین ناپایدار که در اثر گرفتگی عروق کرونر به وجود می‌آید، علائم غیر یکنواخت دارد و ممکن است در هنگام استراحت علائم بیشتری را تجربه کنید. اما آنژین پایدار، یکی از انواع آنژین‌های قلبی است که معمولا با فعالیت بدنی در ارتباط است. به طوری که اگر افراد ورزش کنند و یا فعالیت بدنی شدید داشته باشند، علائم این مشکل بروز پیدا می‌کند.

انفارکتوس میوکارد (ST (STEMI

انفارکتوس میوکارد (ST (STEMI یکی از انواع حمله‌های قلبی است که در آن فقط یکی از شریان‌های اصلی قلب دچار آسیب و گرفتگی شده است. به همین خاطر اجازه رسیدن خون، اکسیژن و مواد مغذی به عضله قلب وجود ندارد و همین موضوع می‌تواند باعث حاد شدن این بیماری شود. متاسفانه در اثر این مشکل احتمال بروز آریتمی بطنی وجود دارد و همین امر ریسک بروز ایست قلبی را افزایش خواهد داد.

انفارکتوس میوکارد ( ST (NSTEMI

انفارکتوس میوکارد (  ST (NSTEMIیکی دیگر از شرایط حمله قلبی است که در آن فرد بیماری قلبی با شدت متوقف دارد. در واقع در چنین شرایطی یک شریان خون به صورت جزئی دچار انسداد می‌شود و علائم مشابهی با نوع شدید را به وجود می‌آید. با این حال به دلیل اینکه یکی از شریان‌های خون به صورت جزئی دچار انسداد می‌شود، شدت آسیب به عضلات قلب بسیار کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر برای درمان بیماری به سرعت اقدام نمود.

علائم سکته یا حمله قلبی

علائم سکته یا حمله قلبی

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در مورد سکته قلبی به مردم اطلاع رسانی شود، علائم این نوع سکته است. در این صورت مردم در صورت مشاهده این علائم در خودشان و سایر افرادی که در کنار آن‌ها حضور دارند، می‌توانند به سرعت با اورژانس تماس بگیرند و از آسیب به عضلات قلب جلوگیری کنند. از جمله علائم حمله قلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد در قفسه سینه
  • احساس فشار، سنگینی و فشردگی در قفسه سینه
  • درد در سایر قسمت‌های بدن از جمله قفسه سینه، بازوها، فک، گردن، پشت و شکم
  • احساس سبکی سر یا سرگیجه
  • تعریق بیش از حد
  • تنگی نفس
  • احساس حالت تهوع و یا داشتن استفراغ
  • احساس شدید اضطراب مانند حمله پانیک
  • سرفه یا خس خس سینه

معمولا درد در قفسه سینه بسیار شدید است. اما بعضی از افراد ممکن است یک درد جزئی مشابه با درد سوء هاضمه را تجربه کنند. در حالی که شایع‌ترین علامت سکته قلبی، درد در قفسه سینه است؛ اما این علائم می‌توانند از فرد با فرد دیگری متفاوت باشند. بعضی از افراد ممکن است علائم دیگری همچون تنگی نفس، کمردرد، درد در فک و … داشته باشند. با این حال مهم این است که در صورت مشاهده این علائم، حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید و در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرید.

علائم حمله قلبی در زنان

اگرچه به طور دقیق مشخص نیست که آیا علائم حمله قلبی در زنان با مردان متفاوت است یا خیر، اما در برخی از موارد دیده شده است که برخی از بانوان هیچ یک از علائم ناشی از حمله قلبی را تجربه نمی‌کنند و یا شاهد تعداد محدودی از این علائم هستند. درد، فشار و ناراحتی شدید در قفسه سینه از جمله علائم ناشی از سکته قلبی در زنان محسوب می‌شوند. با این وجود ممکن است برخی از زنان بدون داشتن درد در قفسه سینه علائم زیر را تجربه کنند. در هر صورت هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها ضرورتی وجود ندارد که به دنبال تمامی علائم سکته قلبی باشیم. چرا که معمولا یک یا دو مورد از این علائم برای تشخیص این مشکل کافی هستند.

  • تنگی نفس
  • سرگیجه و غش
  • خستگی مفرط و بدون دلیل خاص
  • خستگی در طول چند روز متوالی
  • احساس درد ناحیه شکم
  • احساس سوزش در سر دل
  • درد در ناحیه گردن
  • درد در ناحیه فک، شانه و پشت
  • حالت تهوع و استفراغ
  • درد و ناراحتی در دو بازو

در هر صورت باید توجه داشته باشید که شایع‌ترین علائم سکته قلبی در زنان و مردان با یکدیگر یکسان است. بنابراین ضرورتی وجود ندارد که به دنبال نشانه‌های عجیب و غریب برای سکته قلبی در زنان باشید. البته دیده شده است که سکته قلبی خاموش در زنان بیشتر است. همچنین بعضی از بیماری‌های زنان از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌توانند ریسک بروز این حمله را افزایش دهند. زنان در دوران یائسگی نیز بیشتر از زمان‌های دیگر در معرض حمله قلبی قرار دارند که این موضوع بیشتر به علت تغییر هورمون در بدن آن‌ها می‌باشد.

علائم حمله قلبی در جوانان

متاسفانه یکی از بیماری‌های شایع در جوانان که حتی در برخی از مواقع باعث بروز مرگ نیز می‌شود، حمله قلبی است. باور اشتباهی که در میان مردم وجود دارد این است که جوانان در معرض سکته یا حمله قلبی نیستند و همین موضوع باعث می‌شود به محض اینکه علائمی در جوانان به وجود می‌آیند که هشداردهنده حمله و سکته قلبی هستند، افراد به آن‌ها توجهی نکنند؛ اما این باور کاملا اشتباه بوده و ممکن است هر یک از جوانان در صورت مشاهده علائم زیر در معرض حمله و سکته قلبی باشند.

  • ناتوانی در فعالیت حرکتی
  • تنگی نفس
  • درد در قفسه سینه به ویژه در هنگام فعالیت
  • عرض کردن بیش از حد
  • آبی شدن اطراف لثه‌ها و زبان
  • از حال رفتن
  • تپش قلب
  • سرگیجه هنگام ورزش

علائم سکته قلبی خفیف در مردان

علائم سکته قلبی خفیف در مردان

در شرایطی که انسداد نسبی و جزئی در عروق کرونر اتفاق بیفتد، سکته قلبی خفیف رخ می‌دهد. در چنین شرایطی ممکن است علائم ایجاد شده خفیف و موقتی باشند و به مرور زمان از بین بروند. با این حال بسیار مهم است که حتی با وجود خفیف بودن علائم سکته قلبی، به فکر درمان به موقع و مراجعه سریع به پزشک باشید. از جمله علائم سکته قلبی خفیف در مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احساس درد در قفسه سینه و فشار و سنگینی به مدت چند دقیقه یا به صورت عود شونده
  • بروز درد در ناحیه حلق
  • سوء هاضمه و رفلاکس معده
  • خستگی زیاد
  • تنگی نفس در هنگام بروز درد در قفسه سینه
  • ناراحتی در قسمت پشت کمر، فک، گردن و نواحی بالاتنه و معده
  • احساس سبکی سر
  • حالت تهوع
  • تعریق سرد

علائم ایست قلبی

در ابتدا باید توضیح دهیم که ایست قلبی با سکته قلبی متفاوت است. در حمله یا همان سکته قلبی، رگ‌های مسدود شده باعث ایجاد مشکل می‌شوند. به طوری که این رگ‌ها با پلاک‌های چربی، لخته‌های خونی و … مسدود می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد مشکل در قلب می‌شود و جریان الکتریکی که باید به صورت اصولی در قلب پخش شود، دچار مشکل خواهد شد. ایست قلبی به عدم خونرسانی به قلب گفته می‌شود. در این صورت قلب به یکباره از کار می‌افتد و دیگر نمی‌تواند کار پمپاژ و ارسال خون را به سایر اندام‌های بدن انجام دهد. در صورت عدم درمان فوری، ایست قلبی می‌تواند باعث مرگ شود. معمولا درمان ایست قلبی با کمک دستگاه دفیبریلاتور یا مالش قفسه سینه انجام خواهد شد. در این صورت قلب دوباره حرکت خود را آغاز می‌کند و علائم ایست قلبی از بین می‌روند. از جمله علائم ایست قلبی که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بالا رفتن ضربان قلب
  • درد در قفسه سینه
  • سرگیجه
  • سبکی سر
  • تنگی نفس
  • از دست دادن هوشیاری
  • احساس ناراحتی در معده و استفراغ
  • از بین رفتن نبض
  • افتادن و از بین رفتن تعادل

این علائم عمدتا بعد از اتفاق افتادن ایست قلبی رخ می‌دهند و می‌توانند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشند. اما در صورتی که احساس ناراحتی در قفسه سینه داشتید و شاهد تپش قلب، ضعف و بی حالی، تنگی نفس و علائم این چنینی بودید و این علائم خفیف بودند؛ حتما به اورژانس مراجعه کنید. چرا که این علائم می‌توانند نشانه‌هایی از ایست قلبی در آینده باشند.   علت ورم پای راست چیستبیشتر بخوانید:۱۰ علت ورم پای راست که باید بدانید

در صورت حمله قلبی چه کنیم؟

در صورت حمله قلبی چه کنیم؟

مهم‌ترین کاری که باید در صورت مشاهده علائم حمله قلبی انجام دهید، تماس فوری با 115 است. چرا که یک زمان طلایی برای نجات آسیب به عضله قلب وجود دارد و باید حتما این زمان طلایی غنیمت شمرده شود تا از خطرات جانی در اثر حمله و سکته قلبی جلوگیری شود. در صورتی که این علائم را در فرد دیگری مشاهده کردید، سعی نکنید که فرد را به آرامش دعوت کنید و دلیل بروز این مشکل را استرس و یا اضطراب بدانید. متاسفانه جدی نگرفتن علائم ناشی از حمله قلبی می‌توانند مهم‌ترین عاملی باشد که باعث ایجاد مرگ و میر در اثر سکته قلبی می‌شود. در برخی از موارد حمله قلبی با احیای قلبی بهبود پیدا می‌کند. می‌توان از دستگاه‌های شوک الکتریکی برای بازگرداندن عملکرد صحیح قلب به حالت معمول استفاده کرد. بنابراین مراجعه به موقع به پزشک و اورژانس بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه می‌کنیم که سر خود اقدام به مصرف داروها و یا انجام یک سری از اقداماتی که هیچ پایه و اساس علمی ندارند، خودداری کنید.

روش‌های درمان حمله قلبی

حمله قلبی یک مشکل اورژانسی است که برای جلوگیری از آسیب دائمی قلب یا مرگ، نیاز به مراقبت فوری دارد. برای درمان به موقع این مشکل با 115 تماس بگیرید تا مراحل درمان در آمبولانس، منزل و یا بیمارستان آغاز شود. در مرکز اورژانس بیمارستان برای جلوگیری از لخته شدن بیشتر خون در قلب و کاهش فشار وارد شده به قلب، داروهایی به بیمار داده می‌شوند. این داروها می‌توانند لخته‌های خونی را دفع کنند و از جمع شدن پلاکت‌ها و چسبیدن آن‌ها به عروق خونی جلوگیری کنند. این داروها باید در عرض 1 الی 2 ساعت از شروع حمله قلبی دریافت شوند تا اثربخشی خود را بگذارند و از آسیب به عضلات قلب جلوگیری شود. از جمله داروهایی که می‌توانند برای درمان علائم سکته قلبی مورد استفاده قرار گیرند، شامل موارد زیر هستند:

  • آسپرین: این دارو برای جلوگیری از لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند حمله قلبی را بدتر کند.
  • سایر داروهای ضدپلاکت  خون مانند کلوپیدوگرل (پلاویکس)، پراسوگرل (افینت) یا تیکاگرلور (بریلینتا) برای توقف لخته شدن خون
  • درمان ترومبولیتیک یا شکستن لخته‌های خون برای حل کردن لخته‌های خون در شریان‌های قلب
  • ترکیبی از داروهای مختلف: ممکن است بسته به نظر پزشک نیاز باشد که چندین دارو به صورت همزمان مصرف شوند تا رگ‌های خونی گشاد شوند، درد کاهش پیدا کند و از ریتم‌های قلبی خطرناک جلوگیری شود.

به غیر از درمان‌های فوری که در اورژانس انجام می‌شوند، روش‌های درمانی دیگری نیز برای سکته قلبی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاتتریزاسیون قلبی

کاتتریزاسیون قلبی یکی از روش‌های درمان سکته قلبی است. در این روش می‌توان تصویری از شریان‌های مسدود شده را مشاهده کرد. همچنین علاوه بر این موضوع امکان استفاده از آنژیوگرافی یا استنت گذاری برای باز کردن شریان‌های باریک و مسدود شده وجود دارد.

آنژیوپلاستی با بالون

آنژیوپلاستی با بالون از جمله روش‌های درمان حمله قلبی است. این روش درمانی می‌تواند با کمک یک کاتتر که نوک آن بالون قرار گرفته است، انجام شود. در این روش کاتتر از طریق شریان بازویی یا داخل ران به سمت قلب هدایت می‌شود و تا مکانی که پلاک‌ها باعث مسدود شدن رگ‌ها شده‌اند، ادامه پیدا می‌کند. سپس این کاتتر باعث باز شدن عروق خونی شود و می‌توان در صورت نیاز با باد کردن بالون، دیواره‌های سرخرگ را بزرگ‌تر کرد و انتقال جریان خون را بهبود بخشید. معمولا بالون گذاری با کمک استنت گذاری انجام می‌شود تا عملکرد هر دو بهبود پیدا کند.

قرار دادن استنت

استنت یک قطعه فلزی است که می‌تواند در هنگام قرار گرفتن در رگ‌های خونی باز شود و جریان خون را به صورت صحیح انتقال دهد. استنت در واقع یک قطعه فلزی است که در جداره رگ‌های خونی قرار می‌گیرد و آن را باز نگه می‌دارد. برای قرار دادن استنت در رگ‌های خونی، از یک کاتتر استفاده می‌شود. استنت با کمک کاتتر به محل مورد نظر ارسال می‌شود و سپس کاتتر با کمک بالون استنت را به دیواره رگ می‌چسباند. استنت قبل از ورود به رگ مانند یک جسم جمع شده است، اما پس از ورود به رگ باز می‌شود و مانند یک لوله فلزی از انسداد مجدد شریان جلوگیری می‌کند.

 جراحی بای پس

در صورتی که امکان باز کردن رگ‌ها با کمک بالون و استنت وجود نداشته باشد، می‌توان جراحی بای پس را انجام داد. جراحی بای پس یکی از عمل‌های جراحی رایج در قلب است. در این روش بخشی از رگ که دچار انسداد شده بریده می‌شود و دو بخش از رگ به یکدیگر اتصال داده می‌شوند. یا اینکه ممکن است یک تکه از رگ از بخش‌های دیگر بدن مانند پاها گرفته شود و سپس قبل و بعد از رگ مسدود شده این رگ قرار داده خواهد شد. از این رو جریان خون در یک مسیر جدید و به غیر از مسیر اصلی رگ دارای گرفتگی اتفاق می‌افتد.

استفاده از باتری یا ضربان ساز قلب

در برخی از مواقع که بخشی از عضله قلب به طور کامل از بین رفته و عملکرد خود را از دست داده است، می‌توان از باتری یا ضربان ساز قلب استفاده کرد. در چنین شرایطی یک دستگاه ضربان ساز یا باتری در قلب قرار داده می‌شود که می‌تواند به ثابت نگه داشتن ریتم قلب کمک کند. اگر یک آریتمی خطرناک در فرد رخ بدهد، می‌توان از شوک الکتریکی نیز برای بهبود بیمار استفاده کرد.

برای درمان سکته قلبی به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

یکی از سوالات اصلی بیماران برای درمان حمله و سکته قلبی، این است که چه پزشکی را بدین منظور انتخاب کنند. در اولین قدم و به محض مشاهده علائم سکته قلبی حتما باید به پزشک اورژانس مراجعه کنید تا با انجام معاینات پزشکی، اقدامات درمانی تا 1 الی 2 ساعت پس از سکته قلبی انجام شوند. اما در صورتی که اقدامات اورژانسی برای درمان سکته قلبی انجام شده‌اند، می‌توانید برای دنبال کردن بهترین روش درمانی و پیشگیری از شدت گرفتن این بیماری، با پزشکان متخصص قلب و عروق در ارتباط باشید. اکثر پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق برای درمان حمله قلبی اقدامات خوبی را انجام می‌دهند؛ اما در صورت نیاز می‌توانید به پزشکانی مراجعه کنید که دارای بورد تخصصی در زمینه ایسکمی نیز هستند. در این صورت از بهترین روش‌های درمانی حمله قلبی بهره مند خواهید شد. در برخی از مواقع دیده شده است که افراد علائم حمله قلبی را مشاهده می‌کنند، اما در واقعیت مشکل در قلب نبوده و مشکلاتی مانند حمله پانیک، مشکل در معده و سیستم گوارش و … باعث ایجاد این موارد از علائم شده‌اند. در این صورت ممکن است پزشک بیمار را به سایر پزشکان متخصص از جمله روانپزشک، متخصص داخلی و یا گوارش ارجاع دهد.

پیشگیری از سکته قلبی

پیشگیری از سکته قلبی

سکته قلبی از جمله بیماری‌های نگران کننده‌ای است که می‌تواند باعث ایجاد خطرات جانی نیز شود. هرگز برای انجام اقدامات پیشگیری کننده از سکته و حمله قلبی دیر نیست؛ حتی اگر قبلا این بیماری را تجربه کرده باشید. از جمله روش‌های پیشگیری از سکته قلبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن سبک زندگی سالم. بهترین کار برای حفظ سلامتی، داشتن یک سبک زندگی سالم است. افرادی که بتوانند رژیم غذایی سالم خود را برای وزن خود حفظ کنند و ورزش منظم داشته باشند، می‌توانند از بروز حمله و سایر بیماری‌های قلبی و عروقی نیز جلوگیری کنند.
  • مدیریت شرایط خاص سلامتی. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص مانند دیابت، فشار خون بالا، گرفتگی عروق کرونر و … هستند، باید دقت بیشتری به سلامت خودشان داشته باشند و از ارائه دهندگان مراقبت‌های پزشکی برای درمان این بیماری‌ها کمک بگیرند. چرا که این بیماری‌ها می‌توانند ریسک ابتلا به سکته قلبی را افزایش دهند.
  • مصرف داروها طبق دستور. حمله قلبی می‌تواند در اثر عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون و یا سایر داروهای درمان کننده مشکلات قلبی و عروقی رخ بدهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، حتما داروهایی که پزشک به شما توصیه است را مصرف کنید.

پیشگیری  از سکته قلبی مجدد

پیشگیری از سکته قلبی در واقع با دو هدف انجام می‌شود. اولین هدف پیشگیری از بروز این مشکل در افراد است که تا به حال این بیماری را تجربه نکرده‌اند، دومین هدف هم پیشگیری از بروز سکته قلبی مجدد در افرادی است که قبلا این مشکل را تجربه نموده‌اند. برای پیشگیری از سکته قلبی مجدد باید همان اقدامات معمولی که برای پیشگیری از حمله قلبی هستند را انجام دهید. رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک نیز اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از بروز این مشکل دارد و باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • فعالیت بدنی: یکی از اقدامات پیشگیری کننده از حمله قلبی مجدد، داشتن فعالیت بدنی منظم است. البته فعالیت بدنی باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. ممکن است پزشک از شما بخواهد که تا مدتی از انجام ورزش و فعالیت جنسی خودداری کنید.
  • تغییرات در سبک زندگی: داشتن یک رژیم غذایی سالم، افزایش فعالیت بدنی، ترک سیگار و مدیریت استرس از جمله اقداماتی هستند که باید بهبود سلامت قلب و بهبود کیفیت زندگی خودتان انجام دهید. در مورد ایجاد تغییرات در سبک زندگی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا توصیه‌های لازم در این زمینه به شما داده شود.
  • توانبخشی قلبی و عروقی: توانبخشی یکی از برنامه‌های مهم برای بهبود عملکرد قلب است. پس از نارسایی قلبی، حمله قلبی و سکته، مراجعه به یک مرکز توانبخشی قلبی و عروقی برای بازگرداندن صحیح عملکرد قلب و عروق بسیار حائز اهمیت است می‌باشند.

داروهای پیشگیری از سکته قلبی

یکی از اقدامات پیشگیری از حمله قلبی، مصرف داروهای پیشگیری کننده است. همانطور که چندین بار در این مقاله توضیح داده شد، سکته قلبی معمولا در اثر گرفتگی رگ‌های عروق کرونر اتفاق می‌افتد و همین موضوع ایجاب می‌کند که برای پیشگیری از این بیماری، حتما از داروهایی استفاده شود که می‌توانند پلاک‌های خونی را کاهش دهند و از تجمع لخته‌های خونی در جداره‌های رگ‌های خونی جلوگیری نمایند. از جمله معروف‌ترین داروهای پیشگیری از سکته قلبی می‌توان به داروی آسپرین و سایر داروهای ضد انعقاد خون اشاره کرد. این داروها ریسک انعقاد خون را کاهش می‌دهند و باعث جلوگیری از سکته قلبی خواهند شد. با این حال مصرف داروهای ضد انعقاد خون بدون توصیه پزشک نیز مفید نبوده و می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. از این رو حتما برای مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی برای پیشگیری از سکته قلبی با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

روش‌های تشخیص سکته قلبی

برای تشخیص سکته قلبی ابتدا باید به علائم بیمار توجه شود. پزشک ممکن است علائم این مشکل را با انجام روش‌های تشخیصی زیر مورد بررسی قرار دهد.

  • نوار قلب: یکی از روش‌های تشخیص سکته قلبی، نوار قلب است. این آزمایش ساده می‌تواند فعالیت الکتریکی قلب را ثبت کرده و به پزشک اعلام کند که چقدر عضله قلب آسیب دیده و بخش آسیب دیدگی نیز در کجاست. نوار قلب بسیار ساده و بدون نیاز به انجام اقدام خاصی ثبت خواهد شد.
  • آزمایش خون: یکی دیگر از بهترین روش‌های تشخیص حمله قلبی و بررسی روند بهبودی، انجام یک سری آزمایش خون هر 4 الی 8 ساعت یکبار است. آنزیم‌های مختلفی در بدن وجود دارند که میزان مختلف آن‌ها می‌تواند نشان دهنده سطح درگیری قلب باشد. به همین خاطر معمولا در مراکز بیمارستانی برای تشخیص شرایط سیستم قلب و عروق و جلوگیری از حمله قلبی مجدد، آزمایش خون به صورت منظم انجام می‌شود. مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند برای تشخیص حمله قلبی در خون مورد بررسی قرار گیرد، تروپونین است. تروپونین یک پروتئین در سلول‌های قلب است. این پروتئین در اثر کمبود خونرسانی به عضله قلب آزاد خواهد شد.
  • اکوکاردیوگرافی: یکی از روش‌های دیگر برای تشخیص سکته قلبی، اکوکاردیوگرافی است. در این آزمایش، امواج صوتی منعکس شده از عضله قلب ثبت می‌شوند که تصاویر مورد نظر ایجاد شوند. می‌توان از اکوکاردیوگافی در حین و بعد از حمله قلبی استفاده کرد تا بتوان میزان پمپاژ قلب را مورد بررسی قرار داد. در این صورت پزشک می‌تواند متوجه شود که کدام یک از بخش‌های قلب دچار آسیب شده‌اند و آیا دریچه‌های قلبی سالم هستند یا خیر.
  • کاتتریزاسیون قلبی: اگر داروها نتوانند در کنترل علائم حمله قلبی موثر باشند، ممکن است بیمار در اولین ساعات حمله قلبی به کاتتریزاسیون قلبی نیاز داشته باشد که به این فرآیند، کاتتر قلبی نیز گفته می‌شود. این روش هم برای تشخیص و هم برای درمان رگ‌های گرفته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین صورت که کاتتر وارد رگ‌های عروق کرونری گرفته می‌شود و آن‌ها را باز می‌کند.

در این روش برای تشخیص حمله قلبی یک کاتتر که یک لوله نازک و توخالی است در یک رگ خونی در کشاله ران یا مچ دست قرار داده می‌شود و تا قلب هدایت می‌شود. سپس پزشک می‌انسدادهای ایجاد شده در عروق خون را که اغلب با آنژیوپلاستی یا استنت برای باز کردن شریان و بازگرداندن جریان خون درمان می‌شوند، شناسایی کند.

  • تست استرس: یکی دیگر از روش‌های تشخیصی حمله قلبی، تست استرس است. در این شرایط پزشک می‌تواند یک آزمایش تردمیل انجام دهد تا بررسی کند که نواحی قلب در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند را خیر.
  • آنژیوگرافی: لخته یا چربی خونی که جریان خون را به قلب شما مسدود می‌کند، عامل حمله قلبی است. آنژیوگرافی آزمایشی است که می‌تواند نواحی مسدود شده با لخته خون را مشخص کند.
  • سی تی اسکن: اگرچه سایر روش‌های توضیح داده شده برای تشخیص حمله قلبی مهم هستند؛ اما آزمایش سی تی اسکن قلب می‌تواند تصویری از قلب شما را با جزئیات بسیار به پزشک نشان می‌دهد.
  • اسکن قلب هسته‌ای: در طی این آزمایش پزشکان یک رنگ رادیواکتیو را به قلب بیمار تزریق می‌کنند.. سپس از سی تی اسکن یا پت اسکن برای گرفتن عکس‌های پیشرفته از قلب استفاده می‌شود. اسکن قلب هسته‌ای یک تصویر رنگی از قلب بیمار را در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

علل سکته قلبی

بیماری عروق کرونر قلب (CHD) اولین و مهم‌ترین دلیل سکته قلبی است. این بیماری به شرایطی گفته می‌شود که رگ‌های خونی اصلی قلب به نام شریان‌های کرونری که میزان خون مورد نیاز عضله قلب را تامین می‌کنند، با تجمع رسوبات مواد چرب و پلاک‌های خونی مسدود شوند. قبل از اینکه حمله قلبی اتفاق بیفتد، یکی از این پلاک‌ها دچار پارگی می‌شود و لخته خون ایجاد خواهد شد. لخته خون ممکن است جریان خون به قلب را مسدود کند و باعث ایجاد حمله قلبی شود. اگرچه دلیل اصلی سکته قلبی، گرفتگی عروق کرونر است؛ اما ریسک فاکتورهای مختلف دیگری نیز وجود دارند که باعث افزایش خطر سکته مغزی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن. مردان بالای 45 سال و زنان بالای 55 سال بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی قرار دارند.
  • مصرف تنباکو. سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار، می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.
  • فشار خون بالا. فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب به شریان‌هایی شود که منتهی به قلب هستند. فشار خون بالا در اثر چاقی، کلسترول خون بالا و دیابت نیز رخ می‌دهد که هر کدام از این موارد فاکتورهایی برای افزایش ریسک سکته قلبی هستند.
  • کلسترول یا تری گلیسیرید بالا. سطح بالای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که با نام کلسترول بد شناخته می‌شود، به احتمال زیاد باعث باریک شدن شریان‌ها می‌شود. سطح بالای برخی از چربی‌های خون به نام تری گلیسیرید نیز خطر ابتلا به حمله قلبی را در زنان و مردان افزایش پیدا می‌دهد. این در حالی است که اگر سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) – یا کلسترول خوب در محدوده استاندارد باشد، خطر حمله قلبی ممکن است کاهش یابد.
  • چاقی. چاقی با فشار خون بالا، دیابت، سطوح بالای تری گلیسیرید و کلسترول بد و سطوح پایین کلسترول خوب در ارتباط است و همین موضوع باعث شده تا افراد چاق بیشتر از سایر افراد در معرض حمله قلبی باشند.
  • دیابت. در صورتی که انسولین کافی در بدن ترشح نشود، ریسک حمله قلبی افزایش پیدا خواهد کرد. در چنین شرایطی فرد دارای بیماری دیابت می‌باشد.
  • سندرم متابولیک. سندرم متابولیک باعث چاقی در کمر، فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا، قند خون و افزایش کلسترول می‌شود. افرادی که دارای سندرم متابولیک هستند، دو برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض حمله قلبی می‌باشند.
  • سابقه خانوادگی حملات قلبی. اگر برادر، خواهر، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ (در سن 55 سالگی برای مردان و در سن 65 سالگی برای زنان) یک بار حمله قلبی داشته باشند، ممکن است اعضای خانواده در معرض خطر بیشتری به حمله قلبی قرار داشته باشند.
  • ورزش ناکافی. کمبود فعالیت بدنی (سبک زندگی کم تحرک) با خطر بیشتر حمله قلبی مرتبط است. ورزش منظم سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش خطر حمله قلبی می‌شود.
  • رژیم غذایی ناسالم. داشتن رژیم غذایی سرشار از قند، چربی حیوانی، غذاهای فرآوری شده، چربی‌های ترانس و نمک خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد. بهتر است برای پیشگیری از سکته قلبی مقدار زیادی میوه، سبزیجات، فیبر و روغن‌های سالم بخورید.
  • فشار. استرس عاطفی مانند عصبانیت شدید و شوک روحی، ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد.
  • سابقه پره اکلامپسی. این وضعیت باعث افزایش فشار خون در دوران بارداری می‌شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را در طول زندگی افزایش می‌دهد.
  • ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی. ابتلا به بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

عوارض سکته قلبی

سکته قلبی به دلیل اینکه خونرسانی به عضلات قلب را محدود می‌کند، می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع آسیبی که به عضله قلب وارد می‌شود، به دلیل عدم خونرسانی به آن می‌باشد. از جمله عوارض سکته و حمله قلبی در افراد مختلف شامل موارد زیر هستند:

  • ریتم قلب نامنظم یا غیر معمول (آریتمی). آسیب سکته قلبی به عضلات، می‌تواند بر نحوه حرکت سیگنال‌های الکتریکی در قلب تاثیر داشته باشد و باعث ایجاد تغییرات در ضربان قلب شود. این موضوع به آریتمی معروف است و در برخی از مواقع می‌تواند جدی و کشنده باشد.
  • شوک قلبی. این وضعیت نادر زمانی رخ می‌دهد که قلب به طور ناگهانی قادر به پمپاژ خون نباشد.
  • نارسایی قلبی. آسیب زیاد به بافت عضله قلب می‌تواند باعث شود که قلب قادر به پمپاژ کردن خون نباشد. نارسایی قلبی در اثر سکته می‌تواند موقت یا طولانی مدت (مزمن) باشد.
  • التهاب بافت کیسه اطراف قلب (پریکاردیت). گاهی اوقات حمله قلبی باعث می‌شود تا عملکرد قلب دچار اختلال شود و سیستم ایمنی نیز پاسخی منفی به بافت‌های خوب داشته باشد.
  • ایست قلبی. در این شرایط بدون هیچ هشداری قلب می‌ایستد. تغییر ناگهانی در سیگنال‌های قلب باعث ایست قلبی ناگهانی می‌شود. حمله قلبی خطر ابتلا به این وضعیت تهدید کننده زندگی را افزایش می‌دهد.

روند بهبود پس از سکته قلبی

مدت زمان بهبودی پس از سکته قلبی وابسته به فاکتورهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به شدت حمله قلبی و میزان آسیبی که به عضلات قلب وارد شده است اشاره کرد. اکثر افراد می‌توانند پس از سکته مغزی به سر کار بروند و کارهای روزمره را انجام دهند؛ اما یک سری محدودیت‌هایی نیز برای افراد در نظر گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم انجام کارهای سنگین، بلند نکردن اجسام سنگین، کاهش ریتم قلب با ورزش و … اشاره کرد. با ترکیبی از تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین شرکت در جلسات بازتوانی می‌توان به راحتی به زندگی روزمره پس از حمله قلبی بازگشت. معمولا پس از حمله قلبی افراد باید مدت زمان کوتاهی را در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند و پس از آن به منزل می‌روند و مراقبت‌های پزشکی را با کمک داروها و توصیه‌های پزشک در منزل انجام می‌دهند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 6
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

آلزایمر چیست؟ علائم و روش‌های درمان آن

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر یک بیماری ناشی از اختلال مغز است که می‌تواند باعث از دست رفتن حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت، کاهش تمرکز و کاهش مهارت‌های تفکر شود. این بیماری به مرور زمان پیشرفت می‌کند و می‌تواند توانایی انجام ساده‌ترین کارها را نیز از افزایش بگیرد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند علائم خاصی را تجربه می‌کنند که توجه به آن‌ها به تشخیص به موقع این بیماری کمک می‌کند. این بیماری در حال حاضر سن مشخصی ندارد و حتی ممکن است افراد در سنین 30 الی 60 سالگی به آلزایمر زودرس مبتلا شوند که بسیار نادر است. در این مقاله قصد داریم هر آن چیزی که نیاز است در مورد بیماری آلزایمر بدانید را به شما توضیح دهیم. بهترین راه برای مقابله، پیشگیری و درمان این بیماری، بالا بردن اطلاعات در آن است. پس این مقاله جامع در مورد آلزایمر را از دست ندهید. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

دلایل ابتلا به آلزایمر

تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است که دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر چیست؛ اما به طور کلی، زمانی که پروتئین‌های مغز مانند همیشه عمل نکنند و کار سلول‌های مغزی که نورون‌ها نامیده می‌شوند، مختل شود؛ احتمال بروز یک‌سری رویدادها افزایش پیدا می‌کند و ارتباط میان نورون‌ها از دست می‌رود. این موضوع در نهایت منجر به مرگ سلول‌های مغزی می‌شود و اختلالات زیادی را در مغز به وجود می‌آورد. با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند ترکیبی از عوامل محیطی، ژنتیک و سبک زندگی باشد که همگی می‌توانند در طول زمان بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند. در کمتر از 1 درصد از موارد مبتلا به بیماری آلزایمر، این بیماری ناشی از تغییرات ژنتیکی است که در چنین شرایطی این بیماری در سنین پایین‌تر شروع می‌شود. رشد بیماری آلزایمر سال‌ها قبل از نشان دادن اولین علائم آلزایمر شروع می‌شود. در ابتدا ناحیه‌ای از مغز که حافظه را کنترل می‌کند، درگیر می‌شود و نورون‌های آن ناحیه از بین می‌روند. سپس به مرور زمان مغز کوچک می‌شود و دیگر آن عملکرد اولیه را ندارد. بنابراین به طور خلاصه می‌توان دلایل احتمالی ابتلا به آلزایمر را به صورت زیر بیان کرد:

  • تغییرات مرتبط با افزایش سن: یک‌سری تغییراتی مرتبط با افزایش سن به وجود می‌آیند که باعث کوچک شدن مغز، بروز التهاب و آسیب در رگ‌های خونی می‌شوند. این تغییرات می‌توانند به نورون‌ها آسیب وارد کنند و سایر سلول‌های مغز را نیز تحت تاثیر قرار گیرند.
  • تغییرات در ژنتیک: ممکن است تغییراتی که در ژن‌ها وجود دارند به یکی از اعضای خانواده منتقل شوند. هر دو بیماری آلزایمر زودرس و دیررس می‌توانند به علت ژنتیک رخ بدهند.
  • سبک زندگی: آلزایمر بیماری است که به دلیل تغییر در سبک زندگی رخ می‌دهد. قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت و چاقی و ابتلا به سکته مغزی و قلبی احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

علائم ابتلا به آلزایمر

علائم ابتلا به آلزایمر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین علامتی که نشان دهنده این بیماری است، از دست دادن حافظه می‌باشد. مشکل در یادآوری رویدادها و مکالمات اخیر از نشانه‌های این بیماری در ابتدای ابتلا هستند و به مرور زمان علائم این بیماری بدتر می‌شوند و علائم دیگری نیز با پیشرفت بیماری ایجاد خواهد شد. در ابتدا افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، ممکن است مشکلاتی در به خاطر سپردن چیزهای مختلف داشته باشند. با تشدید علائم آلزایمر، کم کم اطرافیان نیز متوجه علائم این بیماری می‌شوند و تغییرات به وجود آمده را حس می‌کنند. علائم ابتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن حافظه

همه افراد ممکن است در برخی از مواقع دچار نقص حافظه شوند؛ اما افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، متوجه تشدید علائم از دست دادن حافظه خواهند شد. با گذشت زمان از دست دادن حافظه می‌تواند بر عملکرد افراد در محل کار یا خانه تاثیر زیادی داشته باشد. این دسته از افراد ممکن است با مشکلات زیر مواجه باشند.

  • تکرار کردن جملات و سوالات بارها و بارها
  • فراموش کردن مکالمات، رویدادها و قرارها
  • قرار دادن وسایل در جاهای اشتباه
  • گم شدن در جاهای آشنا
  • فراموش کردن نام اعضای خانواده و اشیاء روزمره
  • مشکل در به یاد آوردن کلمات مناسب برای وسایل مختلف
  • عدم امکان شرکت در مکالمات و بیان افکار به صورت موثر

مشکل در تفکر و استدلال

بیماری آلزایمر می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تمرکز و قدرت تفکر به خصوص در مفاهیم انتزاعی مانند اعداد شود. این دسته از افراد قادر به انجام کارهای خاصی به طور همزمان نیستند. کارهای مربوط به امور مالی مانند بررسی موجودی دسته چک‌ها، پرداخت به موقع حساب‌ها و … برای آن‌ها مشکل است.

مشکل در قضاوت و تصمیم گیری

بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است قدرت تصمیم گیری محدودی داشته باشند و دیگر مانند گذشته نتوانند در موقعیت‌های خاص روزمره قضاوت معقول داشته باشند. به طور مثال یک فرد ممکن است در محیط‌های اجتماعی انتخاب‌های نامناسبی داشته باشد. یا اینکه برای یک آب و هوای خاص به صورت نامناسب لباس بپوشد. قدرت مواجهه با شرایط خاص در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر سخت‌تر می‌شود. به طور مثال آن‌ها نمی‌دانند که باید چگونه در هنگام سوختن غذا روی اجاق گاز رفتار کنند یا اینکه تصمیم‌گیری در هنگام رانندگی برای آن‌ها سخت می‌شود. آن‌ها ممکن است برای انجام کارهای ساده مانند لباس پوشیدن، حمام کردن و یا رفتن به سرویس بهداشتی نیز دچار مشکل شوند.

تغییرات در شخصیت و رفتار

تغییراتی که در مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر رخ می‌دهد، می‌تواند روی خلق و خو و رفتار افراد تاثیر زیادی داشته باشد. به طوری که معمولا افراد مبتلا به آلزایمر تغییرات زیر را در شخصیت و رفتار خودشان احساس می‌کنند.

  • افسردگی
  • از دست دادن علاقه به فعالیت‌های مختلف
  • نوسانات خلقی
  • گوشه گیر شدن و عدم حضور در اجتماع
  • تغییرات در عادات خواب
  • خشم و پرخاشگری
  • از دست دادن مهارت‌ها
  • هذیان گویی

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

اگرچه هنوز علت بروز بیماری آلزایمر به طور دقیق مشخص نشده است، اما این بیماری می‌تواند در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی رخ دهد و به همین واسطه علائم متفاوتی را نیز به همراه دارد. واقعیت این است که پیشگیری از بیماری آلزایمر به سادگی امکان‌پذیر نیست. چون این بیماری در اثر ژنتیک و سیر طبیعی پیری رخ می‌دهد و نورون‌های مغزی را فعال می‌کند. با این حال سبک زندگی سالم می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد. افرادی که زندگی سالم، به همراه ورزش روتین دارند و غذاهای مفید و غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف را میل می‌کنند، می‌توانند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. انجام ورزش‌های مغزی، داشتن شغل مناسب، عدم حضور در آلاینده‌های هوا و … نیز به پیشگیری از این بیماری کمک شایانی می‌کنند.

برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر چه باید کرد؟

برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر چه باید کرد؟

در حال حاضر علم در حال پیشرفت زیادی در زمینه کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر است و شواهد مختلفی را از تاثیر سبک زندگی سالم بر روی این بیماری ارائه کرده است. طبق مطالعات انجام شده، به نظر می‌رسد که ورزش منظم و مدیریت فشار خون می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. همچنین شواهد علمی زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند رفتارهای سالم که باعث پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شوند؛ می‌توانند خطر زوال عقل را نیز کاهش دهند. اقدامات زیر می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری موثر باشند.

کاهش استرس

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای پیشگیری از آلزایمر انجام دهید، کاهش استرس است. استرس خود عاملی برای مختل شدن عملکرد مغز است. اگر در طول روز استرس شدیدی را تجربه می‌کنید، ممکن است نیاز به مراجعه به یک روانشناس داشته باشید.

داشتن خواب کافی و منظم

داشتن خواب منظم و کافی می‌توان باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری فراموشی شود و به عملکرد بهتر مغز کمک کند. بنابراین حداقل هر شب به مدت 7 الی 9 ساعت بخوانید.

دوری از دخانیات

اگر سیگار می‌کشید، بهتر است که برای جلوگیری از زوال عقل از سیگار یا دخانیات دیگر استفاده نکنید و علاوه بر آن به سلامت قلب و ریه خودتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کنترل بیماری‌های زمینه‌ای

در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی، حتما برای درمان آن‌ها اقدام کنید. در صورت درمان چنین بیماری‌هایی، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر نیز کاهش پیدا می‌کند.

داشتن رژیم غذایی سالم

غذاهای تازه، روغن‌های مفید و غنی از ترکیبات مغذی از جمله روغن زیتون و کنجد، غذاهای دریایی و دارای چربی‌های اشباع می‌توانند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک زیادی کنند. غذاهایی که حاوی ویتامین E و چربی‌های امگا 3 هستند، می‌توانند به درمان آلزایمر کمک کنند.

داشتن زندگی اجتماعی فعال

فعالیت در اجتماع و معاشرت با دیگران، می‌تواند بهترین راهکار برای درمان بیماری آلزایمر باشد. با دوستان و عزیزان خودتان در ارتباط باشید و یک زندگی اجتماعی فعال و بدون سکون داشته باشید.

ورزش کردن روزانه

مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از آلزایمر ورزش کردن است. هر روز ورزش منظم داشته باشید. سعی کنید که ورزش‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید را به صورت روزانه انجام دهید تا هم روحیه بهتری داشته باشید، هم عملکرد قلب و مغز خودتان را بهبود ببخشید.

انجام ورزش‌های مغزی

برای جلوگیری از ابتلا به زوال عقل، باید از مغز خودتان کار بکشید. بازی‌های فکری انجام دهید و به طور مدام در حال یادگیری چیزهای جدید باشید. تمرین حفظ کردن انجام دهید. کارهای مختلفی همچون رقصیدن، شطرنج و تخته نرد را به صورت روزانه انجام بدهید. نواختن موسیقی نیز می‌تواند به شما برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند.

در حین آلزایمر چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

در حین آلزایمر چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

تغییرات میکروسکوپی در مغز مدت‌ها قبل از اینکه اولین علامت آلزایمر را مشاهده کنید، رخ می‌دهد. مغز ما دارای 100 میلیارد سلول عصبی به نام نورون است که هر یک از سلول‌های عصبی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا یک شبکه ارتباطی خاصی را در مغز شکل بدهند. هر گروه از سلول‌های عصبی وظایف خاصی را برعهده دارند. بعضی از آن‌ها درگیر تفکر، یادگیری و به خاطر سپردن هستند و بعضی دیگر به انسان برای بو کردن، شنیدن و دیدن کمک می‌کنند. سلول‌های مغزی مانند یک کارخانه عمل می‌کنند. اطلاعات را دریافت و پردازش می‌کنند و اطلاعات اضافی را دور می‌ریزند. در صورتی که عملکرد این کارخانه‌ها در مغز مشکل پیدا کند، سلول‌های مغزی نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. زمانی که یک سری از سلول‌های مغزی به دلیل ابتلا به آلزایمر به درستی عمل نمی‌کنند، عملکرد سایر سلول‌های مغزی نیز دچار مشکل می‌شود. با گسترش آسیب در مغز، سلول‌ها توانایی خودشان را برای انجام وظایف خود از دست می‌دهند و در نهایت می‌میرند و تغییرات غیرقابل بازگشت در مغز ایجاد می‌شوند. دانشمندان معتقد هستند که پلاک‌ها و گره‌ها نقش مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. در واقع این پلاک‌ها و گره‌ها هستند که به نوعی باعث مسدود کردن ارتباط بین سلول‌های عصبی و اختلال در فرآیندهای سلول‌ها می‌شوند. تخریب و مرگ سلول‌های عصبی باعث نارسایی حافظه، تغییرات شخصیتی، مشکلات مختلف برای انجام کارهای روزانه و مشاهده علائم بیماری آلزایمر می‌شود.

چه انتظاری باید از فرد مبتلا به آلزایمر داشت؟

چه انتظاری باید از فرد مبتلا به آلزایمر داشت؟

فرد مبتلا به بیماری آلزایمر فقط مسائل مختلف را فراموش نمی‌کند، بلکه با مشکلات مختلف دیگری نیز مواجه می‌شود که شناخت آن‌ها به افراد مراقبت کننده از بیماران مبتلا به آلزایمر کمک زیادی می‌کند. واقعیت این است که باید انتظار پیشرفت بیماری آلزایمر را در افراد مبتلا به این بیماری داشته باشید. این بیماری به مرور زمان رشد می‌کند و حتی باعث می‌شود که توانایی فرد برای انجام کارهای مختلف تحت تاثیر قرار گیرد. افراد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است کم کم توانایی خودشان را برای انجام تصمیم‌گیری از دست بدهند. آن‌ها ممکن است قادر به برنامه ریزی برای غذا پختن، حمام رفتن و … نداشته باشند. در هنگام رانندگی و انجام کارهای فکری آن‌ها نمی‌توانند به صورت آنی عمل کنند و احتمالا با مشکل مواجه می‌شوند. کم کم قدرت تمرکز برای انجام کارهای روزمره نیز در این دسته از افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است دیگر بیماران مبتلا به آلزایمر قادر به انجام کارهای روزمره خودشان نباشند. علاوه بر اینکه بیماران مبتلا به آلزایمر توانایی به یاد آوردن بسیاری از چیزها را ندارند، ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند. پرخاشگری و روحیه نامناسب از جمله مشکلاتی هستند که در اثر ابتلا به این بیماری رخ می‌دهند. علاوه بر این موارد ممکن است بیماران به دلیل کمبود اعتماد به نفس با مشکلاتی همچون افسردگی نیز مواجه شوند و دیگر از نظر روحی نیز نتوانند با بیماری خود مقابله کنند. در این میان انجام هر اقدامی توسط فرد مبتلا به این بیماری طبیعی است؛ چون در اثر شدت گرفتن بیماری برخی از کارها دست افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نمی‌باشد.

آلزایمر چگونه زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد؟

آلزایمر چگونه زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آلزایمر فقط به معنای فراموشی است و افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند، در معرض فراموشی قرار می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که با پیشرفت این بیماری کم کم سلول‌های مغزی توانایی خودشان را برای انجام کارهای مختلف از دست می‌دهند و نمی‌توانید مانند گذشته روی امور مختلف تمرکز کنید. ممکن است قادر به انجام چند کار به صورت همزمان نباشید. خستگی جسمی و روحی از جمله علائم این بیماری هستند که در اثر کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس رخ می‌دهند. بیماری آلزایمر درد جسمی را به همراه ندارد و می‌توانید مهارت‌های خاصی را مانند آواز خواندن، انجام کارهای روزمره معمولی و … را حتی با وجود ابتلا به این بیماری در خودتان حفظ کنید. خلاصه بگوییم که آلزایمر با وجود اینکه یک بیماری نگران‌کننده است؛ اما اگر بتوانید به درستی آن را با دارو، سبک زندگی سالم، ورزش و … مدیریت کنید، می‌توانید به زندگی عادی خودتان ادامه دهید. فقط کافیست که با این بیماری کنار بیایید و همواره سعی در مقابله با آن داشته باشید.

آیا ورزش کمکی به درمان آلزایمر می‌کند؟

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را حدود 28 درصد کاهش دهد. با این حال اینکه ورزش چه تاثیری روی درمان بیماری آلزایمر دارد به طور دقیق مشخص نیست؛ اما همانطور که اشاره کردیم برای جلوگیری از تشدید علائم آلزایمر، احساس مفید بودن در اجتماع بسیار مهم است که این احساس می‌تواند با ورزش کردن بدست بیاید.   سیاتیک چیست ؟ علائم و روش های درمان آنبیشتر بخوانید:سیاتیک چیست؟ علائم و روش های درمان آن افرادی که به صورت روزانه ورزش جسمی دارند، به سلامت بدنی خودشان کمک زیادی می‌کنند. تمرکز را در ذهن و مغز افزایش می‌دهند و علائم افسردگی ناشی از آلزایمر و فراموشی را نیز کاهش می‌دهند. بنابراین افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، بهتر است که در کنار مصرف غذاهای مفید و پر از ویتامین و آنتی اکسیدان‌های مختلف، از ورزش کمک بگیرند و به صورت روزانه ورزشی که دوست دارند را انجام دهند.

آلزایمر چگونه درمان می‌شود؟

آلزایمر چگونه درمان می‌شود؟

تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است که چگونه می‌توان آلزایمر را به عنوان یک بیماری ناشی از مرگ سلول‌های مغزی درمان کرد. اکثر روش‌های درمانی بیماری آلزایمر در حال حاضر بیشتر روش‌های کنترل این بیماری هستند و بهتر است که افراد مبتلا به این بیماری این واقعیت را بپذیرند که برای درمان راهی به غیر از کنترل و مدیریت علائم این بیماری ندارند. بهترین روش‌های درمان آلزایمر، روش‌هایی‌اند که بتوانند علائم این بیماری را کنترل کنند و از شدت گرفتن علائم آلزایمر جلوگیری کنند. مصرف داروهای مناسب، رعایت رژیم غذایی خوب و همچنین انجام ورزش می‌توانند به درمان این بیماران کمک کنند. در ادامه شما را با روش‌های درمان آلزایمر آشنا می‌کنیم تا اگر مبتلا به این بیماری هستید یا یکی از عزیزان شما در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، بتوانید علائم آن‌ها را کنترل کنید.

درمان آلزایمر با داروها

داروها می‌توانند علائم ناشی از کاهش عملکرد حافظه و تغییرات شناختی را بهبود ببخشد. در حال حاضر دو نوع دارو برای درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

مهار کننده‌های کولین استراز

این داروها می‌توانند سطح ارتباط سلول‌های مغزی را با یکدیگر تقویت کنند. در واقع این سلول‌ها مانند یک پیام رسان شیمیایی عمل می‌کنند و می‌توانند در اثر بیماری آلزایمر در مغز تحلیل بروند. معمولا افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند، علائم بهبودی جزئی را در خود مشاهده می‌کنند. این داروها می‌توانند علائم رفتاری مختلف مانند بی قراری، افسردگی و … را نیز کاهش دهند.

  ممانتین

دسته دیگری از داروهای موجود برای درمان آلزایمر، ممانتین‌ها هستند. این دارو می‌تواند پیشرفت علائم بیماری آلزایمر را از متوسط تا شدید کندتر کند. گاهی اوقات این دارو در ترکیب با مهار کننده‌های کولین استراز مصرف می‌شوند تا اثربخشی خوبی برای درمان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد.

 کنترل بیماری آلزایمر در یک محیط امن و حمایتی

بهترین روش درمانی بیماری آلزایمر این است که محیطی امن و حمایتی برای فرد مبتلا به آلزایمر به وجود آورده شود. مراقبین بیمار باید بتوانند روتین زندگی فرد بیمار را حفظ کنند و به او برای داشتن یک سبک زندگی سالم به همراه رژیم غذایی مناسب کمک کنند. این اقدامات می‌توانند به مدیریت علائم بیماران مبتلا به آلزایمر کمک زیادی کنند که از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک چک لیست روزانه برای پیگیری دوزهای مصرف داروها تعیین کنید تا بیماران بتوانند راحت‌تر داروهای مورد نیاز روزانه خود را مصرف کنند.
  • سعی کنید که بار انجام امور مالی و مدیریت آن‌ها را روی دوش افراد مبتلا به آلزایمر نگذارید.
  • روی تلفن همراه فرد مبتلا به آلزایمر یک برنامه برای ردیابی موقعیت مکانی داشته باشید.
  • از یک تقویم یا تخته سفید برای پیگیری برنامه‌های روزانه فرد استفاده کنید و عادات فرد را نیز مورد بررسی قرار دهید.
  • محیط خانه را امن کنید. وسایلی که باعث ایجاد شلوغی شده‌اند را حذف کنید. فرش‌های ایمن روی زمان قرار دهید و نرده‌های محکمی را برای پله‌ها و حمام‌ها نصب کنید.
  • تعداد آینه‌های داخل منزل را کاهش دهید؛ چون افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است تصاویر موجود در آینه را گیج کننده و ترسناک ببینند.
  • مطمئن شوید که فرد مبتلا به آلزایمر کارت شناسایی همراه دارد تا در صورت گم شدن او، بتوانید او را پیدا کنید.
  • عکس‌های قدیمی و اشیاء معنی‌دار را در اطراف منزل نگهدارید و اجازه دهید تا فرد مبتلا به آلزایمر با نگاه کردن به آن‌ها یاد گذشته بیفتد.

نقش فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

نقش فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر تاثیر زیادی روی رفتارها، نظرات و همچنین کیفیت زندگی بیمار دارد. افرادی که بتوانند به خوبی با بیماران برخورد کنند، می‌توانند روحیه آن‌ها را بهبود ببخشند و از طرفی کیفیت زندگی خود و عزیزان خودشان را افزایش می‌دهند. با توجه به اهمیت نقش مراقبت کننده از بیمار مبتلا به بیماری فراموشی، لازم است که مراقبت‌کنندگان از راهکارهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کمک بگیرند تا بتوانند مسئولیت خود را به بهترین شکل اجرا کنند. در ادامه به نقش افراد مراقبت کننده از بیماران مبتلا به آلزایمر اشاره می‌کنیم و راهکارهای مفید برای ارائه مراقبت‌های بهتر به این بیماران را توضیح می‌دهیم.

1.     یادگیری در مورد بیماری آلزایمر

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ارائه خدمات بهتر به بیماران آلزایمر انجام دهید، این است که در مورد این بیماری بیشتر بدانید. این بیماری یک بیماری پیشرونده است که علائم آن به مرور زمان بدتر می‌شوند و ممکن است احساس کنید که دائما با چالش‌های جدیدی مواجه هستید. درک در مورد این بیماری و اینکه باید چه انتظاراتی از فرد بیمار داشته باشید، به شما برای مراقبت از بهتر بیمار کمک می‌کنند. بنابراین حتما مطالعه بیشتری در مورد این بیماری، مراحل تشدید آن و راه‌های جلوگیری از تشدید آن بخوانید تا بتوانید راحت‌تر به این بیماران کمک کنید.

2.     ایجاد روتین مناسب برای بیمار

یکی از راه‌های مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر برای کاهش علائم این بیماری، ایجاد یک روتین مناسب است. سعی کنید که یک روتین روزانه ثابت برای تقویت حس آشنایی فرد مبتلا به این بیماری استفاده کنید. بیماران مبتلا به فراموشی نمی‌توانند مانند افراد عادی با شرایط جدید خود را تطبیق دهند. به همین خاطر اعمال تغییرات تدریجی می‌تواند بسیار به آن‌ها کمک کند تا زندگی آرام‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

3.     برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها

برای اینکه بتوانید راحت‌تر از عزیز خودتان که مبتلا به بیماری آلزایمر است مراقبت کنید، باید برای انجام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. به طور مثال برای گوش دادن موسیقی، ورزش کردن، پیاده روی رفتن و یا تمرین روزانه یک برنامه روزانه داشته باشید. در این صورت هم به خودتان هم به فرد مبتلا به این بیماری کمک خواهید کرد.

4.     داشتن ارتباط مداوم

یکی از بدترین عوارض بیماری آلزایمر برای افراد مبتلا، کاهش توانایی این افراد به برقراری ارتباط است. اگرچه این مشکل می‌تواند در همه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر رخ بدهد، اما این موضوع نباید باعث شود تا افراد و اعضای خانواده ارتباط خودشان را با بیمار کاهش دهند. افراد بیمار ممکن است در به خاطر سپردن برخی از کلمات خاص مشکل داشته باشند یا اینکه در وسط صحبت کردن تمرکز خود را از دست بدهند. سعی کنید که با بیماران ارتباط چشمی برقرار کنید. در صورت نیاز دست آن‌ها را بگیرید. با صدایی آرام با او صحبت کنید و در صورت نیاز از او سوالاتی بپرسید که جواب بله یا خیر دارند. با تداوم گفتگو و صحبت کردن با بیمار می‌توانید از کاهش توانایی فرد برای صحبت کردن جلوگیری کنید.

5.     تنظیم یک رژیم غذایی مناسب

برای اینکه بتوانید به بیماران مبتلا به زوال عقل کمک کنید و علائم این بیماری را در آن‌ها کاهش دهید، باید یک رژیم غذایی مناسب برای این دسته از بیماران در نظر بگیرید. یک رژیم غذایی مغذی، متعادل و هیدراته می‌تواند برای بیماران مبتلا به زوال عقل بسیار مفید باشد. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است قادر به انجام آشپزی نباشند یا اینکه یادشان برود کدام غذا را چگونه طبخ می‌کردند. از طرفی آن‌ها ممکن است به خاطر نیاورند که آخرین بار چه زمانی غذا میل کرده‌اند. با شدت گرفتن بیماری ممکن است بیماران در جویدن و بلع نیز مشکل پیدا کنند و حتی توانایی بوییدن و چشیدن غذاها را نداشته باشند. بنابراین مراقب این بیماران باید حتما رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها را برای آن‌ها برنامه ریزی کنند.

6.     تقویت عزت نفس

افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، احتمالا با کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس خود مواجه می‌شوند. یکی از اقداماتی که می‌توانید برای مراقبت بهتری از این دسته از بیماران انجام دهید، تقویت عزت نفس آن‌ها است. سعی کنید که با راهکارهای زیر اعتماد به نفس بیماران را افزایش دهید.

  • بر انجام کارهایی که فرد قادر به انجام آن‌ها است، تمرکز کنید.
  • برای چیزی که توسط بیماران به شما ارائه می‌شوند، ارزش قائل باشید و با یک لبخند از آن‌ها حمایت کنید.
  • از عکس‌ها برای یادآوری موفقیت‌های فرد استفاده کنید تا او متوجه شود که روزی در جامعه مفید بوده است.
  • از صحبت کردن با بیمار مبتلا به زوال عقل اجتناب نکنید و سعی کنید که او را در مکالمات شرکت دهید.
  • سعی کنید که خواسته‌های بیماران را درک کنید و در صورت امکان به خواسته‌های آن‌ها عمل کنید.

7.     تشویق کردن بیماران به انجام اقداماتی بهداشتی

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است در برابر شستشو، تعویض لباس و سایر اقدامات بهداشتی از خود مقاومت نشان دهند. از طرفی آن‌ها تمایل دارند که کارهای شخصی بهداشتی خود را مطابق با روتین گذشته انجام دهند. مراقبت کنندگان بیماران مبتلا به فراموشی می‌توانند بیماران را به انجام کارهای زیر تشویق کنند تا هم اعتماد به نفسشان را افزایش دهند، هم توانایی آن‌ها را برای انجام کارهای روزمره چندین برابر کنند.

  • کارهای شخصی مانند مسواک زدن را به همراه بیماران انجام دهید.
  • در صورت نیاز به بیمار کمک کنید تا اصلاح صورت را انجام دهد.
  • لباس‌هایی که قرار است فرد بیمار در طول روز بپوشد را به ترتیب بچینید.
  • زمان بیشتری را به بیماران جهت انجام اقدامات بهداشتی اختصاص دهید.

8.     ایمن نگه داشتن بیماران مبتلا به آلزایمر

مراقبت کننده از بیمار باید قبول کند که شرایط بیمار با گذشته متفاوت است و باید برای مراقبت از او زمان بیشتری بگذارد؛ اما باز هم مراقبت‌کنندگان نمی‌توانند در هر زمان و هر لحظه همراه بیماران باشند و این موضوع ایجاب می‌کند که از بروز حوادث مختلف با ایمن نگه داشتن بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کنند. گاهی اوقات تغییراتی که در اثر این بیماری در افراد رخ می‌دهد می‌تواند آن‌ها را در معرض خطرات زیادی قرار دهد.  می‌توانید روی گوشه‌های تیز مبلمان وسایل ایمنی قرار دهید. نوارهای رنگی روشن در لبه پله‌ها بگذارید تا در هنگام پایین و بالا رفتن از پله‌ها به این نوارهای رنگی توجه داشته باشند. روی اجاق گاز قفل ایمنی نصب کنید. کفش‌های محکم و ایمن را برای بیمار تهیه کنید. اگر فرد بیمار هنوز رانندگی می‌کند، به او گوشزد کنید که ممکن است رانندگی برای او خطرناک باشد.

نکات مهم برای مراقبت‌کنندگان از بیماران آلزایمری

تغییراتی که در بیماران مبتلا به آلزایمر ایجاد می‌شوند، می‌توانند برای شما نگران کننده باشند. شاید احساس کنید که باید تمام وقت و تلاش خودتان را برای مدیریت بیماران بگذارید و برای این کار نیز خودتان را فدا می‌کنید. متاسفانه برخی از مراقبت کنندگان از بیماران آلزایمری پس از مدتی خودشان نیز نیاز به مراقبت دارند. بنابراین، بهتر است که برای پیشگیری از خستگی جسمی و روحی خودتان حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

صحبت در مورد نگرانی‌ها و چالش‌های موجود

نگهداری و مراقبت از بیماران کار ساده‌ای نیست و تنش روحی و جسمی زیادی را به افراد وارد می‌کند. به عنوان مراقبت کننده از یک فرد دارای بیماری آلزایمر به شما حق می‌دهیم که نیاز به سخت گفتن با دیگران داشته باشند. بنابراین برای رفع نا امیدی و ترس‌های خودتان می‌توانید با دیگران صحبت کنید.

درخواست کمک از دیگران

اگر پدر یا مادر شما آلزایمر دارند و می‌خواهید از آن‌ها مراقبت کنید، همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که از دیگران کمک بگیرید. سعی کنید که وظایف خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای خودتان یک زمان خالی جهت ورزش کردن در نظر بگیرید و از دیگران بخواهید که در آن زمان مراقبت بیمار شما باشند.

داشتن خواب کافی

برای مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر باید خواب کافی شبانه داشته باشید. هر شب به مدت 7 الی 9 ساعت خواب کافی داشته باشید تا سطح انرژی شما در طول روز افزایش پیدا کند. همچنین سعی کنید که حداقل به مدت 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته داشته باشید تا وضعیت جسمی شما نیز بهبود پیدا کند.

حمایت از سلامت روحی

به عنوان مراقبت کننده از یک بیماری که روز به روز ممکن است کارهای جدیدی انجام دهد، احتمالا در معرض افسردگی قرار می‌گیرید. اگر احساس می‌کنید که سلامت روان شما تحت تاثیر قرار گرفته است، می‌توانید با مراجعه به یک مشاور تخصصی برای کنترل اضطراب و افسردگی به خودتان کمک کنید.

چالش‌های مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر

مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به علائم افسردگی اشاره کرد. در واقع افرادی که متوجه بیماری خودشان می‌شوند، خیلی زود احساس شرمندگی و ناراحتی می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد افسردگی در افراد شود. علاوه بر آن، بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است پرخاشگر شوند و علائم بیماری دو قطبی را تجربه کنند. این شرایط کاملا طبیعی است و ناشی از بیماری آن‌ها است. کم کم با شدت گرفتن بیماری، میزان فراموشی بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش پیدا می‌کند و این دسته از بیماران در معرض خطر گم شدن قرار می‌گیرند. باید حتما آدرس به همراه این بیماران باشد تا اگر روزی بدون دلیل از منزل خارج شدند و نتوانستند منزل را پیدا کنند، با وجود آدرس دیگران قادر به کمک کردن به آن‌ها باشند. فراموشی نام‌های اعضای خانواده نیز از دیگر چالش‌های نگهداری از فرد مبتلا به این بیماری است. بهتر است که برای یادآوری نام‌های اعضای خانواده، برای آن‌ها عکس تهیه کنید و در زیر هر یک از عکس‌های اعضای خانواده نام آن‌ها را بنویسید.

آیا آلزایمر می‌تواند دلیل مرگ باشد؟

بیماری آلزایمر در سنین مختلف در حال حاضر هفتمین علت مرگ و میر در جهان است. بسته به زمان تشخیص بیماری، طول عمر هر یک از بیماران مبتلا به آلزایمر متفاوت است. در صورتی که افراد در سنین بالای 80 سال بیماری خود را تشخیص دهند، ممکن است کمتر از 5 سال عمر کنند؛ ولی اگر این بیماری در سنین پایین‌تر تشخیص دهد، احتمال مرگ و میر آن نیز کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است افراد پس از تشخیص بیماری به مدت 10 سال نیز عمر کنند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آلزایمر چگونه باعث جلو انداختن زمان مرگ افراد می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که این بیماری به دلیل اینکه باعث مختل کردن عملکرد مغز می‌شود و نوعی زوال عقل محسوب می‌گردد، می‌تواند به مرور زمان مشکلات زیاد جسمی را به وجود آورد. امید است که در سال‌های آینده پیشرفت‌های چشمگیری برای درمان بیماری آلزایمر روی کار بیاید تا بتوان با خیالی آسوده این بیمار را حتی در سنین بالا درمان کرد و طول عمر افراد مبتلا به آلزایمر را افزایش داد.

آیا آلزایمر درد دارد؟

همانطور که علائم بیماری آلزایمر را به شما توضیح دادیم، این بیماری باعث ایجاد درد نمی‌شود و فقط عملکرد صحیح مغز را دچار مشکل می‌کند. بنابراین افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند، از نظر جسمی هیچ دردی را تجربه نمی‌کنند. فقط ممکن است از نظر روحی دچار مشکلات روحی خاصی همچون افسردگی، استرس و اضطراب و … باشند که باید حتما این علائم را کنترل کرد. بنابراین آلزایمر باعث ایجاد مشکلات جسمی و درد در بیماران مبتلا نخواهد شد و فقط افراد ممکن است با علائمی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، مواجه شوند. بررسی دقیق علائم، درمان به موقع آلزایمر، مراجعه منظم به پزشک و در نظر گرفتن روش‌های درمانی مناسب به کنترل این بیماری کمک بسیار زیادی می‌کند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 8
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

سرطان غدد لنفاوی گردن، یک نوع سرطان است که در غدد لنفاوی گردن ایجاد می‌شود. غدد لنفاوی بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند که به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند.

علائم سرطان غدد لنفاوی گردن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تورم غدد لنفاوی در گردن
  • درد در گردن
  • کاهش وزن
  • تب
  • خستگی

اگر متوجه تورم غدد لنفاوی در گردن خود شدید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. تورم غدد لنفاوی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما در برخی موارد می‌تواند نشانه سرطان غدد لنفاوی باشد.

انواع سرطان غدد لنفاوی گردن

سرطان غدد لنفاوی گردن می‌تواند به دو نوع اصلی تقسیم شود:

  • لنفوم هوچکین: لنفوم هوچکین یک نوع سرطان نسبتاً نادر است که در سلول‌های B، نوعی از گلبول‌های سفید خون، ایجاد می‌شود
  • لنفوم هوچکین
  • لنفوم غیر هوچکین: لنفوم غیر هوچکین شایع‌ترین نوع سرطان غدد لنفاوی است. این سرطان می‌تواند در هر نوع سلول لنفاوی ایجاد شود.
  • لنفوم غیر هوچکین

عوامل خطر سرطان غدد لنفاوی گردن

عوامل خطر سرطان غدد لنفاوی گردن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سن بالای 60 سال
  • سابقه خانوادگی سرطان
  • قرار گرفتن در معرض اشعه
  • ابتلا به برخی عفونت‌ها، مانند عفونت‌های ویروس اپشتین بار (EBV) یا ویروس اچ‌آی‌وی

تشخیص سرطان غدد لنفاوی گردن

برای تشخیص سرطان غدد لنفاوی گردن، پزشک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و آزمایش‌های زیر را تجویز می‌کند:

  • آزمایش خون: آزمایش خون می‌تواند به پزشک کمک کند تا وجود عفونت یا سایر بیماری‌ها را بررسی کند.
  • بیوپسی: بیوپسی شامل برداشتن نمونه‌ای از بافت غده لنفاوی برای بررسی آن زیر میکروسکوپ است.

درمان سرطان غدد لنفاوی گردن

درمان سرطان غدد لنفاوی گردن به نوع سرطان، مرحله بیماری و سایر عوامل بستگی دارد. درمان‌های رایج سرطان غدد لنفاوی گردن عبارتند از:

  • جراحی: جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی مبتلا به سرطان استفاده می‌شود.
  • شیمی درمانی: شیمی درمانی از داروها برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند.
  • پرتودرمانی: پرتودرمانی از اشعه برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند.

پیشگیری از سرطان غدد لنفاوی گردن

راه‌های خاصی برای پیشگیری از سرطان غدد لنفاوی گردن وجود ندارد. با این حال، می‌توانید خطر ابتلا به این سرطان را با کاهش قرار گرفتن در معرض عوامل خطر کاهش دهید.

راه‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان غدد لنفاوی گردن عبارتند از:

  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض اشعه
  • درمان عفونت‌های مزمن
  • کاهش مصرف الکل
  • ترک سیگار

آیا سرطان غدد لنفاوی گردن مسری است؟

خیر، سرطان غدد لنفاوی گردن مسری نیست. این سرطان توسط یک ویروس یا باکتری ایجاد نمی‌شود و نمی‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

آیا سرطان غدد لنفاوی گردن قابل درمان است؟

سرطان غدد لنفاوی گردن در مراحل اولیه قابل درمان است. با این حال، اگر سرطان پیشرفته باشد، درمان ممکن است دشوارتر باشد.

ادامه نوشته: https://healthtime.school.blog/2024/01/19/%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%af%d8%af-%d9%84%d9%86%d9%81%d8%a7%d9%88%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%af%d9%86/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 15
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ مرتضی اشرفی سلام عشقم

ﺳﻠﺎم ﻋﺸﻘﻢ ﺑﻌﺪ ﻣﻦ ﺑﮕﻮ ﻫﺎ ﻟﺒِ ﺗﻮ ﻣﻴﺨﻨﺪه؟
ﺑﮕﻮ ﻋﺸﻘﻢ اﺷﺘﺒﺎه ﻣﻴﺒﻴﻨﻢ دﻟﺖ ﺑﻪ ﻏﺮﻳﺒﻪ ﻫﺎ ﻧﮕﻮ ﻛﻪ دل ﻣﻴﺒﻨﺪه

آﺧﻪ دﻳﻮوﻧﻪ ﻣﻴﺸﻢ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﻋﺸﻘﻢ داره ﺑﺎ ﻏﺮﻳﺒﻪ ﻫﺎ ﻣﻴﺨﻨﺪه
ﺑﻬﺖ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻤﻴﻔﻬﻤﻰ ﺗﻮ دوراﺗﻮ ﺑﺰن ﻳﻪ روزی ﺑﺮﻣﻴﮕﺮدی وﻟﻰ ﺑﺪ ﻛﺮدی

ﺗﻮ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻣﻬﺮﺑﻮن ﺑﺎش ﻣﻦ ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم , ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم , ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم
آﺧﻪ ﺑﻰ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻣﺖ ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم , ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم , ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم

ﭼﺮا ﭘﻴﺸﻪ ﻏﺮﻳﺒﻪ ﻫﺎ ﻣﻴﻜﻨﻰ دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ , دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ , دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ
ﺗﻮ واﺳﻢ دﻟﺒﺮی ﻛﻦ ﺑﺒﻴﻦ ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ , ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ , ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ

دﺳﺖ ﻣﻦ ﻧﻤﮏ ﻧﺪاﺷﺖ ﻫﺮ ﭼﻰ ﻋﺸﻘﺖ ﻏﺼﻪ داﺷﺖ
ﺑﺎز ﻛﻪ ﺧﻨﺪﻳﺪم ﻳﻪ وﻗﺖ ﻳﻜﻰ ﻧﮕﻪ دوﺳﻢ ﻧﺪاﺷﺖ

اﮔﻪ ﻋﺸﻘﻢ دﻟِ ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ آروم ﻣﻴﮕﻴﺮه
ﻣﻴﺮم ﻛﻪ ﻳﻪ وﻗﺖ ﻧﮕﻰ ﻋﺸﻘﺖ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻧﺪاﺷﺖ ﻧﮕﻰ ﻛﻪ ﻛﻢ ﮔﺬاﺷﺖ

ﺗﻮ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻣﻬﺮﺑﻮن ﺑﺎش ﻣﻦ ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم , ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم , ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم
آﺧﻪ ﺑﻰ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻣﺖ ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم , ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم , ﺑﺪ ﭘﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﮔﻴﺮم

ﭼﺮا ﭘﻴﺸﻪ ﻏﺮﻳﺒﻪ ﻫﺎ ﻣﻴﻜﻨﻰ دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ , دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ , دﻟﺒﺮی ﺗﻮ ﺑﻰ ﻣﻦ
ﺗﻮ واﺳﻢ دﻟﺒﺮی ﻛﻦ ﺑﺒﻴﻦ ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ , ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ , ﭼﻴﻜﺎر واﺳﺖ ﻣﻴﻜﻨﻢ

آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «سلام عشقم»

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 14
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


در این صفحه به شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر می باشد:

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

برای راه اندازی یک کسب و کار حرکت کنید

تحصیل در قبرس

اخذ ویزا و دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که می خواهند در قبرس euromy زندگی کنند، خرید ملک راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های بسیار متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار منعطف وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که مصالح ساختمانی خانه را خودتان انتخاب کنید و اقساط بلندمدت بدون بهره برای پرداخت 84 ماهه ارائه دهید.

تنوع املاک از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا آپارتمان‌های زیبا در ساحل با قیمت‌هایی که حداقل یک سوم قیمت‌های سایر کشورهای مدیترانه‌ای است، یکی از فیلم‌هایی است که مهاجران زیادی از اروپای شمالی و کشورهای روسی‌زبان ساخته‌اند. . کشور من. با خرید ملک به قبرس شمالی بروید. .

اساساً شما ملکی می‌خرید، هزینه اقامت خود را پرداخت می‌کنید و خانواده خود را در قبرس مستقر می‌کنید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که از 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. همچنین با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله بودید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند استرلینگ انجام می شود و این تضمینی است که سرمایه شما با پول گرانبهای بریتانیا محافظت می شود. در واقع، تفاوت اصلی بین خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خریدهای شما همیشه به دلار و اشتراک شما به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید دلاری - مدارک ثبت نام به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به پوند انگلیس

عدم اجازه فروش اموال به خارجی ها و فروش به مردم یا سازمان های دولتی ترکیه به نصف قیمت مصوب دولت به لیر ترکیه. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت دخالتی ندارد. هیچ محدودیتی در قیمت و تعداد معاملات یک ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. اسرائیل نیز دارای محدودیت های بسیار شدید است. ).

جواز فروش حداقل بعد از سه سال (فقط برای خانه های تکمیل شده) مجوز فروش عمده حتی برای خانه های پیش خرید شده و ناتمام.

اقامت در ملک با تعداد اشغال مشخص شده در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید با تعداد اعضای خانواده مطابقت داشته باشد)

اقامت در زمین های مستغلات در مناطق خاصی از املاک و مستغلات در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آن بمانند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی با خارجی های غیرقانونی معامله می شود و این یک قرارداد است. اما آنها اقامت ندارند. مشکل. ).

معمولا شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تنها پس از پرداخت کامل مبلغ می توانید برای اقامت اقدام کنید و تا ده سال می توانید ملک را به صورت اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید پس از پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به پوند) افزایش قابل توجهی ندارد. قیمت املاک و مستغلات (به پوند استرلینگ) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

15% تا 40% مالیات، فقط 5% مالیات و فقط یک بار

خرید اشراف، خرید زمین و اشراف و سهم برابر با شهروندان قبرسی

مردم با خرید ملک چه مکانی برای زندگی پیدا می کنند؟

مصرف کنندگان و دسته بندی ها

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• پیوستگی

کودکان تا هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید به پلیس مهاجرت (دختران و پسران مجرد زیر 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین مشتری

به یاد داشته باشید که تعداد اتاق ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به سرمایه گذاری و تجربه زندگی، پیشنهاد ما خرید دو ملک مجزا برای کسانی است که به دنبال مکانی برای والدین خود هستند.

شما می توانید یک ملک خصوصی (به صورت سوئیت استودیویی، یعنی بدون اتاق خواب) برای زندگی دائم والدین خود بخرید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

مجردها (فقط 2 نفر) می توانند در اینجا بمانند. صرف نظر از اینکه چند نفر در یک شراکت شریک هستند، قوانین اخذ اقامت با مواردی که در مورد شراکت مورد بحث قرار می گیرد متفاوت است. قانون مهاجرت فقط به یک خانواده (مالک و پیمانکار فرعی) اجازه می دهد که از طریق ملک اقامت کند، یا اگر دو خواهر و برادر مجرد باشند، به دو خواهر و برادر اجازه اقامت می دهد.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه پاسپورت معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا توسط این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق سازمان اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری بررسی می کند. . ، می توانند مدارک دریافت کنند.

لازم به ذکر است که قوانین جدید 2024 در قبرس شمالی همچنین محدودیت های شدیدتری را برای افراد دارای تابعیت اسرائیل اعمال می کند.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمامی افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت اقدام کنند. این اقامت برای سه سال اول سالانه و برای سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم با داشتن شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای ساکنین سالانه، دو ساله و پنج ساله، شما ملزم به ارائه دارایی های مالی هستید (در حال حاضر 20000 دلار برای خانه های پیش خرید شده و 15000 دلار برای خانه های موجود برای سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید سفر کنید و نمی خواهید به طور دائم در قبرس زندگی کنید، باید یک یا دو سال خانه خود را تجدید کنید و جایی برای زندگی پیدا نمی کنید.

• ارائه اقامتگاه رسمی (اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات خرید ملک).

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای زیر مجموعه های سلطنتی.

• گواهی پیش از ترخیص از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص اخذ کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما لازم است فورا نوع ویزای خود را (از ویزای صاحب خانه به ویزای کار) تغییر دهید. زیرا در قبرس شمالی وزارت کار روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و اگر نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکند به شدت جریمه می شوید و یا از کشور اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید: شرایط اخذ تابعیت قبرس شمالی


• دانستن زبان ترکی (انگلیسی سطح دوم)

• داشتن تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات پزشکی رایگان در موسسات دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت مستر کارت و ویزا کارت (کارت اعتباری و کارت نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

خرید اقساطی و وام بانکی

آسودگی زیادی در روند گرفتن ویزای توریستی برای یک کشور دیگر

با راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی برای بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلند مدت با نرخ بهره بسیار پایین، بسیاری از سرمایه گذاران را در سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار، با حضور در شمال قبرس، انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. سه برابر جمعیت قبرسی، دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد. و با پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

جدای از این دو حوزه، هر کسب و کاری مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار بسیار مطلوبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و ساخت و ساز با سرعت بسیار بالایی در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد سرفصل های تجاری قابل اعتماد صحبت کنیم، باید آن را اینگونه بیان کنیم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر موبایل

سلمانی

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

کابینت و محصولات چوبی ساخته شده است

تولید سنگ های ساختمانی

گرافیک برای تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولتی از سرمایه گذاران در زمینه اخذ اقامت نیز موثر است. صاحبان مشاغل ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و تمام زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت می گیرند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و فرآیند اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت شرکت میتوانیم اقامت دائم بگیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس با تحصیل

شما می توانید مجوز تحصیل در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

ثبت نام در کالج هایی که آموزش کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارائه می دهند. مانند جلسات مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار.

یک دانشجو (چه در مقطع لیسانس یا فارغ التحصیل) نیازی به تامین بودجه ندارد. اما همراهان بالای 18 سال او باید توانایی مالی دولت را نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش‌آموزان و اقشار محروم به صورت رایگان به تمام ساختمان‌های دولتی دسترسی دارند و مجاز به افتتاح حساب بانکی هستند.

در این صفحه به تفصیل دانشگاه های قبرس شمالی را توضیح می دهیم.

مزایای خانه مطالعه قبرس شمالی معایب خانه مطالعه قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز بهداشتی مجهز در دانشگاهها و سایر مراکز دولتی - امکان اخذ ویزا برای همراهی دانشجویان - امکان اقامت دائم - الزام به خروج از کشور بلافاصله پس از اتمام دوره فارغ التحصیلی .

اخذ اقامت قبرس با دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی در دسترس نیست. اما کارفرمایان این حق را دارند که در صورت داشتن موقعیت حرفه ای در خارج از کشور و تمایل به ادغام آن در شرکت خود در قبرس، به متقاضی پیشنهاد کاری پیشنهاد دهند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما قیم قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغی را در بانکی به نام کارمند خود از خارج از کشور مسدود کند. همه این اعتصابات برای کارفرمایان برای اولویت دادن به افرادی است که ویزای قبرس گرفته اند و از فیلترهای اصلی دولتی (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق و حق بیمه ماهانه کارگر به کارگر پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای کارگر غیر قبرسی 3000 لیر ترکیه و حقوق اولیه حدود 20000 لیر ترکیه می باشد.

تمامی دارندگان هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار بیمه شده در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

با تمکن مالی برای اقامت و مهاجرت به قبرس

اخذ ویزای موقت سالیانه از طریق تمکن مالی و اجاره خانه نوعی اقامت در سال های گذشته بود که در قانون جدید سال 2024 حذف شد. در این نوع ویزای موقت; مبلغ کمک مالی بیش از 25 هزار دلار برآورد شده است.

لازم به ذکر است که به طور کلی برای دریافت فاینانس در بانک قبرس باید مبلغ مورد نظر در حساب شما در گردش باشد و از لحظه اقدام تا لحظه اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا بیشتر زمان می برد) در حساب شما در گردش باشد. حساب در دسترس است. فردی که تمکن مالی دارد می تواند برای زیرمجموعه خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای آن زیر مجموعه نیازی به مبلغ اضافی نیست. (زیررده ها در تمام انواع اقامتگاه ها یکسان هستند).

به این ترتیب همه کسانی که اقامت می گیرند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان بهره مند می شوند.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی می کنند کسری های اقتصادی خود را با فروش شهروندی به خارجی ها با قیمت های بالا پوشش دهند. این منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال کشورهای جدید برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و تهدید امنیت آن کشورها هستند.

قبرس شمالی کشوری امن است. ما مهاجرت را به صورت پویا و با دقت اندازه گیری می کنیم. این صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در طول پنج سال اول اقامت است. پس از حداقل پنج سال بازرسی اولین مرحله کارت اقامت دائم است. و مرحله دوم پاسپورت است.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزا بگیرند و مستقل بمانند؟

نه! تحت هیچ شرایطی ویزای مستقل برای افراد زیر هجده سال صادر نمی شود. افراد زیر 18 سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. همچنین، آنها محل اقامت مستقلی ندارند و باید به عنوان زیرمجموعه ای از والدین یا قیم به اداره مهاجرت قبرس شمالی مراجعه کنند. دانش آموزان خارجی تنها در صورتی در مدارس قبرس شمالی، اعم از دولتی یا غیرانتفاعی، پذیرفته می شوند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 31
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ مرتضی اشرفی بزنیم بیرون

ﺑﺰﻧﻴﻢ ﺑﻴﺮون ﺣﺎل و ﻫﻮا ﻋﻮض ﻛﻨﻴﻢ ﻏﻢ و ﻏﺼﻪ ﻫﺎرو ﺑﺎ ﻫﻤﺪﻳﮕﻪ ﺣﻞ و ﻓﺼﻞ ﻛﻨﻴﻢ
ﭼﻴﺪم ﺑﺮﻧﺎﻣﺮو ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﻫﻤﺮاﻫﻤﻮ وای اﮔﻪ ﺑﺎرون ﺑﺰﻧﻪ ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﻣﻴﺪه ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﻣﻴﺪه
دوﺗﺎﻳﻰ ﻣﻴﺮﻳﻢ ﺷﻤﺎل ﺟﻨﮕﻞ و ﻳﻪ ﺟﺎی ﺑﺎﺣﺎل وای اﮔﻪ ﺑﺎرون ﺑﺰﻧﻪ ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﻣﻴﺪه ﭼﻪ ﺣﺎﻟﻰ ﻣﻴﺪه
ﻣﻴﺮﻳﻢ اوﻧﺠﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﻏﻢ ﻧﺒﺎﺷﻪ زﻧﺪﮔﻴﻤﻮن ﺗﺎزه اوﻟﺎﺷﻪ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﺎش دﻳﻮوﻧﻪ ﻣﻴﺸﻢ اﻳﻨﻘﺪ ﻛﻪ ﻋﻠﺎﻗﻢ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺑﺮﻣﻠﺎ ﺷﻪ
ﺑﻪ دﻟﺖ ﻧﻪ دﻳﮕﻪ ﺑﺪ ﻧﻤﻴﺪم ﺑﻪ ﭼﻴﺰای ﻣﻨﻔﻰ ﻗﺪ ﻧﻤﻴﺪم ﺻﺎف و ﭘﻮﺳﺖ ﻛﻨﺪه ﺑﺮات ﻣﻴﻤﻴﺮم ﻣﻴﺪوﻧﻰ ﻣﻦ رو ﺗﻮ ﺑﺪ ﻛﻠﻴﺪم

https://musicdel.ir/single-tracks/139218/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 33
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


امروزه پرینترها نقش بسیار مهمی در زندگی شخصی و حرفه ای ما دارند و مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار می گیرند و به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند در این مقاله می توانید با ویژگی های پرینترهای جوهرافشان آشنا شوید.

چاپگرهای جوهرافشان از اواسط دهه 1980 معرفی شدند و به سرعت در بین مردم محبوب شدند و قیمت مناسب چاپگرهای جوهرافشان نسبت به کیفیت و کارایی آنها یکی از دلایل اصلی رشد سریع آنهاست.

چاپگر جوهر افشان چاپگری است که قطرات ریز جوهر را روی کاغذ پخش می کند تا تصاویری ایجاد کند که اسپری های خوبی هستند.

ویژگی های موجود در محصولات پرینتر جوهر افشان:

حقیقت زیادی

اندازه نقطه (ذره) به گونه ای است که قطر و ضخامت نقطه 50 تا 60 میکرون (کوچکتر از موی انسان، 70 میکرون) است.

رنگ های مختلف نقاط و ترکیب آنها با هم برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا

اجزای چاپگر جوهر افشان:

1- هد چاپگر

2 - کارتریج

3- استپر موتور

4- کمربند

5- میله استابلایزر

6- تغذیه کاغذ

7- رابط پورت

8- گرما تا ارتعاش

9- عملیات چاپ

بالون حرارتی:

Canon و Hewlett-Packard فناوری جوهرافشان را برای چاپگرهای جوهرافشان ارائه کرده اند. در چاپگرهای جوهر افشان حرارتی ترانزیستورهای خاصی وجود دارد که گرما تولید می کنند، بنابراین این گرما باعث می شود جوهر نفس بکشد و به حباب مورد نظر تبدیل شود. همزمان با بزرگ شدن حباب، بخشی از جوهر از نازل ها خارج شده و روی کاغذ می افتد. هنگامی که حباب آزاد شد، سوراخ از نشت جوهر بیشتر جلوگیری می کند. این نوع چاپگرها دارای 300 تا 600 نازل کوچک هستند که همه آنها به طور همزمان قطرات آب را روی سطح کاغذ می ریزند. شکل زیر نازل های یک چاپگر با فناوری حباب را نشان می دهد:

جریان الکتریکی ناشی از فشار:

شرکت «اپسون» فناوری جریان الکتریکی ناشی از فشار را معرفی کرده است. این تکنیک از کریستال های فشار، یک کریستال در هر نازل (پشت مخزن جوهر) استفاده می کند. در همان زمان، کریستال یک بار الکتریکی ضعیف دریافت می کند که مخزن جوهر را لرزانده و باعث می شود مقدار کمی جوهر از نازل خارج شود. هنگامی که لرزش متوقف می شود، ارسال جوهر از نازل نیز متوقف می شود.

عملیات چاپ:

پس از فعال کردن گزینه «Print» در برنامه‌های مرتبط، عملیات مختلفی انجام می‌شود، مانند:

1- ارسال اطلاعات مورد نظر از طریق نرم افزار به درایور چاپگر

2- ترجمه اطلاعات دریافتی درایور به گونه ای که برای چاپگر قابل درک باشد. در این مرحله، درایور بررسی می کند که آیا چاپگر آماده چاپ است یا خیر!

3- درایور اطلاعات لازم برای چاپ را از طریق کانال مناسب ارائه می دهد.

4- چاپگر جوهر افشان اطلاعات ارسال شده توسط کامپیوتر را دریافت کرده و بخشی از آن را در بافر ذخیره می کند. حجم این حافظه می تواند از 512 کیلوبایت تا 16 مگابایت باشد. اندازه این بافر به نوع چاپگر بستگی دارد. تا زمانی که اندازه بافر بزرگ باشد، می توان چندین سند را برای چاپ اضافه کرد.

5- اگر چاپگر جوهر افشان برای مدت معینی کار نکند، تمیز کردن هد به صورت خودکار انجام می شود. پس از اتمام تمیز کردن، که به عنوان چرخه تمیز شناخته می شود، چاپگر آماده چاپ کارهای جدید است.

6- مدار کنترل استپر موتور را برای پیشبرد کاغذ فعال می کند. غلتک ها حرکت می کنند و کاغذی از مخزن مربوطه (سینی یا فیدر) به داخل چاپگر کشیده می شود.

7- پس از تغذیه و قرار دادن کاغذ، استپر موتور با استفاده از تسمه، دستگاه هد را در طول صفحه به حرکت در می آورد. حرکت گام به گام استپر موتور جوهر را از طریق نازل ها در طول کاغذ تزریق می کند.

8- در هر ایستگاه تزریق، قطرات زیادی روی کاغذ گذاشته می شود.

9- در پایان هر مرحله از چاپگر جوهر افشان، کاغذ به مقدار بسیار کمی (کسری از اینچ) به جلو کشیده می شود.

10- این عمل تا چاپ کامل صفحه تکرار می شود. همچنین مدت زمان چاپ یک صفحه برای چاپگرهای جوهرافشان متفاوت است و چاپگرها از واحدی به نام PPM (صفحات در دقیقه) برای تعیین تعداد صفحات قابل چاپ استفاده می کنند. همانطور که می دانید این مقدار متغیر است و به عوامل مختلفی مانند نوع چاپگر، بدنه سفید، رنگ و ... بستگی دارد.

11- در پایان فرآیند چاپ، هد چاپگر جوهرافشان “خاموش” می شود تا از حرکات تصادفی و آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

چاپگرهای جوهرافشان به دو دسته پرینترهای تماسی و چاپگرهای غیر تماسی تقسیم می شوند که چاپگرهای تماسی بر حسب فرآیند و خروجی دو نوع فناوری دارند.

ماتریس نقطه: چاپگرهای جوهر افشان آوافرهنگ نقطه‌ای از مجموعه محدودی از پین‌ها برای لمس نواری که جوهر را نگه می‌دارد استفاده می‌کنند. در این حالت پس از زدن سوزن بر روی نوار، چاپی در محل تماس نوار و کاغذ ثبت می شود.

متن: چاپگرهای جوهرافشان متنی دارای مجموعه‌ای از «کره‌ها» یا نوارهایی هستند که شامل نویسه‌های برجسته (حروف و اعداد) و تصاویر ماشین تحریر رایانه‌ای هستند. این کار به نوار جوهر برخورد می کند و کاراکتر مورد نظر را روی کاغذ ثبت می کند. این نوع چاپگر دارای سرعت و دقت مورد نیاز برای چاپ متن است و محدودیت های زیادی در مورد برنامه های گرافیکی دارد.

چاپگر بدون تماس

با این نوع پرینترها در حین تولید محصول هیچ تماسی با کاغذ وجود ندارد، چاپگرهای جوهرافشان نیز از این گروه هستند. انواع مختلفی از این پرینترها وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است:

چاپگر جوهر افشان: این نوع چاپگر از سری به نام «افشانک» برای پخش جوهر روی کاغذ استفاده می کند.

چاپگر لیزری: این نوع چاپگر از جوهر (تونر)، ولتاژ بالا و گرما برای ایجاد تصویر مورد نظر روی کاغذ استفاده می کند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 532
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ پازل بند نباشی راحت از دست میره دلی که خیلی دوست داره

دﻟﻢ ﻣﻴﺨﻮاد ﭘﻴﺸﻢ ﺑﺎﺷﻰ ﻫﻤﻴﻦ ﺷﺒﺎرو
ﻛﻨﺎر ﻫﻢ ﻧﮕﺎه ﻛﻨﻴﻢ ﺳﺘﺎره ﻫﺎ رو
ﺑﺒﻴﻨﻦ ﻋﺸﻘﻪ ﻣﺎ دو ﺗﺎ رو
دِ ﻧﻪ ﻧﻴﺎر ﻫﻤﻴﻨ‌ ﻳﻪ ﺑﺎرو
دﻟﻢ ﻣﻴﺨﻮاد ﭘﺮ ﺑﻜﺸﻢ
دﻧﻴﺎی ﻋﺎﺷﻘﻴﻤﻮﻧﻮ‌ ، ﻳﻜﻢ ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﺑﻜﺸﻢ
ﺗﻮ رو ﺑﺬارم رو ﭼﺸﻢ
ﻣﻴﺨﻮام رو‌ دﻳﻮار دﻟﺖ , ﻳﻪ ﻋﺎﻟﻤﻪ در ﺑﻜﺸﻢ
ﺑﺎرون ﻳﻪ رﻳﺰ ﻣﻴﺒﺎره
ﻫﻮا ﺑﺎ ﻗﻠﺐ ﻣﻦ ﻟﺞ داره
ﻧﺒﺎﺷﻰ راﺣﺖ از دﺳﺖ ﻣﻴﺮه
دﻟﻴﻜﻪ ﺧﻴﻠﻰ دوﺳﺖ داره
ﻫﻴ‌ ﻣﻴﺴﻮزﻧﺘﻤﻮن ﻋﺸﻘﻪ ﻣﺜﻪ آﺗﻴﺸﻪ
ﻏﻢ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﻮﻬﻤﻴﻦ ﻳﻪ ذره دل ﺟﺎ ﻣﻴﺸﻪ
ﻋﺸﻖ ﻳﻪ ﻛﺎری ﻣﻴﻜﻨﻪ ﺣﺎل ﭼﺸﺎم اﺑﺮﻳﺸﻪ
ﺑﺎروﻧﻪ زﻳﺎد ﮔﻞ و در ﻣﻴﺎره از رﻳﺸﻪ
دﻟﻢ ﻣﻴﺨﻮاد ﭘﺮ ﺑﻜﺸﻢ
دﻧﻴﺎی ﻋﺎﺷﻘﻴﻤﻮﻧﻮ‌ ، ﻳﻜﻢ ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﺑﻜﺸﻢ
ﺗﻮ رو ﺑﺬارم رو ﭼﺸﻢ
ﻣﻴﺨﻮام رو‌ دﻳﻮار دﻟﺖ
ﻳﻪ ﻋﺎﻟﻤﻪ در ﺑﻜﺸﻢ
ﺑﺎرون ﻳﻪ رﻳﺰ ﻣﻴﺒﺎره
ﻫﻮا ﺑﺎ ﻗﻠﺐ ﻣﻦ ﻟﺞ داره
ﻧﺒﺎﺷﻰ راﺣﺖ از دﺳﺖ ﻣﻴﺮه
دﻟﻴﻜﻪ ﺧﻴﻠﻰ دوﺳﺖ داره

 آهنگ جدید پازل بند به نام «نباشی راحت از دست میره دلی که خیلی دوست داره»

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 48
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

رمزنگاری چیست یا هنر پنهان کردن اطلاعات موضوعی است که مورد علاقه دولتها شرکتها و افراد می باشد. معمولا افراد می خواهند اطلاعات شخصی و حساسشان محرمانه و دور از دسترس دیگران باشد. شرکتها و سازمانها تمایل به حفظ اطلاعات کارمندان لیست مشتریها و اطلاعات تجاری خود دارند. دولتها نیز از رمزنگاری برای کمک به حفظ امنیت کشورشان استفاده می کنند.به افرادی که در زمینه توسعه و ایجاد کدهای رمز تخصص دارند رمز نگار یا Cryptographer می گویند.همچنین به افرادی که در زمینه شکستن ( باز کردن ) این کدها تخصص دارند تحلیلگر رمز یا Cryptanalyst می گویند.افرادی که در این بخش فعالیت می کنند از دانش قوی در زمینه ریاضی و کامپیوتر برخوردارند. آنها در دنیای خودشان زندگی می کنند و تمایلی به صحبت کردن راجع به کاری که میکنند ندارند.در دوره آموزش نتورک پلاس و در بخش امنیت شما با مبانی رمزنگاری آشنا می شوید داده ها باید حفظ شوند . اطلاعات شخصی شما می بایست از دسترسی های غیرمجاز و تخریبها حفاظت گردند.اولین روش حفاظت از داده ها رمزنگاری یا Cryptography است. رمز نگاری قدمتی به طول تاریخ بشر دارد. اولین سند رمز شده ای که کشف گردیده به 4000 سال پیش برمیگردد. این سند شامل ترجمه یک پیام از یک زبان به زبان دیگر با کاراکترهای جایگزین می باشد.

انواع رمز نگاری :

 

سه نوع رمز نگاری وجود دارد : فیزیکی – ریاضیاتی – کوانتومی

1 -رمزنگاری فیزیکی Physical Cryptography

 

روش های مختلفی دارد . عمومی ترین این روش عبارتیست از جابجایی یا جایگزینی حروف ( کاراکترها ) یا کلمات میباشد. این روش شامل یک حالت دیگری است که به آن Stenography گفته می شود. این روش علمی است که شامل پنهان سازی اطلاعات داخل اطلاعات دیگر است مانند یک تصویر.به طور کلی در رمز نگاری فیزیکی پردازش ریاضی روی متن صورت نمی گیرد.Cipher روشی است که برای کد کردن حروف ( کاراکترها ) برای پنهان کردن ارزش خود استفاده می شود. به فرآیند کد کردن یک پیام Ciphering گفته می شود.

2 – رمزنگاری ریاضی (Cryptography Mathematical )

 

از فرآیندها و پردازشهای ریاضی روی متن یا کاراکترها استفاده می کند. معروفترین این روش ادغام سازی یا همان Hashing است. در این روش یک محاسبه روی پیام انجام می شود و آنرا به یک مقدار عددی تبدیل می کند که به آن Hash Value گفته می شود. مثال :

 

        هر کاراکتر را در 2 ضرب کن

        مقادیر بدست آمده را با هم جمع کن

        حاصل جمع را بر 10 تقسیم کن

 

Message : this

ASCII Value : 116 104 105 115

Calculated Values : 232 208 210 230

Hash value Calculation : ( 232+208+210+230)/10

Hash value : 88

 

این الگوریتم یک طرفه است و نمی توان از مقدار Hash به متن رسید.

3 – رمزنگاری کوانتومی (Cryptography Quantum )

 

روشی جدید در رمز نگاری می باشد.تا قبل از 2002 کاربرد آن در آزمایشگاهها و برخی مراکز امنیتی دولتی بود. در این روش پیام با استفاده از یکسری فوتون ارسال می گردد. اگر دریافت کننده ترتیب ( توالی ) و حال مثبت و منفی ( قطب مغناطیسی ) فوتون ها را بفهمد میتواند پیام را decode کند . در غیر اینصورت فوتون ها تغییر یافتده اند. این به گیرنده مفهماند که فرد یا افرادی پیام را شنیده اند. فرستنده پس از اطلاع از این موضوع Pattern ( قالب ) پیام را عوض کرده و شروع به ارسال مجدد پیام با یک سری جدیدی از فوتون ها می نماید. رمزنگاری کوانتومی بسیار پرهزینه است و کاربرد محمدودی دارد.

حملات به رمزنگاری

 

برخی از معروفترین روشهای شکستن کد ها عبارتند از :

 

    Frequency Analysis

    Algorithm Errors

    Brute Force Attacks

    Human Error

    Social Engineering

 

الگوریتمهای رمز نگاری

 

3 روش اصلی برای کد کردن عبارتند از : Hashing – Symmetric – Asymmetric

الگوریتم های Hashing دو نوع اصلی دارد : SHA و MD

 

1 – الگوریتم SHA ( Secure Hash Algoritm )

 

    یک طرفه است

    یک کد 160 بیتی تولید می کند.

 

2 – الگوریتم( MD ( Message Digest :

 

    یک الگوریتم یکطرفه است.

    چندین نسخه دارد که مهمترین آنهاعبارتند از : MD2 ,MD4,MD5

    یک کد 128 بیتی تولید می کند.

    از hashing برای اطمینان از صحت اطلاعات استفاده می شود.

 

الگوریتمهای متقارن ( Symmetric )

 

یک کلید امنیتی تولید می کند. یک کلید اختصاصی دارد که برای بقیه افراد غیر مجاز قابل استفاده نیست. اگر این کلید ذر اختیار دیگران قرار گیرد و یا دزدیده شود کل فرآیند با شکست مواجه می شود.کلید بین فرستنده و گیرنده یکسان است.   آموزش لینوکس ، انواع الگوریتمهای متقارن

 

1 – ( DES ( Data Encryption Standard

 

    از سال 1970 ایجاد شده است.

    استاندارد اصلی که در مراکز دولتی و صنعتی بکار میرود.

    یک کلید 128 بیتی ایجاد می کند.

    یک مطالعه اخیرا نشان داده است که یک سیستم فوق العاده قوی توانسیته است این الگوریتم را در حدود 2 سال بشکند.

 

2 –( AES ( Advanced Encryption Standard

 

    جایگزین DES می باشد.

    کلیدهای 128 و 192 و 256 بیتی تولید می کند.

    توسط 2 نفر بنامهای Vincent Rijmen و Joan Damon طراحی شده است.

 

3 – 3DES

 

    نسخه ارتقا یافته DES می باشد.

    از DES امن تر می باشد و شکستن قفل آن بسیار مشکل است.

 

4 – CAST

 

    توسط Carlisle Adams and Stafford Tavares طراحی شده است.

    شرکتهای مایکروسافت و IBM از این الگوریتم استفاده میکنند.

    کلیدهای 40 و 128 بیتی استفاده میکند.

 

5 – RC

 

    توسط آزمایشگاههای RSA استفاده می شود.

    طراح آن Ron Rivest می باشد.

    انواع نسخه ها : RC5 , RC6

    کلید 2048 بیتی تولید می کند.

 

6 – Blowfish

 

    توسط سیستمهای Counterpane ایجاد گردیده است.

    نویسنده اصلی آن Bruce Schneier می باشد.

    نسخه بعدی آن Twoofish می باشد.

    از کلیدهای 448 بیتی استفاده میکند.

 

7 –( IDEA ( International Data Encryption Algorithm

 

    از کلید 128 بیتی استفاده میکند

    به لحاظ سرعت و قبلیت شبیه الگوریتم DES می باشد ولی امن تر از آن است.

    در( PGP ( Pretty Good Privacy ( امنیت در پست الکترونیک ) استفاده می شود.

 

الگوریتمهای نا متقارن ( Asymmetric Algorithm)

 

از 2 کلید برای code و decode کردن داده ها استفاده می کند. این کلیدها را Public key و Private key می گویند. Public برای کد کردن پیام توسط فرستنده و Private key برای رمزگشایی توسط گیرنده استفاده می شود.

انواع الگوریتمهای نامتقارن :

 

1 – RSA

 

    طراحان آن Ron Rivest , Adi Shamir , Leonard Adleman می باشد.

    هم برای امضای دیجیتال و هم برای SSL استفاده می شود.

 

2 – الگوریتم Diffie Helman

 

    توسط 2 نفر بنامهای دکتر W.Diffie و دکتر M.E.Hellman توسعه یافته است.

 

3 –( ECC ( The Elliptic Curve Cryptosystem

 

    شبیه الگوریتم RSA است.

    در شبکه های وایرلس کاربرد دارد.

 

4 – EL Gamal

 

    نام دیگر آن DSA است.

    برای انتقال امضای دیجیتال و تبادل کلیدها استفاده می شود.

    در سال 1985 ایجاد شده است.

 

حملات در رمزنگاری

 

1 – Attacking the key

 

2 - Attacking the Algorithm

 

3 – Intercepting the Transmission

 

4 – Birthday Attack

 

5 – Weak key Attack

 

6 – Mathematical Attack

 

VPN یک ارتباط امن بین 2 دستگاه یا شبکه است. این ارتباط می تواند از طریق اینترنت ، WAN و یا MAN و یا بصورت Point to Point باشد.3 نوع VPN وجود دارد :

 

1 – Intranet : ارتباط 2 نقطه ( از یک شزکت ) را با هم برقرار می کند. مثل ارتباط بین یک شعبه و دفتر مرکزی . این ارتباط را Site to Site یا LAN to LAN می گویند.

 

2 – Extra net : ارتباط بین یک سازمان با یک سازمان دیگر

 

3 – Remote Access : ارتباط کاربران یا دفاتر کوچک با یک شرکت.

 

یک ارتباط VPN میبایست 6 مورد زیر را برای امنیت داده ها رعایت کند :

 

( Confidentiality (  Packet/data integrity & data Authentication Origin

(Identity Validation (Authentication

(Encapsulation method (Control of Traffic using the VPN

Anto reply Protection

 

پیاده سازی VPN

 

روشهای پیاده سازی VPN و مقایسه بین آنها در ذیل آمده است :

 

1 –( GRE ( Generic Route encapsulation

 

2 –( PPTP ( Point to Point Tunneling Protocol

 

3 –( L2TP ( Layer 2 Tunneling Protocol

 

4 –( IPSEC ( IP Security

 

5 –( SSL ( Secure Socket Layer-CISCO’s solution is called WEBVPN

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 42
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


تاریخچه جاروبرقی ها تاریخچه بی نظیری است که خواهید خواند جاروبرقی وسیله ای محبوب در هر خانه ای است که با آن سروکار دارد در زمان های قدیم که جاروبرقی وجود نداشت، مردم در تمیز نگه داشتن خانه و لانه خود با جاروهای سنتی مشکل داشتند. در این مقاله از خدمات پس از فروش بوش می خواهیم در مورد جاروبرقی و تاریخچه جالب آن با شما صحبت کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید

داستان خلاء هفتگی

ایده جاروبرقی به قرن نوزدهم برمی گردد.اولین جاروبرقی ها باید با دست کار می کردند. دو نفر طول کشید. یکی کار کردن دم و دیگری حرکت دادن دهان روی زمین. در 30 آگوست 1901، مهندس بریتانیایی هوبرت سیسیل بوث یک حق اختراع بریتانیایی برای جاروبرقی دریافت کرد.

تا آن زمان، جاروبرقی گرد و غبار را از بین می برد، اما بوث تصور می کرد به جای دمیدن گرد و غبار را بمکد. علاوه بر این، Booth تمیز کننده را با یک فیلتر گرد و غبار متصل به دستگاه مجهز کرد. همه جاروبرقی های مدرن بر اساس اصل غرفه هستند. همانطور که هوبرت بوث یک جاروبرقی را در یک رستوران در سال 1901 نشان داد، دو آمریکایی همین تنوع را نشان دادند.

تأثیر موتور الکتریکی در تاریخچه ماشین لباسشویی

قبل از معرفی جاروبرقی برقی، اکثر خانم های خانه دار از جارو و گردگیر استفاده می کردند. بسیاری از خانه های دوره ویکتوریایی میانی دارای فرش های بزرگ و کوچک در کف اتاق های اصلی بودند. برای زدودن کثیفی، گرد و غبار و موی حیوانات از چرت این کف‌ها، فرش‌ها و قالیچه‌ها را از خانه جدا می‌کردند و با وسیله‌ای شبیه به مگس‌کش بزرگ به نام قالب فرش می‌کوبیدند.

اسناد ثبت اختراع (US 29077) نشان می دهد که دانیل هیز جاروبرقی را در 10 ژوئیه 1860 اختراع کرد. هیز، اهل وست یونیون، آیووا، اختراع خود را جاروی فرش نامید، نه جاروبرقی. در واقع مانند جاروبرقی های دیگر یک برس چرخشی داشت، اما مکانیزم دم چرخان در بالای بدنه برای ایجاد مکش نیز داشت. نکته شگفت انگیز در مورد دستگاه او این بود که دارای دو محفظه آب برای جذب گرد و غبار و کثیفی ریز بود. هوای دستگاه را تصفیه می کند.

تاریخچه جاروبرقی در مدل ها

جاروبرقی ویرپول

مدل اولیه دیگر، Whirlwind، ثبت شده (91145 در 8 ژوئن 1869) توسط Ives McGaffey از شیکاگو، مکش را با یک فن دستی و درایو تسمه فراهم کرد. همه این جاروبرقی های اولیه ناراحت کننده، حجیم و گران بودند.

در اواخر دهه 1870، ملویل بیسل شروع به بازاریابی اختراع خود کرد، یک فرش شوی با برس های چرخشی که گرد و غبار و خاک را جمع می کرد و آن را در محفظه برس می انداخت. مکانیسم جارو بر روی چرخش چرخ های متحرک تکیه داشت و فقط زباله ها را از بالاترین قسمت های فرش حذف می کرد.

تاریخچه جاروبرقی های بنزینی

جان استورمن جاروبرقی بنزینی خود را در سال 1899 اختراع کرد. برخی از مورخان نیز آن را اولین جاروبرقی موتوری می دانند. ماشین تورمن در 3 اکتبر 1899 ثبت اختراع شد (پتنت شماره 634042). او بعداً یک سیستم جاروبرقی با اسب بخار (سرویس درب به در) را در سنت لوئیس راه اندازی کرد. خدمات نظافت او برای هر بازدید 4 دلار هزینه داشت.

تاریخچه جاروبرقی

پیشرفت تکنولوژیکی بعدی در تصفیه در سال 1901 رخ داد. زمانی که هوبرت سیسیل بوث از لندن خلاء الکتریکی را اختراع کرد. آنقدر بزرگ بود که پمپ خلاء و موتور آن در گاری اسبی نگهداری می شد که از آن یک لوله 100 فوتی به داخل خانه کشیده می شد. این پدیده آنقدر جدید بود که زنان جامعه در انگلستان دوستان خود را به مهمانی های خلاء دعوت می کردند! تاریخچه جاروبرقی ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد.

فرش‌های ملکه ویکتوریا و پادگان‌های نیروی دریایی بریتانیا نیز به این روش تمیز شدند و به طاعونی که در اواخر قرن بیستم گریبان نیروی دریایی را گرفت، پایان داد. جاروبرقی ها سلامت و بهداشت را تا حد زیادی بهبود بخشیده اند گرد و غبار آلوده از صندلی های تئاتر، خانه ها و کف مغازه ها حذف شده است.

تاریخچه جاروبرقی توسط کورین دوفور

تقریباً در همان زمان، دو آمریکایی نسخه هایی از یک موضوع را ارائه کردند. کورین دوفور دستگاهی اختراع کرد که گرد و غبار را در یک اسفنج مرطوب جذب می کند. ماشین عظیم دیوید در انبار پارک شده بود و به شبکه ای از لوله ها متصل بود که به تمام اتاق های خانه منتهی می شد. گروهی از نظافتچی ها دستگاه را از خانه ای به خانه دیگر منتقل کردند.

تاریخچه جاروبرقی های سیار

چاپمن و اسکینر در سال 1905 یک جاروبرقی متحرک در سانفرانسیسکو ساختند. این جاروبرقی 92 پوند وزن داشت و از یک فن 30 سانتی متری برای ایجاد مکش استفاده می کرد. برخی از زنان به مردانی نیاز داشتند که خلاء سنگین را از بین ببرند و به آنچه که اتحاد داخلی نامیده می شود، معنای جدیدی ببخشند. به دلیل اندازه و پیچیدگی آن، ارزان است.

تاریخچه برق

جیمز موری اسپنگلر، مخترع و سرایدار در کانتون، اوهایو، صاحب امتیاز اولین جارو برقی قابل حمل بود. همچنین زندگی را برای صاحب خانه آسان تر و تمیزتر کرد. اسپنگلر که از آسم رنج می برد، یک جاروبرقی کوچک برای کاهش گرد و غبار در محل کار می خواست. او با استفاده از اشیاء مختلف مانند دسته جارو، روبالشی، جعبه صابون حلبی، دستگاهی ساخت که از فن های موتوری برای ایجاد خلاء استفاده می کرد. در سال 1908 او حق ثبت اختراع را به عمویش ویلیام هوور فروخت. او همچنین در شرکت ساکشن الکتریک هوور شریک شد. به زودی، بسیاری از شرکت های جدید وکیوم ظاهر شدند که از محبوبیت روزافزون وسایل الکتریکی و ترس مردم از میکروب ها استفاده کردند.

جاروبرقی اورکا

تاریخچه جاروبرقی به جیمز موری ختم نمی شود. در عوض، این داستان لذت بخش ادامه دارد. فرد واردل تاجر دیترویتی شرکت جاروبرقی Eureka را در سال 1909 تاسیس کرد. جاروبرقی های اورکا همه کاره و سبک وزن بودند. این شرکت چندین ضمیمه مفید برای تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی، دیوارها و کف و حتی یک سشوار برای خشک کردن مو ارائه کرده است. برس های اورکا آنقدر خوب طراحی شده بودند که در نمایشگاه بین المللی سانفرانسیسکو در سال 1915 برنده جایزه شدند.

جاروبرقی را فشار دهید تا به جلو حرکت کند

در سال 1910، دو مهندس از راسین، ویسکانسین، چارلز بیچ، فردریک اوسیوس و لوئیس همیلتون، یک فروشنده بزرگ، با اختراع یک موتور کوچک با جریان متناوب یا مستقیم، تاریخچه لوازم خانگی را ثبت کردند.

در سال 1903، زنان ثروتمند جشنی برای جاروبرقی ها ترتیب دادند. مهمانان چای خود را می نوشند و پاهای خود را بلند می کنند تا توسط متصدیان یونیفرم پوش غرفه مکیده شوند. پس از برگزاری تظاهرات خلاء در ضرابخانه سلطنتی، کیوسک بلافاصله توسط پلیس در حال خروج متوقف شد. او فراموش کرد کیسه گرد و غبار را که حاوی مقدار زیادی گرد و غبار طلای نعنا بود خالی کند.

جاروبرقی قابل حمل

در سال 1910، پروفسور استنلی کنت از کالج دانشگاهی، بریستول، 3،555،000،000 موجودات زنده را تنها در یک گرم خاک که از خانه مارلبورو، خانه شاهزاده خانم HRH ولز گرفته شده بود، پیدا کرد. در سال 1907، جیمز موری اسپنگلر، یک سرایدار در یک فروشگاه بزرگ در کانتون، اوهایو، مشکوک شد که قالیشویی مورد استفاده او منشا سرفه او بوده است. او یک موتور فن قدیمی را که به جعبه صابون متصل به دسته جارو متصل بود دستکاری کرد. اسپنگلر یک جاروبرقی برقی قابل حمل اختراع کرد که از روبالشی به عنوان گردگیر در دستگاه استفاده می کرد.

سپس برای اولین بار مدل اولیه خود را بهبود بخشید. این جاروبرقی هم از کیسه فیلتر پارچه ای و هم از لوازم نظافتی استفاده می کرد. او همچنین در سال 1908 یک حق اختراع دریافت کرد. او همچنین شرکت Electric Suction Sweeper را تأسیس کرد. پیشرفت های هوور شبیه کیسه ای بود که به یک جعبه آب نبات متصل شده بود، اما کار کرد.

جاروبرقی مدل والتر


 اولین تعمیر جاروبرقی بوش توسط والتر گریفیث در سال 1905 طراحی شد. این جاروبرقی از یک دم برای مکیدن گرد و غبار و یک لوله قابل انعطاف استفاده می کرد. جیمز بی کربی جاروبرقی را در سال 1906 اختراع کرد. این جاروبرقی به دلیل تسلط داخلی خود شناخته شده است. این جاروبرقی از آب برای جداسازی کثیفی ها استفاده می کند نه فیلتر.

اوهایو، جایی که در سال 1907 کشف شد. این دستگاه دارای برس چرخان، پنکه، جعبه و کیسه گرد و غبار بود. او پولی برای شروع ساخت ایده اش نداشت. او قدرت را به ویلیام هنری هوور در سال 1908 فروخت. هوور جاروبرقی را با قرار دادن آن در یک جعبه فولادی و ایجاد یک اتصال برای شلنگ دوباره طراحی کرد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 50
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

تزریق چربی یکی از متدهای مهم جوا‌ن‌سازی پوست است که امروزه در کلینیک‌های مختلف و توسط پزشکان ماهر انجام می‌شود. با این کار ضمن جوان‌سازی پوست، ناحیه‌ای که از آن چربی برداشته‌شده نیز تخت خواهد شد و در واقع شما می‌توانید با یک تیر 2 نشان بزنید.

نحوه تزریق چربی چگونه است؟

پزشک ابتدا چربی را از نواحی مختلف مانند شکم، ران، پهلو، یا اطراف باسن برمی‌دارد. سپس با توجه به نیاز پوست شما آن را در نواحی که دچار پیری و چروک شده‌اند مانند پیشانی، گیج‌گاه، اطراف چشم، خط خنده، چانه، لب و به‌طور کلی هر بخشی که چربی لازم دارد، تزریق می‌کند. مراحل این کار به شرح زیر است:

استخراج چربی

اولین مرحله انتخاب بخشی از بدن است که به میزان کافی چربی انباشته‌شده در آن وجود داشته باشد. درصورتی‌که نیاز به چربی از یک حد معمول فراتر رود؛ احتمالا برای استخراج آن فرد را بیهوش کنند.

آماده‌سازی چربی

با توجه به اینکه چربی خارج‌شده به‌صورت مستقیم قابل استفاده نیست؛ در مرحله بعد باید با استفاده از روش‌های مختلف و دستگاه‌هایی مانند سانتریفیوژ آن را پاک‌سازی کرده و ناخالصی‌ها را از چربی جدا کرد.

تزریق چربی

در آخرین مرحله ابتدا بخش مورد نظر کاملا استریل و بی‌حس می‌شود. سپس پزشک میزان مورد نیاز چربی را از طریق سرنگ‌های مخصوصی که دارد به ناحیه مورد نیاز تزریق خواهد کرد. عدم مهارت و تخصص کافی پزشک در این مرحله، می‌تواند آثار نامطلوبی روی چهره شما به‌وجود بیاورد.

تزریق چربی برای کدام نواحی بدن مناسب است؟

بیشترین کاربرد این عمل جراحی برای جوا‌ن‌سازی صورت است اما به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بلکه این روش پرطرف‌دار می‌تواند برای بسیاری از نواحی بدن کاربرد داشته باشد که این موارد به شرح زیر هستند:

·         صورت لاغر: حجم‌دادن به صورت با استفاده از چربی از طریق تزریق آن به گونه و زیر چشم، علاوه‌بر کاهش چین‌وچروک‌ها به پرشدن و زیباتر شدن چهره نیز کمک می‌کند.

·         حجم‌دادن به سینه: چربی می‌تواند به سینه حجم مناسبی بدهد. برای این کار معمولا بین 25 تا 400 سی‌سی‌ چربی لازم است. ضمن اینکه این روش باعث متقارن‌سازی سینه‌ها و درمان بافت آنها که در اثر ایمپلنت یا پرتودرمانی دچار مشکل شده‌اند نیز می‌شود.

·         تزریق چربی به باسن: افرادی که باسن کوچکی دارند؛ برای خوش‌فرم شدن بدن خود می‌توانند میزان مناسبی چربی بین 100 تا 300 سی‌سی را به باسن یا حتی کنار ران تزریق کنند.

·         تزریق به شکم: این روش معمولا در دسته عمل‌های پیکرتراشی قرار می‌گیرد. دلیل انجام نیز خوش‌فرم شدن شکم و 6 تکه نشان‌دادن آن با استفاده از چربی‌های استراخ‌شده است.

·         تزریق به دست‌ها: چربی می‌تواند دست‌های شما پرتر و زیباتر نشان دهد. به‌خصوص اگر در اثر بالارفتن سن، پوست دست شما شادابی خود را از دست داده و چروک شده باشد.

·         تزریق به ساق پا: پاها می‌توانند تاثیر زیادی بر زیبایی اندام بگذارند. اگر به‌صورت ژنتیکی پاهای لاغری دارید؛ با کمک چربی بدن و تزریق آن به این ناحیه می‌توانید زیبایی را به آنها هدیه دهید.

جمع‌بندی

تزریق چربی یکی از عمل‌های زیبایی بسیار پرطرف‌دار بوده که بیشترین دلیل استفاده از آن جوان‌سازی و خوش‌فرم کردن صورت است. البته از این متد می‌توان برای حجم‌دادن به سینه‌ها، باسن، 6 تکه‌شدن شکم، دست‌ها و ساق پا استفاده کرد. با رعایت این راهنما و کمک گرفتن از یک پزشک متخصص پوست خوب ، می‌توانید تزریق چربی انجام دهید و بهترین نتیجه را داشته باشید.

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 51
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ دوس دارم حرفاتو شیرینه حرفات مسعود صادقلو

دوس دارم حرفاتو، شیرینه حرفات!♫!
دوس دارم گرماتو، دلگرمیه دستات…!♫!
دوس دارم حرفاتـو، شیرینــه حرفــات!♫!
دوس دارم گرماتـو، دلگرمیــه دستــات!♫!

 آهنگ جدید مسعود صادقلو به نام دوس دارم حرفاتو شیرینه حرفات

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 54
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ فرزاد فرزین شوخی و شراره

تو یه چیزی داری که دیوونشم

کاری کردی بیخیال همه شمMusicdel | موزیکدل

آخه من با همه ی برو بیا

نتونستم از پس تو بر بیام

دوسم داری دوست دارم

من یه لحظه از تو چشم بر نمی دارم

من هوای تو رو دارم

سر تو با کسی شوخی ندارم

تو تو تو تو دل منو بردی

منو از رو بردی تو

میدونی تو تو تو تو دل منو بردی

چی سرم آوردی تو

بدون من جایی نری

هیچ کجا تنهایی نری

میدونی تو تو تو تو دل منو بردی

منکه اصلا نفهمیدم چطور شد

شوخی شوخی قلب من مال تو شد

تو میتونی که با من بمونی و

مگه بهتر از من دیدی کسی و

 

شراره :

هرنفس این ترانه ترنم شبانس

حضور یک ستاره در دل این نشاندس

تو رمزی از جنس نور غریبه ای در عبور

غریبه آشنایی برای این پر غرور

ای ستاره تا تورو دیدم از ترسِ یک عشق در خود لرزیدم

درد این دل با تو گفتم برق این عشق در تو دیدم

پر شراره دل تا تو بودی وقتی عشقو از من ربودی

یه حس پرواز با تو باقی تو این سینه دل شده یاغی

ورژن اجرای زنده آهنگ های فرزاد فرزین به نام «شوخی و شراره»

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 48
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

آنچه واقعاً شگفتانگیز است این است که علیرغم داشتن بالاترین نرخ تعامل در بین تمام شبکههای اجتماعی، سیستم الگوریتمی جدید اینستاگرام به این معنی است که حدود 70 درصد از پستها اصلا دیده نمیشوند. در دنیای امروزی اینترنت و رسانه های اجتماعی، خرید فالوور واقعی اینستاگرام برای کسب و کارها و افراد عمومی بسیار مهم است. اولین و بزرگترین مشکل فالوور فیک ایجاد حس عدم اعتماد در کاربر است؛ زمانی که افراد به صفحات شما وارد میشوند با مشاهده عدم تطابق تعداد فالوور و لایکهای پستها، متوجه ساختگی بودن فالوورها میشوند. یک برند پایدار در اینستاگرام ایجاد کنید. ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید و به صفحه هوم بروید. اگر در حال حاضر جامعه ی مشتری/فالوور ندارید، میتوانید به سراغ دوستانتان، خانواده یا همکارانتان بروید و از آنها بخواهید شما را دنبال کنند. بیشترین فالوور اینستاگرام مربوط به اکانت خود اینستاگرام بیش از ۵۴۰ میلیون دنبال کننده دارد، سپس کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی تیم منچستر یونایتد با ۴۷۶ میلیون فالوور در حال حاضر به عنوان اولین شخص با بیشترین فالوور اینستاگرام شناخته میشود. این بدان معناست که 30 درصد از 95 میلیون عکسی که هر روز پست میشوند، با استفاده از پایگاه کاربران بسیار جذاب، کشش خارقالعادهای را به دست میآورند. راه های دیگر برای افزایش تعامل کاربران اینستاگرام، قرار دادن دسته کاربر اینستاگرام دیگر در یک پست است که باعث افزایش تعامل تا 5 درصد می شود. خیلی مهم است که در ابتدا، وسط یا انتهایی ویدیوهایی که منتشر میکنید، پیج اینستاگرامتان را نیز معرفی کنید تا کاربران با پیج شما آشنا شوند و شما را دنبال کنند.

در نگاه اول به نظر می رسد که استفاده از فالوور رایگان اینستاگرام برای شما صرفه اقتصادی داشته است اما همانطور که در بخش معایب نیز گفته شد، در حقیقت اینگونه نیست. دواین جانسون, ملقب به صخره «The Rock», بازیگر و ورزشکار مطرح آمریکایی هست که فالوورهای او در اینستاگرام به 96.4 میلیون نفر می رسد. اکانتهایی با بیشترین فالوور اینستاگرام طبیعتا به ورزشکاران و سلبریتیهای مشهور تعلق داشته که هرکدام بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال کننده دارند. در این مطلب با استناد به یک رده بندی ارائه شده توسط «The World Ranking» به شما پرطرفدارترین ورزشکاران جهان در اینستاگرام را نشان میدهیم که کریستیانو رونالدو در صدر آنها قرار دارد. لیونل مسی، دوست و رقیب آرژانتینی رونالدو نیز در این فهرست حضور دارد و پس از پیوستن به تیم پاریسن ژرمن با ۳۵۷ میلیون فالوور از رتبه هشتم به رتبه چهارم این فهرست رسید. پس خرید فالوور ایرانی اینستاگرام انتخاب مناسبتری نسبت به دیگر فالوورهاست. اما حضور افراد محبوب ایرانی در اینستاگرام باعث شده است که تعدادی از پیجها بیشترین فالوور اینستاگرام را در ایران داشته باشند. اما بیشترین افراد در فهرست پرطرفدارترین هاي اینستاگرام را مدلها و خوانندههاي مطرح دنیا تشکیل میدهند. هر پیام که برای اولین بار به فردی فرستاده می شود ابتدا به عنوان درخواست برای او مطرح می شود و به قسمت request می رود و وقتی در قسمت request آن را دیدید سه گزینه به شما پیشنهاد می شود و شما باید یکی از سه گزینه allow یا block با delete را انتخاب کند. پیج شخصی سلنا گومز «Selena Gomez», خواننده و بازیگر مطرح آمریکایی, برای دومین سال پیاپی جایگاه اول را در فهرست محبوب ترین پیج هاي اینستاگرام بخود اختصاص داد.

حساب اینستاگرام بیبر, خواننده و آهنگساز کانادایی, 94.2 میلیون دنبالکننده دارد. با استفاده روزانه بیش از 400 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام، تعداد کاربران فعال روزانه استوری اینستاگرام (DAU) از اسنپ چت پیشی گرفته است. بله درست متوجه شدید به راحتی می توانید با پرداخت هزینه های نه چندان زیاد هر تعداد فالووری که مد نظرتان باشد را خریداری کنید. شما در اینستاگرام به همه می توانید پیام خصوصی بدهید، اما بسته به اینکه طرف مقابل شما را فالو می کند یا نه این کار میتواند متفاوت باشد در کل پیام دایرکت به کسی دادن شرایط خودش را دارد و در این قسمت درباره این شرایط با شما صحبت خواهیم کرد. WeWork: زندگی را بسازید، نه اینکه فقط زندگی کنید. روی send یا messenger سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید و وارد صفحه دایرکت ها در اینستاگرام شوید. مطالعه ای روی بیش از 100 برند آمریکایی انجام داد و کشف کرد که بهترین روزها برای ارسال پست برای جلب بیشترین تعامل، سه شنبه و پنج شنبه است. سپس، در فوریه 2013، این شرکت فید وب خود را همراه با 100 میلیون کاربر اینستاگرام تجلیل کرد. بدین ترتیب, صفحه اینستاگرام تیلور سویفت, نخستین 100 میلیونی فهرست محبوب ترین پیج هاي اینستاگرام 2017 هست. بدین ترتیب, صفحه رسمی سلنا گومز را می توان پرطرفدارترین پیج اینستاگرام در دنیا دانست. 5. در بیو اینستاگرام میتوانید یک لینک قرار دهید که قابل کلیک کردن است پس از این یک لینک به صورت عاقلانه استفاده کرده و بهتر است مهمترین لینک خود را قرار دهید حتماً می دانید که کسب و کار ها با قرار دادن لینک استاندارد خود می توانند فالوور های بیشتری را جذب کند اما به صورت مرتب آن را تغییر داده تا از لینک های دیگر خود نیز استفاده کنند اما به طور کلی می توان برای راحت کردن کار خود تمام لینک های خود را در بیو اینستاگرام قرار داد.

آیا می توان به این گفت و گوی دو نفره افراد بیشتری را افزود؟ فالوور رایگان اینستاگرامی فعال: هدف همه افراد از خرید فالوور علاوه بر جذب اعتماد و توجه، فعالیت بهتر و بیشتر است. بر اساس پیشبینیهای شرکت بینالمللی داده، تا سال 2020 محتوای تولید شده توسط مصرفکننده بیشتر از محتوای تولید شده توسط بازاریاب خواهد بود. بر اساس یک مطالعه Pew Research، 60٪ از کاربران اینستاگرام روزانه از این سایت بازدید می کنند، در مقایسه با 51٪ در سال 2016. به طور متوسط، کاربران هر روز بین 24 تا 32 دقیقه را صرف پیمایش در برنامه یا ارسال محتوا می کنند. برای خرید فالوور ارزان از معتبر ترین سایت میتوانید به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید تا با طی راحت ترین مراحل و صرف ترین هزینه بهترین ها را از آن خود کنید. از اولین اروپایی که وارد قاره آمریکا شد تا اولین انسان روی ماه، هر کسی که زودتر به ماه برسد، مطمئناً در تاریخ خواهد ماند. بالای صفحه دو تا علامت می بینید یکی علامت صفحه کاغذی با مداد روی آن و یک علامت دوربین هم در کنار آن هست. نتیجه گیری روش های بسیاری برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد که چهار تا از متداول ترین آن ها تولید محتوای خوب، تعامل با مخاطب، تبلیغات در دیگر پیج ها و خرید فالوور است. بدیهی است که افزایش فروش محصول هدف اصلی کمپین های افیلیت مارکتینگ است؛ اما میتوانید از این استراتژی برای اهدافی مانند افزایش نرخ تبدیل یا تولید سرنخ نیز استفاده کنید. یکی از از راهکارهای ارتقا فالوور اینستاگرام مجانی بهینه سازی برگه خود بر مبنا لغت ها اصلی که ممکن می باشد بوسیله مخاطبان شما کاوش شود. تضمین عدم ریزش فالوورهای اینستاگرام یکی از عواملی است که تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد. قیمت ری اکشن در نکست ممبر بسیار پایین است.

اکانت او، مسلما، بسیار شبیه به حساب اعضای خانواده اش است. کندال جنر, مدل 22 ساله آمریکایی هست که حساب اینستاگرام او 85 میلیون فالوور دارد. خواننده و بازیگر نسل جوان که به تازگی از شهرت جهانی برخوردار شده و در صفحهی اینستاگرام خود ۵۳.۸ میلیون مخاطب گنجانده است. رامبد جوان را اگرچه این روزها بیشتر به خندوانه میشناسیم، اما باید او را به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین بازیگران ایرانی نیز بدانیم. Ariana Grande: خواننده محبوب آمریکایی، آریانا گرانده 220 م دنبال کننده دارد که علت آن، محبوبیتش در میان خوانندگان نسل جوان است که در کنار بازیگری به آن می پردازد. آریانا گرانده «یا آریانا گراندی», خواننده و بازیگر محبوب آمریکایی, 115 میلیون فالوور در صفحه اینستاگرامش دارد. او با ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار دنبال کننده هفدهمین خواننده محبوب در اینستاگرام است. آریانا گراندی، سلناگومز، بیانسه، جنیفر لوپز، تیلور سوئیفت، نیکی میناژ، مایلی سایرس، کتی پری، کاردی بی، دمی لواتو، ریحانا، بیلی آیلیش و دوالیپا از خوانندههای زن این فهرست و جاستین بیبر ، دریک و کریس برون از معدود خواننده مرد در میان ۴۰ اکانت پرفالوور اینستاگرام هستند. تیلور سویفت, خواننده و آهنگسار 27 ساله آمریکایی, توانسته 104 میلیون کاربر اینستاگرام را متقاعد کند تا حساب شخصی وی را دنبال کنند. زیرا با 1 میلیون کاربر اینستاگرام در مقیاس بزرگ قرار دارد. با رفتن به صفحه جستجو و انتخاب برگه مکان ها، ببینید در یک منطقه خاص (مثلاً محله شما، شهری که در تبلیغات هدف قرار داده اید یا حتی رویدادی در یک مکان خاص) چه می گذرد. یک وب سایت با بازدیدکنندگان جدید هر روز بهترین مکان برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما است. شش روز قبل از اینکه فیس بوک اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار بخرد (9 آوریل 2012).این پلتفرم برای اندروید در دسترس قرار گرفت.

تعداد عکسهای به اشتراک گذاشته شده در تاریخ اینستاگرام به بیش از۵۰ بیلیون عکس میرسد و تعداد لایک های اینستاگرام در طی روز از عدد ۴٫۲ بیلیون میگذرد. طبق قوانین اینستاگرام شما علاوه بر اینکه می توانید به یک فرد خاص پیام بدهید می توانید چندین و چند نفر دیگر را نیز در این گفت و گو شریک کنید و این تعداد می تواند به 250 نفر هم برسد. و حالت دوم اگر کاغذ و مداد را انتخاب کنید برایتان لیست افرادی که قبلا با آن ها پیامی را رد و بدل کرده اید را خواهد آورد؛ اگر شما می خواهید به فرد تازه ای که قبلا به او دایرکت مسیج نداده اید پیام بدهید می توانید اسم کاربری او را سرچ هم بکنید. به عنوان دایرکت مسیج برای دوستانتان بفرستید فقط باید یادتان باشد اگر صفحه فردی که پست او را با دوستتان به اشتراک گذاشته اید خصوصی باشد پیام را هم فقط افرادی می توانند ببینند که او را فالو داشته باشند. اگر گزینه allow را انتخاب کنید یعنی پیام را دیده اید و فرد را پذیرفته اید و پیام به صندوق دریافت می رود و از این پس هم هر بار فرد به شما پیامی فرستاد پیامش به صندوق دریافت پیام ها منتقل می شود. در عرض 2 ماه پس از باز شدن برای عموم، آمار اینستاگرام پلتفرم را به سمت لیگ های بزرگ نشان می دهد. افرادی که به آنها پول داده میشود تا صفحه شما را دنبال کنند، کسانی که صفحهای را از قبل دنبال میکردند و با تغییر ماهیت محتوایی صفحه بدون اینکه اطلاع داشته باشند هنوز صفحه را دنبال میکنند، اکانتهایی که متعلق به یک شخص حقیقی نیستند، کسانی که با استفاده از ربات یا به صورت دستی آنها را دنبال کردهاید و پس از اینکه به جمع فالوورهای شما میپیوندند آنها را آنفالو میکنید و …

و یک راه و روش عالی به جهت ورود به همین جامعه پیدا کردن کسانی می باشد که تصاویر مورد عشق و علاقه شما را ارسال می کنند. به عنوان مثال، با ارسال تصویری در ایمیل آنها را تشویق به فالوو کردن اینستاگرام بکنید. اسنپ چت ممکن است این بازی زودگذر رسانه های اجتماعی را محبوب کرده باشد، اما در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان پادشاه این بخش است. برای مثال اگر موضوع پیج شما طنز باشد، خیلی سریعتر از یک موضوع تخصصی مثل علوم کامپیوتر به 10 هزار فالوور خواهید رسید. اما استفاده از نام خود، مفید خواهد بود به خصوص اگر می خواهید به مخاطبان بزرگی دست پیدا کنید. ما در مجموعه قصد داریم بصورت مختصر و مفید و بصورت کامل نحوه ساخت فالور فیک بین المللی را آموزش دهیم برای انجام سفارشات در قالب فالوور فیک بین المللی دو روش کلی وجود دارد روش اول استفاده از ربات و روش دوم استفاده از دو سایت طلایی می باشد. انجام این کار محیط خوبی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار ایجاد می کند. علاوه بر این، اینستاگرام اخیراً چت تصویری را از طریق ویژگی پیامرسانی مستقیم خود و همچنین IGTV معرفی کرده است که به کاربران امکان میدهد ویدیوهای طولانیتری ارسال کنند و راههای خلاقانهتری را برای کاربران اینستاگرام برای ایجاد محتوای جذاب باز میکند. یکی از دلایل محبوبیت استوری، ایجاد ارتباط شخصی و مستقیم (دایرکت) با دیگران است. اینستاگرام در ژوئن ۲۰۱۳ ویدیوها را معرفی کرد و در دسامبر همان سال پیامهای مستقیم را عرضه کرد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 8640
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

خرید فالوور واقعی اینستاگرام یکی از راههای امن برای رسیدن به مخاطب کافی و البته فعال است. به شرطی که صبر کافی داشته باشید و واقعا به تولید محتوا اهمیت بدهید. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید فالوور، به فیک و واقعی بودن فالوورهای خود توجه داشته باشید تا با توجه به هزینه پرداختی، به هیچ عنوان ضرر نکنید. هنگام ویرایش بایو حتماً لینک خود را در بخش “LINK” قرار دهید و آن را در پست های خود ذکر کنید. افزایش فالوور اینستاگرام موضوعی است که قصد دارم خیلی جامع و کامل به آن بپردازم. بنابراین، پیش از خرید ربات افزایش فالوور یا هر نوع ربات دیگر برای اینستاگرام، حوصله لازم را بکار گیرید و به دقت منابع و فروشندگان مختلف را بررسی کنید تا به این نتیجه ‎برسید که آیا آن‌چه که خود در حال جستجو هستید، جامع و قابل اطمینان است یا خیر. برای دریافت فالوور رایگان شما میتوانید با مراجعه به ربات جامع خدمات اینستاگرام نکست ممبر با هدیه عضویت رایگان مقداری فالوور رایگان دریافت کنید. به این معنا که شما می توانید به ازای معرفی کردن این برنامه به دیگر دوستان و آشنایان خود، سکه های رایگان دریافت کنید. اما حال می گویید که خب چگونه فالوور رایگان دریافت کنیم؟ همه این روش های رایگان ممکن است اندکی سخت و زمانبر باشد. محبوبیت، ثروت، سود تجاری و هر نوع دستاورد مادی و معنوی که خیلی از پیج ها و افراد در این مدت داشتهاند، از تاثیرات توسعه کسب و کار و فعالیت در فضای مجازی و مخصوصا اینستاگرام است. فرقی نمیکند در چه حوزهای فعالیت دارید و پرسونای مخاطبان شما چیست. شاید برایتان سوال پیش بیاید که دلیل انتخاب اینستاگرام به عنوان فضای اصلی برای پیش بردن دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مهمترین کاری که هنگام خرید وسیلهای انجام میدهید، چیست؟ آیا بهغیر از این است که سعی میکنید نظر اطرافیان خود را جویا شوید و بر اساس آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید؟ حالا که بیشتر خریدها آنلاین شده، نظرات مشتریان قبلی را هم در صفحهٔ محصول و شبکههای اجتماعی مطالعه میکنید.

از کجا بفهمیم چه پست هایی تو اینستا لایک کردیم / ترفند اینستاگرام در هنگام استفاده از برنامه فالوور بگیر اینستاگرام باید به چه نکاتی توجه کرد؟ کسانی که برای مدت زیادی در برنامه اینستاگرام فعالیت میکنند؛ بهخوبی میدانند که کاربران این برنامه از لحاظ نحوه فعالیت به دودسته مختلف تقسیم میشوند. یکی از بهترین و سریعترین روشهایی که امروزه کاربران از آن استفاده میکنند؛ استفاده از برنامه فالوور بگیر اینستاگرام رایگان است. بیشتر افرادی که بهتازگی کسبوکار خود را در اینستاگرام راهاندازی میکنند؛ با مشکلات و چالشهای مختلفی روبرو میشوند. درست مثل این می ماند که هر چه ترافیک سایت شما بیشتر باشد می توانید کاربران بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید و در نهایت کسب درآمد بیشتری داشته باشید. تا به اینجای مقاله به شما توضیح دادیم چگونه با استفاده از برنامه فالوور گیر اینستاگرام درامد داشته باشید؛ اما دیگر چگونه می توان به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی پرداخت؟ چگونه برنامه فالوور بگیر اینستاگرام رایگان مانع از شکست کسبوکارهای تازهوارد میشود؟ اما جم فالوور هم رایگان و هم معتبر تر از دیگر روش های موجود می باشد. در این صفحه یه ربات خوب معرفی کردم که می تونید ازش استفاده کنید. برای افزایش تعداد لایکهای یوتیوب روشها و تکنیکهای مختلفی ایجاد شده که شما باید از مطمئنترین و کاربردیترین آنها استفاده کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام با کارکرد مبتنی بر تصویر و ویدئو در 6 اکتبر سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر ایجاد شد. برای این کار باید با روشهای مختلفی مثل داشتن پستهای قوی و انتشار به موقع آنها، پاسخ به کامنتهای فالوورها و یا تعامل با آنها در دایرکت، با ایجاد حس صمیمیت و اعتماد آنها را به پیج جلب کرد تا ماندگار شوند و در نهایت تبدیل به مشتریانی متعصب شوند. فالوورهای واقعی قابل خرید نیستن؛ چرا که افراد نمیتونن صرفا با پرداخت پول، توجه و علاقهی افراد حقیقی رو نسبت به پیجشون جلب کنن.

با فالو کردن و لایک کردن دیگران، سکه یا امتیازی رو از اپلیکیشن دریافت میکنید. 4. وقتی شما به صورت دستی شروع به فعالیت و جذب مخاطب بکنید احتمال دارد که حساب کار از دستتان در رود و ندانید که چه تعداد افراد فالوو کرده اید و یا چه تعداد پست لایک کرده اید. پشتیبانی مهم است. داشتن تیم پشتیبانی قوی از ملزومات هر فروشگاه اینترنتی است، مخصوصاً فروشگاههایی که در حوزه خدمات اینستاگرام فعالیت میکنند. در واقع دیگر هر کسب و کاری سعی می کند با تولید محتوا های جذاب و استفاده از روش های نوین برای جذب مخاطب مشتریان خود را افزایش داده و موفق به برند سازی در حوزه خودش شود. برند های مختلفی وارد فضای اینستاگرام شده و در این حوزه مشغول به انجام کسب و کار های مختلف می باشند. البته این مورد فقط در مورد فالوور صدق نمی کند؛ بلکه خیلی از آن ها خدمات فیک برای پست های شما نیز ارائه می دهند. هزینۀ خرید فالوور به تعداد آن وابسته است. اگر امنیت صفحه اینستاگرام برای شما اهمیت دارد بسیار مهم است و از طرف دیگر تلاش می کنید با استفاده از یک بستر امن تعداد فالوورهای صفحه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید ، پیشنهاد می کنیم از سایت Hyperfollow دیدن کرده و از آنها کمک بگیرید این وب سایت برای خرید دنبال کننده در Insta است.

چون از این طریق می توان مانور بیشتری روی مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود دهید. چون هدف از افزایش فالوور در صفحه شما، تعامل بیشتر آن با افراد متفاوت، بیشتر لایک خوردن و در نهایت بیشتر دیده شدن صفحه و محصولات شما و افزایش فروشتان است. در واقع اولین راهی است که کاربران اینستاگرام سراغ آن رفتند. او که چند سالی است وارد عرصه خوانندگی نیز شده است توانسته با جذب 7.6 میلیون نفر کاربر در پیج اینستاگرام خود، نفر ششم در لیست بیشترین فالوور ایرانی اینستاگرام باشد. تیم سون فالوور پس از سال ها تجربه و ارتقا صد ها پیج اینفلوئنسر های ایرانی در اینستاگرام هم اکنون در اختیار کامل شما بازدید کنندگان است، تا پیج شما را به روش های بازاریابی شبکه ای نسل 5 و روش های منحصر به فرد ارتقا دهد. همان گونه که گفتیم اینستاگرام تنها برنامه و شبکه اجتماعی میباشد که پیج های تشکیل شده در آن براساس تعداد فالوور و طرفدارانی که دارند فعالیت میکنند، بسیاری از شبکه ها نرم افزار هایی را معرفی کرده اند که مثلا شما با کمک آنها میتوانید فالوور های خود را افزایش بدهید اما این برنامه غیر واقعی میباشد و هیچ گونه فالوور واقعی را در اختیار شما نمیکذارد و به قول معروف در طول روز فعالیت میکند اما طرفدارانی که برای پیج شما جمع آوری میکند و تعدادی که در اختیار شما میگذارد کاملا فیک هستند و هیچ گونه صحتی ندارند و در حالت عادی طرفداران پیج شما تقلبی میباشند. نخواهید داشت چرا که فالوور فعالی که از طریق فالوور بگیر دریافت کرده اید واقعی بوده و در پیج شما فعالیت دارد. استفاده از فالوور بگیر اینستاگرام چه مزیتهایی به همراه دارد؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید. و بله، این مسائل مردم را فراری میدهند. همچنین میتوانید ببینید که فالوورهای شما چنددرصدشان را آقایان و چنددرصدشان را خانمها تشکیل میدهند و با تحلیل این موارد، میتوان استراتژی بهتری را برای تولید محتوا و در نهایت افزایش فالوور طراحی کرد. به یاد داشته باشید که هشتگ های محبوب نباید بخش عمده ای از استراتژی شما را تشکیل دهند. چرا که اینستاگرام روز به روز هوشمندترمی شود و تمام حرکات شما را زیر نظر می گیرد و روزی می رسد که هشتگ های شما غیرغعال خواهد شد. یکی از محبوب ترین خدمات خرید فالوور ایرانی واقعی را می توان خرید فالوور واقعی لایک زن به شمار آورد. معمولا در چنین شرایطی کاربران با خود می گویند چگونه می توان با هزینه ای کمتر فالوور های واقعی و ایرانی جذب کرد؟ توصیه می کنیم که در هر برنامه دیگری مشاهده کردید که از شما رمز پیجتان را درخواست می کنند اصلا اعتماد نکنید. بهترین برنامه افزایش فالوور اینستاگرام یعنی جم فالوور به شما کمک می کند در مدت اندکی فالوور های هدفمند و واقعی جذب کنید. یکی از روش هایی که می توان با استفاده از جم فالوور به صورت رایگان فالوور دریافت کرد، استفاده از سکه های جم فالوور می باشد. یک محتوای اینستاگرامی که دور از قوانین خشک و رسمی تولید میشود، به صورت رایگان انتشار مییابد و در عین حال بازه مخاطبش وسیعتر است، قطعا اثری چندین برابر یک تبلیغات تلویزیونی دارد. بنابراین اگر فرصت این کار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم بجای گرفتن یک عکس و اشتراک گذاری آن، چندین عکس بگیرید و به صورت همزمان در یک عکس ترکیب کنید و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

با این نرم افزار اندرویدی می توانید چندین حساب اینستاگرام خود را مدیریت کنید و کسانی که شما را آنفالو و یا فالو می کنند را مشاهده کنید. بنابراین احتمال ریزش بعد از خرید فالوور فیک چندین برابر است. دلایل متفاوتی نیز برای ریزش فالوور نیز وجود دارد که بستگی به مواردی چون عدم فعالیت، مناسب نبودن پست ها، نا مرتبط بودن هشتگ ها و… کسانی که یک قدم جلوتر از دسته اول هستند چون یک بار کلی پول از دست دادند و فالوور خریدن و آخرش هم هیچ نتیجه ای نگرفتند . برای سفارش فالوور گاهی اوقات پیش آمده که برخی از وب سایت ها به جای فالوور ایرانی، فالوور خارجی اضافه کرده اند که با این امر پول خود را هدر داده اید چرا که اینگونه فالوور ها هم تاثیری بر رشد پیج نخواهند گذاشت. فالوور فیک چه تاثیری در کسب و کار ما دارد ؟ تاثیری که یک پست اینستاگرامی ساده دارد، چندین روزنامه و تبلیغات محیطی و حتی تبلیغات رسانهای نمیتواند داشته باشد. کاهش اعتماد: وقتی که دیگران متوجه میشوند که حساب شما فالوورهای فیک دارد، احتمالاً اعتماد آنها به شما کم خواهد شد. کاربران فعال روزی حداقل ۳ پست، با فاصله زمانی کم انشتار می کنند. از مزایای این نوع جذب فالوور میتوان به هدفمند بودن و در نتیجه کم بودن میزان ریزش فالوور اشاره کرد. ریزش در خدمات اینستاگرام یک امر طبیعی بوده و در تمام سرویسهای اینستاگرام وجود دارد، و فالوور ارزان نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین توجه داشته باشید که وقتی فالوور اینستاگرام ارزان خریداری میکنید، باید میزان ریزش احتمالی را نیز در نظر داشته باشید. خرید فالوور ارزان اینستاگرام مقرون به صرفه ترین روش برای افزایش اعتبار صفحه ی اینستاگرام شما می باشد.

چرا که بعد از این که برنامه را نصب کردید، به صورت خودکار شروع به فعالیت می کند و شما هم می توانید به کار های دیگر خود بپردازید. طی چند سال اخیر، اینستاگرام و فعالیت در آن حکم پلهای برای صعود به قلههای موفقیت را داشتهاند. این کار باعث می شود تا هزاران نفر آن تبلیغ را مشاهده کنند و در صورت رعایت شرایط مختلف، آن صفحه را دنبال کنند. همچنین می توانید با آن ها لایو مشترک برگزار نمایید. تمرکز این مقاله روی کسب فالوورهای بیشتر برای صفحهی اینستاگرامیتان است اما میتوانید با استفاده از آن بازدید وبسایتتان را هم بالا ببرید. جالب است بدانید طبق آمار عکسهایی که در آن رنگ آبی وجود دارد، بیشتر لایک میخورند. انجام گیرد تا پیجتان بلاک نشود و این خاصیت برنامه یعنی آنتی بلاک بودن بزرگترین مزیت آن می باشد. 1. چگونه می توانم از سایت خرید فالوور اینستاگرام فالوور بگیرم؟ حال فرض کنید با خرید فالوور واقعی بتوانید تعداد زیادی مخاطب با این پتانسیل را به پیج خودتان دعوت کنید. اگر بتوانید فعالیت خود را به نحوی پیش ببرید که به این ملاکها برسید؛ قطعاً درآمد بسیار خوبی خواهید داشت. یکی از راههای افزایش فالوور، داشتن فعالیت مداوم و مستمر در اینستاگرام است. تمام آنچه تا اینجا بیان شده است تا به طور مداوم انجام دهید. پس قصد پیشرفت مداوم در اینستاگرام را دارید، سعی کنید فالوور واقعی برای پیج خود جذب کنید. اگر می خواهید که فالوورهای شما صد در صد ایرانی باشند، لازم است که فالوور ایرانی خریداری کنید. شما می توانید با استفاده از برنامه فالوور گیر رایگان ، فالوورهای فعال بسیاری دریافت کنید به این ترتیب تعامل در پیج شما افزایش داشته و دیگر نیز به خرید برخی از خدمات اینستاگرام از جمله خرید سیو اینستاگرام ، لایک ، ویو و … بهتر است بدانید که در استفاده از برنامه فالوور گیر هیچ محدودیتی ندارید.

آیا استفاده از فالوور بگیر اینستاگرام به تمام کاربران توصیه میشود؟ افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام کلید دستیابی به این هدف بزرگ است. پست اعلام حاملگی این سلبریتی را میتوان یکی از پربازخوردترین پستهای اینستاگرام دانست. بهتر است با آنها از طریق دایرکت در ارتباط بوده، پستهای آنها را استوری کرده و به محتواهای آنان واکنش نشان دهید. جالب اینجاست که با استفاده از این سکه هایی که به دستتان رسیده می توانید برای خود جذب فالوور انجام دهید. گیری فیک هزینه کمتری را پرداخت می کنید و در روش فالوور گیری واقعی هزینه بالاتر. از تمام قابلیتهای اینستاگرام استفاده کنید: با گذاشتن استوری یا برقراری لایوهای جذاب و مرتبط میتوانید هر ازگاهی خود را به کاربرانتان یادآوری کنید. پس اگر برای یک هدف خاص از اینستاگرام استفاده می کنید، از تاثیر این سرویس ها غافل نشوید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرکاربرد می باشد که رفته رفته مخاطبان زیادی را به خودش جذب می کند. خودش راز موفقیت را در این میدانست که فالوورهای هدفمندی دارد و در دنیای بیزینسش توانسته خودش را به مشتریهای مناسبی معرفی کند. برای مشاهده این فهرست، نیازمند استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام هستید و امکان دسترسی یافتن به آن روی وبسایت اینستاگرام مهیا نشده. در نتیجه میزان ریز آن کمتر است و تعامل پیج را هم پایین نمیآورد. فالووینگ برای اکانتهایی استفاده میشود که شما آنها را فالو میکنید و فالوور برای اکانتهایی استفاده میشود که شما را فالو میکنند.

صاحبان این کسبوکارها باید ازبهترین روشها استفاده کنند تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند. چون زمانی که شما برند مطرح داشته باشید، تولید محتوا منحصر به فرد داشته باشید، مخاطبان با دیدن این محتوا برند شما را به یاد می آورند و امضا برند شما می شود. در پاسخ ما به شما برنامه جم فالوور را معرفی می کنیم. استفاده از برنامه فالوور بگیر اینستاگرام رایگان چه تأثیر مثبتی روی کسبوکارها میگذارد؟ به طور کلی دو روش برای بالا بردن دنبالکنندهها وجود دارد که شامل روشهای رایگان و تبلیغاتی هستند. به طور کلی در این ربات ها باید روی حرف ها و اطلاعات حساس باشید. کاربران در این شبکه می توانند تصاویر و ویدیوهای خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. اغلب کاربران در اینستاگرام، با این برنامه آشنا نیستند و از روش های دیگری برای جذب مخاطب استفاده می کنند اما در پایان تلاش های خود متاسفانه نمی توانند به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کنند. آیا می دانید که بهترین برنامه افزایش فالوور اینستاگرام که با کاربران واقعی و ایرانی باشد کدام برنامه می باشد؟ بله این کار تنها با جم فالوور قابل اجرا می باشد. همچنین با توجه به دانش مهندسین خود توانسته عرصه ی جدیدی از تبلیغات در همه ی شبکه های اجتماعی اعم از ارسال دایرکت انبوه اینستاگرام , ارسال انبوه پیام واتساپ و همچنین ارسال پیوی انبود تلگرام راه اندازی کند و بسیاری از کسب و کارها را در بین مخاطبین خود در این شبکه ها محبوب سازد . بدیهی است که سرمایه هر پیج اینستاگرام ، فالوورهای آن هستند البته به این شرط که فالوورها واقعی باشد و افزایش فالوور اینستاگرام به شکل استاندارد صورت گرفته یاشد و نه خریداری شده ویا به شیوه های غیر حرفه ای جمع آوری نشده باشد. پروموت کردن پست های اینستاگرام هم میتواند در افزایش لایک آن ها موثر باشد.

توجه : برای فالوور تنها نام کاربری (مثال: varzesh3) کافی است و برای لایک و ویو باید لینک پست وارد شود. کافی است به سایت موردنظر خود رفته و در آنجا هزینه سرویس را پرداخت کنید. قبل از اینکه استفاده از برنامه فالوور بگیر رایگان را شروع کنید؛ باید به نکات خاصی توجه کنید. برنامه فالوور بگیر اینستاگرام رایگان یکی از بهترین و پرکاربردترین روشهای موجود است که با استفاده از آن میتوانید خیلی راحت تعداد فالوورهای خود را افزایش داده و به هدف خود برسید. چون اگر این اختلاف عددها زیاد شود؛ کاربران به پیج شما هیچ اعتمادی نخواهند کرد و با دیدن این آمار و ارقام سریعاً آن را ترک میکنند. غافل از این که داشتن فالوور فیک به خاطر پایین آوردن میزان تعامل کاربران یک امتیاز منفی حساب میشود و از نظر رتبه به پیج شما آسیب میزند. فعال نگه داشتن پیج، کامنت گذاشتن زیر پست دیگران، تبلیغات، دایرکت مارکتینگ و … آیکون مربوط به میکروفون را انتخاب کرده انگشت خود را روی آن نگه دارید تا صدا ضبط شود. یکی دیگر از مهمترین نکات که باید در تمام خریدهای اینترنتی به آن توجه داشته باشید این است که فروشگاه مورد نظر از پشتیبانی قدرتمندی برخوردار باشد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 58
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

معنی لغات درس دهم نام نیکو فارسی پنجم
ردیف    کلمه    معنی
1    کنجکاو    جست و جو گر
2    جست و جو کننده    جست و جو کننده
3    شبانگاه    به هنگام شب
4    خیال انگیز    آن چه سبب تخیل می شود
5    استعداد    ذوق / توانایی
6    فوق العاده    غیرعادی / غیر معمولی
7    قلم مو    قلم مو دار مخصوص نقاشی
8    مشغول کرد    او را به انجام کار وادار کرد
9    دلنشین    خوشایند / پسندیده
10    زمزمه    زیر لب سخن گفتن
11    سپیده دم    سحرگاه / بامداد
12    هیجان    شور / ذوق / اشتیاق
13    شفافیت    صاف وروشن بودن / آشکار بودن
14    سختی کوه    محکم بودن کوه
15    خشت    آجر خام
16    تحسین آمیز    همراه با ستایش و افرین
17    تشویق    تحسین / آفرین گفتن
18    مراقب    نگهبان
19    آفت    آسیب / بال / زیان
20    غرور    در این درس به معنی خود خواهی و مغرور شدن است
21    نیم رخ    نصف صورت / منظره نصف چهره
22    کارش گره خورد    کنایه از دچار مشکل شدن
23    ضامن آهو    لقب امام رضا (ع)
24    ضامن    کسی که مسئولیت کاری را می پذیرد / نگهداری و مراقبت کننده از چیزی
25    کلّه    رمه چهارپایان
26    سرخ شده بود    در این درس خجالت کشیده بود
27    بی صبرانه    بدون تحمل / بدون شکیبایی
28    به به    کلمه تحسین / آفرین
29    مطمئن    آرام ، آسوده / با اطمینان
30    نام آشنا    شناخته شده / معروف / مشهور
31    نگاره    نقش / صورت  / نقاشی
32    سوگوار    مصیبت زده / اندوهگین / ماتم زده
33    ستوده اند    ستایش کرده اند / تحسین کرده اند
34    ضایع    تباه شده / تلف شده
کلمات هم خانواده درس دهم نام نیکو فارسی پنجم
ردیف    کلمه    هم خانواده
1    نقش    نقوش / نقاش / نقشه
2    مساجد    سجده / مسجد / سجود
3    مشغول    شغل / شاغل / مشاغل
4    حافظ    حفظ / محفوظ / حافظه
5    تشویق    مُشَوِّق / شوق / اشتیاق
6    محمود    حامد / حمد / تحمید
7    ضامن    تضمین / ضمانت / ضمین
8    ذهن    اذهان / ذهنیّت / ذهنی
9    شهرت    مشهور / مشاهیر / شهیر
متضاد کلمات درس دهم نام نیکو فارسی پنجم
ردیف    کلمه    متضاد
1    هیچ چیز    همه چیز
2    کم حرف    پر حرف
3    پرکار    کم کار
4    سیاهی    سفیدی
5    غرور    تواضع
6    بی صبرانه    با آرامش
7    شبانگاه    صبحگاه
 

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%87%d9%85-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d9%85/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 61
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

خطوط لیزر و کارتریج

کارتریج یکی از مهمترین بخش های چاپگر است. به گونه ای که وجود آن برای فرآیند چاپ اهمیت تعیین کننده ای دارد. رنگ مورد نیاز برای چاپ در اختیار چاپگر قرار می گیرد. کارتریج چاپگر را می توان بر اساس نوع چاپگر به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم کرد.

دانستن قطعات و اجزای یک چاپگر لیزری و یک چاپگر جوهر افشان به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر از این دستگاه های چاپ استفاده کنید. به همین دلیل است که در این مقاله آن را ارائه می کنیم و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان

بخش های مهم کارتریج لیزر

کارتریج تونر لیزری

کارتریج لیزری بخشی از چاپگر لیزری است که وظیفه ایجاد تصویر روی کاغذ را بر عهده دارد. این قسمت به جای جوهر مایع حاوی مخلوط خشکی از پودر تونر است که از طریق بار الکتریکی و گرما به کاغذ می‌چسبد. کارتریج های لیزری در چهار رنگ مختلف وجود دارند: مشکی، فیروزه ای، سرخابی (قرمز/صورتی) و زرد. در ادامه، اجزای آنها را در نظر خواهیم گرفت:

طبل

درام یک استوانه آلومینیومی با بار الکتریکی است که توسط یک پوشش حساس به نور احاطه شده است. وظیفه اصلی درام جذب ذرات پودر تونر و انتقال آنها به کاغذ و ایجاد خواص الکترواستاتیکی است. بنابراین وقتی دستور چاپ می دهید، درام بار الکترواستاتیکی دریافت می کند و لیزر تصویر روی سطح آن را اسکن می کند. پس از اسکن تصویر، درام می چرخد ​​و تونر را جذب می کند تا تصویر را به کاغذ منتقل کند.

درام کارتریج تونر لیزری

کارتریج تونر

کارتریج تونر ظرفی حاوی ذرات پودر تونر است. پودر تونر از رزین پلاستیکی متصل به ذرات آهن ساخته شده است. در طی فرآیند چاپ لیزری، این پودرها با بار مثبت خود به درام جذب می شوند. سپس با تیغه دکتر به طور یکنواخت روی کاغذ پخش می شوند و تصویر ایجاد شده در درام روی کاغذ چاپ می شود. می توان گفت کل این فرآیند حول محور بارهای الکتریکی و تأثیر تغییرات آنها بر ذرات تونر می چرخد ​​که به این بارها بسیار حساس هستند و توسط آنها حرکت می کنند.

کارتریج تونر

دکتر بلید

دکتر بلید متوجه می شود که مقدار تونر که روی قسمت های دیگر اعمال می شود، آزادانه روی کاغذ توزیع می شود. همچنین با پرداخت هزینه تونر، خوانایی پیام بسیار مهم است. در کارتریج های رنگی، این قسمت تونر را برای چاپ در کنار غلتک توسعه دهنده آماده می کند. برای تک کارت ها، Dr. تیغه برای بارگیری مستقیم با غلتک توسعه دهنده.

دکتر بلید

این قطعه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیرا در صورت زنگ زدن این تیغه نه تنها از بارگیری مناسب تونر جلوگیری می کند، بلکه به کارتریج نیز آسیب می رساند.

آهن ربا

آهنربا یک میله استوانه ای با خواص مغناطیسی است. این قسمت بین کارتریج تونر و درام قرار دارد و کار اصلی آن ایجاد بار الکتریکی در تونر و جذب آن است. تحت تأثیر بار الکتریکی بین آهنربا و درام، پودر تونر به سمت درام حرکت می کند. آسیب به این ناحیه باعث ایجاد لکه های تیره در نسخه چاپی و روشن تر شدن آن می شود.

آهن ربا

فیوزر تکی

واحد فیوزر از دو غلتک تشکیل شده است. غلتک فیوزر اصلی توسط یک لامپ با دمای کنترل شده گرم می شود، که با گرم شدن، ورق پلاستیکی نازک تونر را ذوب کرده و جوهر را از طریق غلطک ها به کاغذ منتقل می کند. این غلتک به راحتی تمیز می شود زیرا با سیلیکون غیر ساینده پوشانده شده است.

غلتک پایینی نیازی به گرما ندارد و معمولاً از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شده است که کاغذ را نگه می دارد و به عبور آن از غلتک ایمن و راحت کمک می کند.

فوم غلتک

با افزایش تماس بین کاغذ و درام، فوم رولر تونر را به کاغذ منتقل می کند. همچنین کثیفی و زباله های باقی مانده روی درام را پس از پرینت کاملا پاک می کند فوم غلتک یک قطعه استوانه ای است که زیر درام قرار می گیرد گم شدن این قطعه باعث وقفه های زیادی در فرآیند چاپ می شود توجه داشته باشید که فوم غلتک باید با توجه به عملکرد خود اصلاح شود

فوم غلتک

تیغه (تیغه تمیز کننده)

تیغه تمیز کننده یک تیغه است و عملکردی مشابه غلتک فوم دارد. یعنی پس از فرآیند چاپ، درام از ذرات باقی مانده در آن پاک می شود. لازم به ذکر است که ذرات تونر باقی مانده روی فوم غلتک نیز با تیغه حذف می شوند.

تیغه

درام شاتر

پوشش درام یک قطعه پلاستیکی است که درام را احاطه کرده است تا از تابش نور در هنگام نصب جلوگیری کند.

تسمه انتقال

تسمه انتقال وظیفه انتقال کاغذ از طریق چاپگر را بر عهده دارد. به طوری که تونر پس از عبور از روی درام می تواند تصویر یا متن مورد نظر را روی کاغذ بنویسد. برخی از چاپگرهای کوچکتر تسمه انتقال ندارند و در عوض دارای غلتک هایی هستند که نقش تسمه را دارند. یکی از علائم اصلی بد بودن تسمه انتقال، چاپ مداوم کاغذ در چاپگر است.

ظرف تونر زباله

قسمت زباله تونر باقی مانده از فرآیند چاپ را جمع آوری می کند. این مورد به مرور زمان پر می شود و بنابراین باید جایگزین شود. در غیر این صورت، چاپگر از کار می افتد و یا کیفیت چاپ بسیار کاهش می یابد.

تراشه الکترونیکی

تراشه الکترونیکی روی کارتریج تونر قرار دارد و به عنوان مغز عمل می کند. دستورالعمل های ارسالی به کارتریج مانند انتقال پودر تونر به کاغذ و تخمین میزان باقیمانده تونر توسط این تراشه اعلام می شود. تعداد پرینت های انجام شده در این چیپست ثبت می شود و زمانی که به عدد مشخصی رسید باید این تراشه تعویض شود. یک تراشه الکتریکی معیوب پیام های خطا را روی صفحه چاپگر نمایش می دهد.

قطعات اصلی کارتریج جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان در بین کاربران چاپگر بسیار محبوب هستند. زیرا چاپ رنگی با کیفیت بالایی ارائه می دهد. فرآیند چاپ این چاپگرها ساده و سرراست است. در واقع کارتریج های جوهر افشان مخازن جوهر هستند که به یک سری نازل های کوچک به نام هد چاپ متصل می شوند که هدف آنها ایجاد نقاط ریز جوهر است.

با رنگ خاصی مانند مشکی، می توان از نازل ها برای چاپ متن استفاده کرد. رنگ‌های موجود در کارتریج‌های جوهرافشان را نیز می‌توان برای ایجاد یک تصویر رنگی ترکیب کرد. کارتریج تونر از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

جوهر افشان کارتریج Awak

بدنه به عنوان یک مخزن برای جوهر عمل می کند. بسته به نوع چاپگر، کارتریج های رنگی و مشکی را می توان به صورت جداگانه یا با هم در یک محفظه نصب کرد.

بدنه کارتریج جوهر افشان

سر کارتریج جوهر افشان

سر کارتریج جوهر افشان

قسمت سر به عنوان هسته یک چاپگر جوهر افشان عمل می کند و جوهر را به کاغذ منتقل می کند. هد چاپ برای کارتریج جوهر افشان از چهار قسمت زیر تشکیل شده است:

1- صفحه نازل: قسمتی که در هنگام چاپ جوهر از کارتریج تخلیه می شود.

2- صفحه پوشش: نازل ها را در صورت عدم استفاده می پوشاند و محافظت می کند.

3- فضای مرکب مشترک: جایی که جوهر درست قبل از چاپ قرار می گیرد.

4- بستر پیزوالکتریک (پیزوالکتریک در چاپگرها): حاوی کریستال پیزوالکتریک است. لرزش این کریستال در محفظه کارتریج باعث جاری شدن جوهر از نازل ها می شود. این فرآیند در فواصل منظم و به صورت قطره ای اتفاق می افتد.

5- صفحه پشتی فلزی (روی پرینترهای حرارتی): این قسمت با جریان الکتریکی ضعیف گرم شده و جوهر را گرم کرده و باعث پاشیدن جوهر روی کاغذ می شود.

آخرین کلمه

دانستن اجزای کارتریج های لیزری و جوهر افشان برای حفظ بهترین عملکرد چاپگر شما مهم است. زیرا اگر سند چاپ شده روی دستگاه کیفیت پایینی داشته باشد، کاغذ به چاپگر بچسبد و یا چاپگر با خطا مواجه شود، وضعیت را بهتر می دانید. به یاد داشته باشید که می توانید از مشاوره همکاران ما در انتخاب با کیفیت ترین کارتریج های موجود در بازار و رفع مشکلات پیش روی چاپگر خود نیز بهره مند شوید.
مطالعه از رفرنس: قطعات کارتریج

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 49
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

چه نوع محصولات و ابزار تمیز کننده ای در بازار موجود است؟

شما می توانید از محصولات مختلفی برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید. نمونه هایی از محصولات محبوب و پرفروش در این زمینه عبارتند از:

ژل شستشوی صورت ضد آلودگی سینرا 200 میلی لیتری دو

ژل شستشوی صورت Bioskin مدل روشنایی حجم 200 میلی لیتر

شستشوی صورت فوم لافرر مدل 01 مناسب پوست های چرب و معمولی حجم 150 میلی لیتر

کرم پوست موزیلا هیالورونیک اسید و زینک گلوکونات حجم 300 میلی لیتر

مهم ترین و مهم ترین توصیه های متخصصان برای پاکسازی پوست چیست؟

متخصصان پوست توصیه هایی برای پاکسازی صورت دارند که ارزش بررسی دارد:

از یک پاک کننده بدون الکل و غیر ساینده برای پوست استفاده کنید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار را صبح، شب و بعد از تعریق شدید انجام دهید.

پوست را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید.

از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

یک برنامه منظم صبح و شب مراقبت از پوست را در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که مراقبت از پوست آقایان نیز مانند بانوان است و باید مراقب سلامت و مراقبت از پوست خود نیز باشند.

تمیز کردن پوست در دوران بارداری

به وضعیت پوست خود در دوران بارداری توجه کنید. در این دوره نوسانات هورمونی باعث تغییراتی در وضعیت پوست می شود. یک روال پوستی در دوران بارداری را در نظر بگیرید:

ابتدا صورت خود را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم بشویید.

بعد، یک سرم (در صورت تمایل) اعمال کنید.

پس از آن، از مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

سپس از کرم دور چشم (در صورت نیاز) استفاده کنید.

آیا تمیز کردن پوست ضروری است؟

پاکسازی پوست فواید زیادی دارد و بسته به نوع پوست شما می تواند گزینه خوبی باشد، اما بدانید که هیچ قانون یکسانی وجود ندارد. نیازی نیست پوست خود را به روش های مختلف تمیز کنید.

باید بررسی کنید که آیا این وضعیت برای شما مناسب است یا خیر. یک روال مراقبت از پوست را پیدا کنید که با نوع پوست، وضعیت بدنی و سبک زندگی شما مناسب باشد.

اگر پوست شما مشکل دارد، سالم و زیبا نیست، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای رزرو نوبت با پزشکان متخصص می توانید از سامانه نوبت دهی آنلاین دکتر دکتر استفاده کنید.

آیا در مورد پاکسازی پوست سؤالات بی پاسخی دارید؟ به ما اطلاع دهید تا بتوانیم به شما در یافتن پاسخ کمک کنیم.

مطالعه مقاله کامل: دوره پاکسازی پوست صورت تهران دکتر حبشی

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 62
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

مطلب مرتبط: تفاوت استرس و اضطراب چیست و چگونه میتوان آنها را کنترل کرد؟ هرچه بیشتر روی ارائه کار کنید، استرس بیشتری نیز احساس خواهید کرد. با انجام این کار پس از چند دقیقه که چشمهای خود را باز میکنید، احساس راحتی و تمرکز خواهید کرد و دیگر وقتی به کار خود فکر کنید، مشکلی با آن نخواهید داشت. اما در احساس اضطراب شما پس از گذشت روزها و حتی ماهها همچنان با یادآوری آن خاطره دچار ترس و نگرانی غیر قابل کنترلی خواهید شد. از این رو شیوه هایی از قبیل ایجاد محیط حمایتی برای کارکنان، غنی سازی شغل، کاهش تعارضات سازمانی، پرهیز از برقرای قوانین خشک و غیر قابل انعطاف در محیط کار در حد امکان، ایجاد محیط فیزیکی مناسـب برای کارکنـان و غیره، همه میتوانند در حل مسائل استرس کارکنان مفید و چاره ساز باشند. در شرایطی که دچار استرس شده ایم با فکر به راه حل های مختلف و اقدام برای حل بحران یا مشکل به کمتر کردن استرس ما کمک میکند. این هورمونها ما را نیرومند، هیجانزده، مضطرب و تحریکپذیر میکند. برای مثال فرد در روبروشدن با مسائل منفی همچون تعارض در محل کار، آغاز بهکار در محلی جدید، تغییر فرایند کار و یا انتظار تمدید قرارداد، این نوع از استرس را تجربه می کند.

دیدگاههای احساسمحور: این دیدگاهها زمانی به کار میآیند که استرس ناشی از نوع نگاه به شرایط است. به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید و یاد بگیرید چگونه از زمان استراحتتان نهایت استفاده را ببرید تا بعد از مواجهه با وقایع استرسزا به شرایط عادی بازگردید. بسیار خوب من اقرار می کنم ، من مواد لازم برای دوره را از سال 1994 از طریق اینترنت دریافت می کردم ولی تا به حال محکومیتی مخفیانه بین من و دانشجویانم وجود داشته و چون آنها گفتند که این روش را دوست دارند من با وجود مدارکی در تضاد با این مطالعات به همان روش ادامه دادم. این دلایل شامل عوامل ژنتیکی ، محیطی و همچنین شیمیایی مغز است که در روش های درمان اضطراب تفاوت ایجاد می کنند . استرس در این نوع، شامل پاسخ سریع به یک علت ناگهانی و قابلشناسایی است و معمولا به مداخلات صورت گرفته واکنش مثبت نشان میدهد. این رویداد معمولا جان فرد را به خطر میاندازد و بهصورت بالقوه عامل استرس منفی در اکثریت افراد است.

پاسخها در اینجا معمولا ادامهدار است. اگر استرس و اضطراب ادامهدار باشد و بهموقع تشخیص داده نشود ممکن است باعث بروز علائم شدیدی در فرد همچون بیاشتهایی شدید، بیخوابی، احساس کسلی و سستی، سرگیجه و تهوع، عصبانیت و تحریکپذیری، سردرد یا اختلالت حاد مثل اختلال اضطرابی فراگیر شود. از شایع ترین علائم افرادی که مضطرب هستند همین نگرانی مفرط است. همچنین اختلال اضطراب فراگیر با علائم جسمانی نیز همراه است. در جلسه مشاوره کودک، ابتدا درمانگر با کمک شما اطلاعاتی در مورد محیط خانه، مدرسه و همچنین مراحل رشدی کودک کسب کرده تا تشخیص دهد که کودک شما اختلال اضطراب جدایی دارد یا نه. برای اکثریت افرادی که استرس حاد را تجربه میکنند، برگشت به حالت نرمال در مدت کوتاهی مورد انتظار است. صدای پرندگان را میشنوید، هوای تمیز را تنفس کرده و گرمای خورشید را در صورت خود حس میکنید. برای داشتن یک رژیم غذایی مغذی نیازی نیست گیاهخوار شوید یا خودتان را وادار کنید که شیرینی یا بیسکویت مصرف نکنید، فقط استفاده از انواع زیادی از میوهها و سبزیها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ۲ واکنش غریزی، پاسخ ما به استرس را میسازد: «مبارزه یا فرار» و «سندروم سازش عمومی (General Adaptation Syndrome) یا GAS». این قضاوت میتواند واکنش «مبارزه یا فرار» و مرحله هشدار «GAS» را تحریک کند.

بسیاری از بازیگران به مدت طولانی در برنامههای تخصصی یا کالجها آموزش میبینند تا این مهارتها را توسعه دهند. مدیریت زمان: اگر زمانتان را بهدرستی مدیریت نکنید، انباشتگی کاری میتواند منجر به بروز استرس شود و درواقع منبع اصلی استرس برای بسیاری از افراد است. بهطور عمومی گمان میشود که عوامل استرسزا منفی هستند مانند برنامه کاری خستهکننده یا ارتباطات ناپایدار، اما هرچیزی که مطالبات زیادی را بر دوش شما بگذارد یا شما را وادار به سازش کند، میتواند استرسزا باشد مانند ازدواج، خرید خانه، رفتن به دانشگاه یا ارتقاء شغلی. نوع افکار: این افکار شامل کنترل کردن، تسلط داشتن، پافشاری بر نظم، حفظ کردن افکار تکراری و نشخوارهای ذهنی در هنگام رفتن به خواب است. زمانی که احساس میکنید در خطر هستید، سیستم عصبی شما با آزادکردن هورمونهای استرس شامل آدرنالین و کورتیزول عکسالعمل نشان میدهد. در حالی که اگر آدمی ضمـن آنکه خود را می خواهد خواهان دیگری نیز باشد و سعی کند بـرای آنان نیز مفید باشد احساس رضامنـدی مـیکند و ایـن احساس اورا یاری میدهد تا از بسیاری از فشارهای عصبی مصون باشد. بر خلاف اکثریت رویدادهایی که در ایجاد استرس حاد و استرس پسآسیبی نقش دارند، استرس مزمن واکنش تجمعی به فشارهای ایجادشده در دوره روانشناس تهران زمانی طولانیمدت است.

ابتدا در مورد تهدیدکنندهبودن شرایط تصمیم میگیریم؛ که آیا میتواند تهدیدی برای موقعیت اجتماعی، ارزشها، زمان، وجهه و همچنین بقایمان باشد. همچنین این گیاه دارای سلنیوم، منیزیم، منگنز و پتاسیم است؛ بنابراین برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مفید است. این منابع می تواند شامل زمان، دانش، توانایی های احساسی، انرژی، قدرت و بسیاری موارد دیگر باشد. این زنجیره میتواند شامل دوستان و خانواده، همچنین افرادی در محیط کار یا افرادی که تخصص این کار را دارند مانند مشاورها یا دکترهای خانوادگی باشد. بازیگری شامل طیف گستردهای از مهارتهاست، از جمله توسعهیافتگی خیالی، بیانات عاطفی و فیزیکی، فرافکنی صدا، وضوح گفتار، و توانایی تفسیر درام است. اکثر اوقات کودکان مبتلا به وسواس در مورد رنج خود از رفتارهای ناشی از اختلال وسواس صحبت نمیکنند. عمیق نفس بکشید و روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. دفترچهای را به استرسهایتان اختصاص دهید تا دلایل استرس کوتاهمدت یا مداوم را شناسایی کنید. بنا بر پاسخهایی که افراد به استرس میدهند، میتوان انواع آن را در سه دسته اصلی تقسیم نمود: استرس حاد، استرس پس آسیبی، استرس مزمن.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 4861
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ تو دریایی و من همش فکر آب محمد علیزاده

تو دریایی و من همش فکر آب همه چی به جز تو سرابه سراب!♫!

 آهنگ جدید محمد علیزاده به نام تو دریایی و من همش فکر آب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 67
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


اهمیت کشیدن ابرو

کاشت ابرو یک عمل بسیار ظریف و هنرمندانه است که در آن ابروها برای هر فردی فرم دهی می شود. از طرفی زاویه رویش مو روی ابرو بسیار مهم است و با زاویه رویش مو روی سر تفاوت زیادی دارد. در هر نقطه ابرو، زاویه رشد هم نسبت به سطح پوست و هم با توجه به محل آن متفاوت است. خواب و جهت کاشت ابرو باید به شدت رعایت شود تا پس از بلند کردن و بزرگ کردن، ابروها به صورت نامنظم و عمود بر پوست قرار نگیرند. زاویه و جهت رشد مو در ناحیه ابرو به سه قسمت تاج، تنه و دم تقسیم می شود. به همین دلیل این فعالیت به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد.

کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی فرد را راضی می کند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. از همه مهمتر، رضایت از چهره باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش روحی فرد می شود.

چه کسانی برای کاشت مژه طبیعی مناسب هستند؟

کاشت ابرو طبیعی روشی مطمئن و مطمئن برای افرادی است که ابروهایشان به دلایل مختلف از بین رفته یا آسیب دیده است، مانند افرادی که دارای اسکار یا ترک هستند و یا به دلیل عدم تناسب ابروها با فرم طبیعی خود، برای این عمل مناسب هستند.

یک راه حل موثر برای جایگزینی یا اصلاح نواحی کوچک موهای از دست رفته که افراد در اثر برداشتن بیش از حد مژه، جای زخم یا مسائل ژنتیکی می بینند. از همان روش کاشت مو برای بلند کردن مژه های طبیعی استفاده می شود.

پیوند ابرو

توصیه هایی برای افرادی که قبلا از روش های دیگری استفاده کرده اند

کسانی که قبلا از روش هایی مانند خالکوبی، هچینگ، میکروپیگمنتیشن و ... استفاده کرده اند. در زمان کاشت، می توانند فریم ابرو را طوری انتخاب کنند که کل ناحیه تحتانی را بپوشاند.

بهترین زمان برای پاک کردن تاتو ابرو چه زمانی است؟

اگر مدل تاتو ابروی خود را دوست ندارید و می خواهید شکل آن را تغییر دهید، توصیه می کنیم ابتدا کاشت ابرو را انجام دهید و سپس از روش های پاک کردن تاتو استفاده کنید. زیرا روش های برداشتن ابرو با لیزر یا لایه برداری به پوست این ناحیه آسیب می رساند و دوره نقاهت چندین ماه طول می کشد و چندین جلسه متوالی لازم است.

تفاوت کاشت ابرو زنانه و مردانه

جراحی چشم هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام می شود. آنچه مهم است این است که در استفاده از ابرو برای خانم ها یک مرکز صاف و خطی برای زیبایی صورت گرفته می شود، اما برای آقایان کوچک، تقسیم شده و برای حفظ فرم طبیعت و مردانگی در دسترس نیست. همیشه انجام می شود. pp

سن مناسب

کاشت ابرو به ندرت برای افراد بین 18 تا 25 سال انجام می شود، مگر در موارد خاصی که فرد باید تاییدیه پزشک را داشته باشد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو با استفاده از موهای طبیعی خود فرد انجام می شود و کاملا طبیعی به نظر می رسد. متخصص پوست الگوی طبیعی کاشت ابرو را با توجه به سلیقه و نظر فرد و همچنین فرم و سن صورت مشخص می کند و سپس با بی حسی موضعی و بدون ایجاد ناراحتی عمل انجام می شود. در این لینک می توانید فرم صورت و فریم ابروی مناسب خود را بدانید.

کاشت ابرو طبیعی

روش کاشت ابرو

در کلینیک آتریسا کاشت ابرو به روش FUT انجام می شود. در این روش یک نوار نازک از بانک موی فرد (پشت سر) گرفته می شود و پشت سر از این برش دوخته می شود. پس از جداسازی و برش، موها در ناحیه قاب ابرو کاشته می شوند. بعد از دو هفته بخیه برداشته شده و محل کاملاً بهبود می یابد.

نحوه استفاده از بانک کاشت ابرو

از آنجایی که موهای مورد نیاز برای کاشت ابرو از سر گرفته می‌شود، برش کوچکی روی سر ایجاد می‌شود تا قسمت کوچکی از مو از پشت برداشته شود و سپس این موها در زیر میکروسکوپ به تک تک فولیکول‌های مو جدا می‌شوند. به طور جداگانه لازم به ذکر است که فولیکول های مو به صورت جداگانه در ناحیه ابرو کاشته می شوند تا ظاهری کاملا طبیعی برای ابروها ایجاد شود.

زمان جمع آوری فولیکول

حدود یک چهارم زمان عمل صرف برداشتن فولیکول مو می شود.

تعداد خودکار

تعداد گرافت های برداشت شده بسته به مدل و تراکم ابرو برای هر فرد متفاوت است، اما معمولاً 1000 تا 1300 ریشه مو برای هر دو ابرو گرفته می شود.

اهمیت نحوه ایجاد فضایی که مو در آن قرار می گیرد

با یک سوزن مخصوص صدها سوزن ریز دقیقاً در ناحیه چشم ایجاد می شود. قطر سوراخ ها باید خیلی کم انتخاب شود، اگر سوراخ ها بزرگ باشند تولید موهای چشم زیاد و نامنظم خواهد بود. محل قرار دادن موهای کاشته شده باید بسیار نزدیک و بسیار کامل باشد تا پوست زیر موهای چشم دیده نشود. در این مرحله از درمان معمولاً هر نقاشی بین 300 تا 500 است.

کاشت ابرو طبیعی

وقت کار

کاشت ابرو یک عمل سرپایی است که به طور همزمان با بی حسی موضعی انجام می شود و بنابراین نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. زمان مورد نیاز برای این فعالیت معمولا 5 تا 6 ساعت است. متقاضی به راحتی می تواند مدل ابروی مورد نظر را طراحی کند و این عمل بر اساس آن طرح انجام می شود. تمام تلاش ما در این مدت تامین آسایش و آرامش مشتری است و وعده های غذایی کامل (صبحانه، ناهار و میان وعده) در محوطه اتاق VIP سرو می شود.

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش موهای کاشته شده طبیعی است زیرا مانند کاشت موی سر، کاشت موی ابرو نیز در عرض چند هفته پس از کاشت شروع به ریزش می کند.

مشابه کاشت مو، اکثر موهای کاشت ابرو در طول دوره تلوژن به ریزش ادامه می دهند و پس از حدود 3-4 ماه به رشد طبیعی خود باز می گردند. پس از 6 ماه، 50 تا 60 درصد از نتایج نهایی کاشت ابرو قابل مشاهده است و نتایج کامل این درمان معمولا در عرض 9 تا 12 ماه رخ می دهد.

ترمیم کاشت ابرو

پس از 6 ماه، متوجه خواهید شد که آیا نیاز به ترمیم چشم دارید یا خیر. به این دلیل که موهای کاشته شده از جاهایی غیر از چشم برداشته می شوند و سرعت رشد مو در اثر کاشت کاهش می یابد و نتیجه مشخص می شود که پس از این مدت زمان بگذرد. به طور کلی توصیه ما تقویت چشم های کاشته شده در این مرحله با روش هایی مانند مزوتراپی است و نیازی به ترمیم نیست. مزوتراپی سه هفته پس از کاشت ابرو شروع می شود و در 4 جلسه هفتگی انجام می شود.

توصیه های بعد از کاشت ابرو

تماس مستقیم دست با ابروهای کاشته شده در روزهای اول پس از جراحی ممنوع است.

اطراف ابرو و چشم را با آب مستقیم نشویید.

به مدت یک هفته روی این نواحی آرایش نکنید.

پس از کاشت ابرو طبیعی، باید از پماد آنتی بیوتیک برای محافظت در برابر عفونت استفاده شود.

شستشوی منظم صورت باید به مدت یک هفته پس از پیوند انجام شود.

ابروهای کاشته شده را می توان رنگی کرد و این مشکلی ندارد.

موهای مورد استفاده در کاشت ابرو از بانک موی سر انسان گرفته شده است و با توجه به اینکه موهای ابرو به طور مداوم رشد نمی کنند و بر خلاف موهای سر پس از مدت کوتاهی رشد نمی کنند، فرد باید به طور مرتب آنها را کوتاه کند و نگه دارد. آنها آنهایی که تمیز هستند

عوارض بعد از کاشت ابرو:

جراحی ابرو یک جراحی کم تهاجمی است و نتایج آن حداقل و ناچیز است. اگر این روش زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

اگر فردی بدون دانش و تخصص این کار را انجام دهد، احتمال عفونت در محل و جهت موهای کاشته شده، خواب نامناسب و ... وجود دارد. هنگامی که این مشکلات رخ می دهد، اصلاح ابروها بسیار دشوار می شود. به این ترتیب، ما به شدت توصیه می کنیم در انتخاب یک متخصص پوست و مو بسیار مراقب و وسواس باشید.

در حین کاشت ابرو، تزریق دارو تا حدودی دردناک است، زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است.

واکنش بدن افراد مختلف متفاوت است. در برخی موارد ممکن است تورم یا کبودی وجود نداشته باشد. در صورت بروز این حالت، تورم اطراف چشم نسبتاً کوتاه مدت است و معمولاً پس از جراحی شبانه به سرعت از بین می رود.

پس از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، تورم یا التهاب شود، اما همیشه احتمال مشاهده سایر عوارض محدود مرتبط با این جراحی وجود دارد.

ماخذ مقاله: https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 496
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


به روز رسانی وردپرس 5.2 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک به روز رسانی اصلی و سپس به روز رسانی های جزئی را در تاریخ های مختلف منتشر می کند تا نسخه اصلی را تعمیر کند. این دسته به روز رسانی است. نمونه اولیه در هر پست می توانید آپدیت های مهم را وارد کنید و در مورد ویژگی ها صحبت کنید و زیر مجموعه ها را در قسمت دانلود دریافت کنید. در ادامه این مقاله با وبلاگ ما، به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها است که به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و هر چیز دیگری) را با این سیستم نرم افزاری مبتنی بر وب مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های فوق العاده ای را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) کریستین اسلک معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس با سرعت و پیشرفت قابل توجهی به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت وبلاگ و میزبانی سایت تبدیل شد. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این CMS راه اندازی شده اند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از محبوب ترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از وب مسترها با این CMS وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای ساخته اند، ما برای شما مقالاتی در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص ایجاد می کنیم، اما به طور کلی اولین آپدیت این CMS است. به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، قالب های جدید و ایجاد قالب مطابق با XHTML بود. 1.1 (تصویر زیر مربوط به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در اواخر آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی های جدید این نسخه کار می کند. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند بهبود ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبار سنجی سایت، رفع چندین باگ و موارد دیگر است.

بهبود و بهبود در برابر باگ های وردپرس

رایج ترین خطاهای وردپرس معمولاً خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربر به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. بنابراین کاربران وردپرس باید سرویس FTP خود را برای رفع خطا تغییر دهند یا از شرکت میزبان خود درخواست بررسی کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرد. به عنوان مثال، در برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام «این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است» را نشان دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس ایمیلی را برای مدیر سایت ارسال می کند که حاوی لینک مخصوص برای ورود شما به پنل مدیریت است. با این لینک می توانید به راحتی وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که در وردپرس در اختیار مدیر سایت قرار داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2 به روز شد

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ در انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان، همه چیز به طور پیوسته برای بهتر شدن تغییر کرده است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شده است. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر بسیار بهبود یافته است.

معرفی بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، بلوک های جدید در ویرایشگر پیش فرض معرفی می شوند. البته برخی به عنوان ویجت در دسترس بودند. اما اکنون می توانید هم در پست ها و هم در صفحات از آن استفاده کنید.

RSS: این ابزار به شما امکان می دهد برای هر صفحه و پست یک فید RSS ارائه دهید.

جستجو: قابلیت جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شد

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پست های منتشر شده در آن را مشاهده کنند.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها قرار می گیرند. به طور طبیعی، مدل شما دارای بلوک ها و افزونه هایی است که به موارد قبلی اضافه می شود. شما به همه اینها نیاز نخواهید داشت. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود شده استفاده می کنند.

به روز رسانی 5.2.1 شعبه اصلی

در نسخه زیرشاخه نسخه 5.2.1، وردپرس در 31 مه 2018 به روز رسانی بهبود را ارائه کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی به دنیای وب راه اندازی کرد. در این نسخه 33 باگ مربوط به بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی های دسترسی، رسیدگی به موضوع بین المللی سازی و بررسی سلامت سایت از هر نظر بررسی و رفع شد.

تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

بخش نوشتن ویرایشگر بلوک دارای برخی مشکلات مربوط به زبان RTL است. این مشکل در نسخه جدید کاملا حل شده است.

یکی از خطاها مربوط به اتمام حافظه سیستم های 32 بیتی است. این باگ در نسخه جدید به طور کامل رفع شده است.

پیوند «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی اوقات مشکل داشت و به صفحه مربوطه هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز برطرف شده است.

مشکلی در تابع wp_delete_file_from_directory() وجود داشت که در سیستم های ویندوز حذف نمی شد. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

رفع مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشار دادن shift+enter.

دو باگ رایج مرتبط با امنیت وردپرس و یک باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() مجددا ارزیابی شده و مشکلات مربوط به کلمات و کاراکترهای خاص برطرف شده است.

PHP و MySQL را بررسی کرد و چند خطا را که در آنها رخ داده بود یافت و آنها را برطرف کرد.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکلات به طور کامل حل شده است.

بررسی و بهبود دقت تست های برنامه پروتکل HTTP.

افزونه TinyMCE در رابطه با گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 به روز شد.

ادامه مطلب: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 44
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

خواص سرشار سیر چیست؟ در مورد فواید درمانی خوردن سیر و فواید خوردن سیر ناشتا چه می‌دانید؟ در این مقاله از مجله جوان ایرانی با ما همراه باشید تا به طور کامل، یکبار برای همیشه با سیر و فواید آن آشنا شویم. سیر یکی از بهترین گیاهان خوردنی چه در مواد غذایی و چه به عنوان یک گیاه درمانی است که در این قسمت به صورت کامل راجع به آن بحث می‌کنیم.

 

سیر چیست؟
سیر شامل پیازهای تازه یا خشک شده گیاهی به نام سیر یا Garlic است که با عنوان Allium sativum نیز شناخته می‌شود. این گیاه معمولا در سراسر جهان کشت می‌شود. پیاز یا میخک قسمتی از گیاه است که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما گاهی از روغن آن نیز به دلیل خواص سرشار سیر استفاده می‌شود. در رابطه با استفاده و نگهداری از این گیاه، بهتر است سیر را در جای خشک آویزان کنید.

سیر حاوی آلیین است. وقتی آسیاب شود، عامل ضد باکتری قوی و بوی قوی آلیسین را ایجاد می‌کند. سیر ممکن است اثرات ضد باکتریایی نیز داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که در برابر تصلب شرایین و سکته مغزی از شما محافظت می‌کند که از مهمترین خواص سرشار سیر است. این مورد به این دلیل است که پلاکت‌ها به هم نمی‌چسبند. همچنین از این ماده می‌توان با توجه به تجویز پزشک، برای کنترل فشار خون بالا و کاهش کلسترول نیز استفاده نمود

اگرچه سیر ممکن است کوچک باشد، اما در واقع یک غذای پیچیده با انواع مختلف مواد مغذی و ترکیباتی است که آن را به یک افزودنی دارویی رایج در وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند. با توجه به مواد مغذی آن باید گفت، حبه سیر بیشتر از کربوهیدرات‌ها ساخته شده است اما حاوی مواد دیگری از جمله پروتئین، فیبر، اسیدهای آمینه، آب و ترکیبات گوگردی (که در کلم بروکلی، پیاز و کلم نیز یافت می‌شود) می‌باشد.

بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در سیر، پلیمرهای فروکتوز هستند که به آنها فروکتان می‌گویند. اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد مزایای فروکتان‌ها برای سلامتی انجام می‌شود، بسیاری از کارشناسان آنها را “مواد غذایی تقویت کننده سلامت” و از خواص سرشار سیر می‌دانند.

به عنوان مثال، گزارشی که در مجله علمی ساینتیکال منتشر شده است بیان می‌کند که فروکتان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بهتر شناخته شده‌اند، به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند.

 

موارد استفاده سیر چیست؟
سیر به دلیل طعم تند خود به عنوان چاشنی در سراسر جهان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا استفاده از سیر به صورت تازه و برای استفاده در فرآورده‌های سس مایونز، سس سالاد، محصولات دیگری با ترکیب گوجه فرنگی، دستور غذاهایی که برای آماده سازی گوشت به ارائه شده است و … به کار برده می‌شود. سیر خام در کنار خواص سرشار سیر، در تهیه پودر این ماده، نمک سیر، سرکه سیر، کروتون و سوپ پنیر سیر، چیپس سیب زمینی، نان سیری، تکه‌های گوشت گریل شده و بیکن گارلیک استفاده می‌شود. در هند و سایر کشورهای آسیایی و خاورمیانه، سیر در چندین دستورغذا برای آماده‌سازی غذاهای محلی، به ویژه در ترشی، پودر کاری، سبزیجات سرخ کرده، آماده سازی گوشت و سس گوجه فرنگی و غیره استفاده می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

امروزه تقاضای صنایع غذایی برای پودر سیر به عنوان چاشنی، روغن سیر و یا به عنوان یک طعم دهنده ارزشمند برای استفاده در انواع غذاهای گوشتی، سوپ‌، غذاهای کنسرو شده و سس‌ها مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

طعم و عطر بی‌نظیر سیر از خواص سرشار سیر است که الهام بخش غذاها و چاشنی‌های آشپزی بوده و در کنار آن موارد بیشماری کاربرد از سیر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ذکر شده است. ویژگی‌های حسی سیر بر اساس مواد شیمیایی قابل توجه گوگرد آن است، یک سیستم بیوشیمیایی که در اثر اختلال سلولی فعال می‌شود و مجموعه گسترده‌ای از ترکیبات گوگرد را با پردازش بیشتر ارائه می‌دهد. با ظهور علم مدرن، استفاده از داروهای سیر و سیر برای درمان بیماری‌های انسانی در دست بررسی است. بر اساس مطالعات پیش بالینی، می‌توان امیدوار بود که ترکیبات سیر ممکن است شرایط خاص انسان را بهبود بخشد، به ویژه در ارتباط با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی. مطالعات اپیدمیولوژیک و آزمایشات کنترل شده تصادفی شواهد متفاوتی را در مورد اثر سیر و آماده سازی سیر در انسان ارائه کرده است.

 

قدمت و تاریخچه سیر


همانطور که در بخش کاربردها کمی راجع به خواص سرشار سیر گفته شد، سیر قرن‌ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. ارجاعاتی به این گیاه حتی در کتب آسمانی عهد عتیق مانند قرآن و انجیل، Ebers Papyrus، یک کتاب و جلد پزشکی مصر باستان، شین چینگ، کتاب چینی و در متون پزشکی سومریا، که قدیمی‌ترین فارماکوپه جهان محسوب می‌شود، ثبت شده است. از زمان فرعون تا حال، این گیاه و خواص سرشار سیر همواره مورد توجه بوده و به عنوان پادشاه گیاهان شناخته می‌شود و تنها با بیش از 2000 نشریه علمی در قرن گذشته، به درستی چنین عنوانی را کسب کرده و حفظ کرده است. انبوهی از تحقیقات اخیر بسیاری از کاربردهای تجربی سیر را برای اهداف دارویی تأیید کرده است. برخی از استفاده‌های تاریخی سیر شامل درمان مشکلات قلبی، سردرد، سرفه و سرماخوردگی، گزش مار و حشرات، آسم، آرتریت، رشد مو، بیماری‌های تنفسی، اختلالات گوارشی، دندان درد و تومورها است.

سیر به عنوان ضماد برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. از آنجا که بسیاری از ترکیبات گوگردی آن در دستگاه گوارش اصلاح می‌شوند، این ماده‌ وسیله‌ای برای وارد کردن ترکیبات شور به جریان خون بوده است. ممکن است مواردی از خواص سیر را به عنوان درمانی برای آفت‌های بزرگ از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شنیده باشید که در طول چندین قرن، نسل به نسل نقل شده است. این گیاه به عنوان دارو، بیشتر برای محافظت توصیه می‌شود تا درمان واقعی بیماری. سیر به دلیل اثرات قوی آنتی بیوتیکی به عنوان “پنی سیلین روسی” ساخته شد. در طول هر دو جنگ جهانی از این خواص سرشار سیر، برای جلوگیری از رشد زخم‌های قارچی استفاده شد. با این حال، از آنجا که می‌تواند سوختگی شیمیایی را نیز تحریک کند و از آن زمان، آنتی بیوتیک‌های کاربردی‌تر و موثرتری ایجاد شده است که باعث شد تا این استفاده عمدتا کنار گذاشته شده است.

علاقه تاریخی به سیر منجر به تحقیقات گسترده‌ای برای آزمایش اثرات دارویی آن شده است و تنها در یک دهه گذشته بیش از 1000 مقاله راجع به آن منتشر شده است. در ادامه به بررسی خواص سرشار سیر و خواص آن به عنوان یک ماده ناشتا می‌پردازیم.

 

فواید سیر چیست؟
اگر به تاریخ مراجعه کنید، از اوایل تاریخ ثبت شده زندگی انسان‌ها، سیر مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا به راحتی می‌توانید آن را در اجزای به جا مانده در اهرام مصر و معابد یونان باستان بیابید. متون پزشکی قدیمی از مصر، یونان‌، روم‌، چین و هند و سایر موارد‌، می‌تواند استفاده از سیر را کاملا تأیید کند. حتی بقراط، پدر پزشکی غربی، سیر را برای به خاطر  خواص سرشار سیر تجویز کرده است. در این زمینه، گفته می‌شود پزشک یونانی از اثر سیر در برابر مشکلات تنفسی، خستگی یا انگل استفاده کرده است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، در رابطه با خواص سرشار سیر  و فواید درمانی خوردن سیر ناشتا می‌توان گفت:

۱) سیر دارای طیف وسیعی از مواد معدنی مختلف است
یک حبه سیر مملو از بسیاری از مواد مغذی مفید، از جمله ویتامین C، ویتامین B6 و سلنیوم است، که می‌تواند منبع دیگری از غذاها باشد. به علاوه، فواید دیگری برای سیر برای افرادی که نگران کمر خود هستند وجود دارد. اتفاقاً سیر بسیار کم کالری است. بنابراین، بدون نیاز به مصرف یک کالری بالا، انرژی زیادی دریافت می‌کنید. یک حبه سیر کمتر از 5 کالری انرژی دارد.

۲) سیر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند
چندین مطالعه به طور نسبتاً قانع کننده نشان داده‌اند که یکی از فواید سیر برای سلامتی، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است. این مورد از خواص سرشار سیر می‌تواند به افراد در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های روزمره مانند سرماخوردگی کمک کند. با این حال، شما می‌توانید در مبارزه با بیماری‌های جدی‌تر‌، مانند سرطان نیز از سیر استفاده کنید.

یک مطالعه جالب و با طراحی خوب نشان داد که افرادی که به علائم سرماخوردگی مبتلا هستند، با مصرف این ماده بیش از 60 درصد موارد ابتلا کاهش یافته است و با توجه به این که اعداد و ارقام نتایج بسیار خوبی را نشان می‌دهد، افرادی که سیر مصرف می‌کنند، در صورت بیماری احتمالاً علائم کوتاه‌تری خواهند داشت. این می‌تواند کیفیت زندگی هر بیمار را بهبود بخشد و همچنین ‌می‌تواند از اقتصاد افراد و بیماری آنها محافظت کند و سرایت بیماری بین افراد مانند یک دومینو که بیشتر در مدارس و محل کار ایجاد می‌شود را تا حد مطلوبی خنثی کند. با توجه به خواص سرشار سیر، با این حال هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ارتباط بین مصرف سیر و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ثابت شود.

۳) سیر می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند
بیماری‌های قلبی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بیشتر در کشورهای مرفه و پیشرفته دیده می‌شود. به عنوان مثال باید گفت در سال 2020، بیماری‌های قلبی بین 1/4 تا 1/5 درصد از کل مرگ و میرهای ایالات متحده را شامل می‌شد و حتی برای افرادی که باعث مرگ آنها نمی‌شود، می‌تواند بر کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد.

فواید سلامتی سیر در مقابله با بیماری‌های قلبی به دو صورت اصلی رخ می‌دهد. تاثیر اولیه آن احتمالاً از طریق کاهش سطح فشار خون است. یک مطالعه جالب نشان داده است که سیر به اندازه داروهای رایج فشار خون در مبارزه با این مشکل بسیار موثر است. از سوی دیگر، مصرف آن بدون ایجاد بسیاری از عوارض جانبی که معمولاً با این داروها مرتبط هستند، عمل می‌کند. نکته منفی استفاده از سیر برای کنترل فشار خون این است که برای موثر بودن نیاز به مقدار زیادی سیر است.

راه دیگری نیز وجود دارد که سیر به طور بالقوه می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. سیر ممکن است منجر به کاهش سطح کلسترول فرد، به ویژه LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) شود. تحقیقات قابل اعتماد نشان می‌دهد که سطح بالای LDL با تجمع رسوبات در عروق مرتبط است. بنابراین، کاهش سطح LDL می‌تواند به طور بالقوه خطر حمله قلبی یا پیامد منفی دیگر را کاهش دهد.

 

خواص سرشار سیر شامل چه چیزهایی هست؟


طبق یک بررسی که توسط موسسه ملی بهداشت منتشر شده است، سیر دارای مزایای اثبات شده و بالقوه‌ای برای سلامتی است و دلایل آن به چند خاصیت و ترکیبات مختلف موجود در سیر برمی‌گردد. هنگامی که سیر خرد یا جویده می‌شود، سیر چندین ترکیب گوگردی آزاد می‌کند. سیر خرد شده – که می توان با پرس سیر آن را ایجاد کرد – راهی عالی برای افزودن آن به رژیم غذایی شما و بهره‌ندی از خواص سرشار سیر است. از دیگر مواردی که می‌توان راجع به خواص سرشار سیر بیان کرد، بایستی گفت:

سیر می‌تواند استقامت و عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد
از ورزشکاران آماتور گرفته تا همتایان حرفه‌ای خود، بسیاری از مردم به دنبال راه میانبر یا راهی برای افزایش عملکرد ورزشی خود هستند. اما، بسیاری از این راه‌های کوتاه، مانند استروئیدها، یا غیرقانونی هستند یا برای استفاده در مسابقات ممنوع شده‌اند.

اما جالب است که یکی دیگر از خواص سرشار سیر را برای این دسته از افراد بیان کنیم که نتایج آن به خوبی نشان داده شده است و می‌تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد. این خاصیت، به این دلیل است که سابقه طولانی در استفاده از سیر به عنوان یک مکمل، موجب افزایش عملکرد افراد شده می‌شود و قدمت این روش را می‌توان به المپیک باستان مرتبط دانست. علاوه بر این، برخی از مطالعات اخیر نیز از ارتباط بین سیر و عملکرد آن حمایت کرده‌اند و خاطر نشان کرده‌اند که استفاده از سیر باعث افزایش تحمل فرد ورزشکار در پارامترهای متعدد می‌شود. اما، مانند بسیاری از علوم پیرامون این ماده، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

سیر می‌تواند به سلامت استخوان ها کمک کند
امروزه نسل جدیدی که در کشورهای پیشرفته پیدا می‌شوند، به ویژه زنان یائسه، با پوکی استخوان دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، تقریباً از هر 5 زن بالای 50 سال، 1 نفر مبتلا به پوکی استخوان است، در حالی که درصد کوچکتری از مردان در همان گروه نیز مبتلا به پوکی استخوان هستند.

مشکلات پوکی استخوان افراد بیشتری را در معرض شکستگی آنها قرار می‌دهد، از جمله شکستگی لگن که می‌تواند عواقب مخرب و حتی کشنده‌ای برای افراد مسن داشته باشد. طیف گسترده‌ای از داروهای پوکی استخوان در بازار وجود دارد. اما، بسیاری از آنها دارای عوارض جانبی قوی هستند. به همین دلیل، مردم به دنبال راه‌های جایگزین برای تقویت سلامت استخوان ها هستند.

یکی از روش‌های ممکن این است که سیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این اتفاق یک عامل موثر است؛ زیرا سیر می‌تواند به کاهش کمبود استروژن کمک کند و اعتقاد بر این است که کمبود استروژن عامل اصلی ضعف استخوان‌ها است. اگرچه مطالعات انسانی در این زمینه تا حدودی محدود است، مطالعات گسترده روی حیوانات این ارتباط را نشان می‌دهد.

سیر می‌تواند امید به زندگی شما را افزایش دهد
یک حس کلی وجود دارد که سیر می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. با این حال، تعیین تاثیر این مزیت دشوار است. به عنوان مثال، آیا مصرف منظم سیر عمر متوسط ​​شما را تا دو سال افزایش می‌دهد؟ پنج سال؟ یا حتی بیشتر؟ تحقیقات بیشتری باید در مورد این موضوع خاص انجام شود. اما به طور کلی باید بدانید که خواص سرشار سیر، که شامل فواید متعدد این ماده برای سلامت قلب و عروق و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ طبیعتا تاثیرات مثبتی دارد و نباید از افزایش طول عمر شگفت زده شد.

 

فواید درمانی خوردن سیر ناشتا (۱۲ مورد مهم)
بخش مهمی از این مقاله، راجع به خواص سرشار سیر ناشتا است که در دو قسمت به آن می‌پردازیم. شاید شما هم شنیده باشید که اگر یک بازه زمانی، سیر ناشتا بخورید، سیستم ایمنی بدنی شما ضدضربه می‌شود و … . اما واقعیت ماجرا چیست؟ عبارت ناشتا به معنای پرهیز از خوردن غذا به مدت 10 – 12 ساعت است که در برخی از آزمایش‌های خون و پزشکی لازم است. همچنین این واژه برای موادغذایی که در هنگام صبح ما با معده خالی می‌خوریم نیز به کار می‌رود.

یکی از روش‌های رایج مصرف سیر به صورت ناشتا است که دارای خواص مختلفی می‌باشد. از جمله خواص خواص سرشار سیر ناشتا می‌توان گفت:

۱) رفع مشکلات بدن
از جمله مواردی که می‌توان برای خواص درمانی سیر ناشتا بیان کرد، رفع مشکلات معده است. در واقع مصرف سیر با معده خالی می‌تواند بر روند هضم و اشتهای شما تاثیر بگذارد و در کنار آن، استرس شما را کنترل نماید. مصرف سیر به صورت ناشتا همچنین می‌تواند مشکلات عصبی که دارید را درمان کرده و اسهال را کنترل کند.

۲) سیر بر ایمنی بدن من تاثیر مثبتی گذاشته است
به عنوان مثال در مورد این خواص سرشار سیر بایستی به تجربه یکی از افراد اشاره نمود که مشکل sinus  داشته است و با تغییر فصل، باعث می‌شد تا هنگام شب وضعیت نامناسبی را داشته باشد و به درستی نفس نکشد. اما، پس از تقریباً 15 تا 20 روز با خوردن سیر‌، این فرد احساس بهتری در کنترل تنفس خود نموده است. این پدیده به این دلیل است که سیر بر ایمنی بدن وی تأثیر گذاشته است. البته، این فرد در تجربیات خود می‌گوید این کار را در کنار مصرف داروهای خود انجام داده اما خوردن سیر به او کمک کرده است تا با ضایعه سینوسی خود کنار بیاید و به خواب بهتر نیز کمک کند. سه ماه بعد از این کار، احساس بهتری داشته است.

۳) خوردن سیر ناشتا باعث بهبود سلامت روده من شد
در تجربه دیگری که در مورد خوردن سیر ناشتا و خواص آن بیان شده است، بایستی به فرد دیگری اشاره نمود که به پرخوری عادت داشته است و در کنترل معده خود، اختیار زیادی نداشت. این فرد بیان می‌کند که در اثر این پرخوری، دو مشکل یبوست و معده در حال تبدیل شدن به همراهان روزمره‌اش بودند تا اینکه به توصیه مادرس، با مصرف سیر این آشفتگی برطرف شد.

۴) خون را تصفیه می کند
خوردن سیر با معده خالی برای خون شما بسیار مفید است. عوامل سم زدایی موجود در سیر به حذف ناخالصی‌ها در جریان خون شما کمک می‌کند و می‌تواند سلامت عروق خونی را بهبود بخشد. آنتی اکسیدان‌ها، خواص آنتی بیوتیکی و خواص ضد التهابی همگی در تصفیه خون شما نقش دارند.

۵) به هضم غذا کمک می‌ کند
سیر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و پروبیوتیک‌ها است. این مواد به افزایش سلامت روده کمک می‌کند. سیر همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که نقش بسزایی در بهبود سلامت کبد، مثانه و کلیه دارند. این کار در کنار خواص ضد استرس سیر انجام می‌شود که از افزایش اسید معده جلوگیری می‌کند تا دستگاه گوارش تمیزتر و کارآمدتری را تضمین کند.

۶) سلامت ریه را بهبود می بخشد
سیر به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک می‌کند. مصرف منظم سیر می‌تواند با بیماری‌های خطرناک ریوی مانند آسم، برونشیت، سیاه سرفه و سل مبارزه کند. همچنین به کاهش احتقان ریه و بهبود سطح اکسیژن در بدن کمک می‌کند. به این نکته اضافه کنید که سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی است و به عنوان غذایی مناسب برای سرماخوردگی شناخته می‌شود.

 

همانطور که ذکر شد سیر یک ماده سرشار از آنتی بیوتیک‌های طبیعی است که می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد. خوردن سیر ناشتا یعنی زمانی که معده شما خالی است، یکی از بهترین زمان‌هایی است که باکتری‌ها را در این زمان (که مقاومت کمتری دارند) با خوردن سیر از بین ببرید. سیر ناشتا می‌تواند جذب موادغذایی را آسان‌تر کرده و به تقویت سلامت شما کمک کند.

شما می‌توانید برای خوردن سیر ناشتا، حداقل به مقدار یک حبه سیر خام یا نصف آن اقدام کنید. از جمله دلایل و خواص سرشار سیر ناشتا همچنین می‌توان گفت:

۷) کمک به کاهش وزن (لاغری)
خوردن چند حبه سیر با معده خالی برای کاهش وزن بسیار مفید است. سیر حاوی موادی است که به سوزاندن چربی‌های بد و بیش از حد در بدن شما کمک می‌کند. مطالعات بسیاری از مجلات تغذیه‌ای نیز ادعا می‌کنند که سیر می‌تواند به طور کلی متابولیسم شما را تسریع کند.

۸) به کنترل قند خون کمک می‌کند
سیر یک ماده بسیار مفید در رژیم غذایی کسانی است که به مشکل قند خون مبتلا هستند. سرشار از ترکیبی است که به نام آلیسین شناخته می‌شود. این ماده برای کنترل و کاهش سطح قند خون شناخته شده است. وقتی یک غلاف سیر را خرد یا له می‌کنید‌، آلیسین بیشتر تقویت می‌شود. خوردن حبه سیر خرد شده دو بار در روز می‌تواند سطح قند شما را به میزان چشمگیری بهبود بخشد.

۹) با افسردگی مبارزه می‌کند
سیر یک ماده عالی برای سلامت جسمی و روحی است. وقتی سیر به صورت خام و با معده خالی مصرف می‌شود، دارای خواص طبیعی افزایش دهنده خلق و خو است. همچنین مشخص شده است که خواص سرشار سیر در تعادل مواد شیمیایی در بدن شما عالی است و این شامل مواد شیمیایی مغز نیز می‌شود. افسردگی، ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی مغز است و به همین دلیل سیر می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

۱۰) از سرطان پیشگیری می‌کند
خواص سرشار سیر سبب پیشگیری از سرطان می‌شود. مهم‌ترین خواص سیر شامل فواید ضد التهابی، آنتی بیوتیکی و ضد سرطان آن است. وقتی صبح آن را با معده خالی به صورت خام مصرف می‌کنید، می‌تواند از برخی از انواع سرطان جلوگیری کند. این نیز تا حدی به دلیل این واقعیت است که سیر بسیار غنی از سم زدایی و آنتی اکسیدان است.

۱۱) با عفونت ها مبارزه می کند
همانطور که در بالا ذکر شد، سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی عالی است. اگرچه سیر جایگزین دارو نمی‌شود‌، اما سیری که روزانه به صورت خام مصرف می‌شود، می‌تواند عملکرد داروها را تقویت کند. خوردن منظم آن همچنین به جلوگیری از عفونت‌ها برای مدت طولانی کمک می‌کند.

۱۲) فشار خون را کاهش می دهد
سیر خام با معده خالی یکی از روش‌هایی است که به مبارزه با علائم فشار خون بالا معروف است. پزشکان خوردن سیر را با معده خالی هر روز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای افرادی که ممکن است در معرض فشار خون بالا باشند، توصیه می‌کنند.

 

دیگر فواید و خواص سرشار سیر در پزشکی


برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که سیر ممکن است باعث ترشح انسولین شود، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که این تأثیر را در انسان تایید کند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که سیر ممکن است کشش آئورت را بهبود بخشد. همچنین ممکن است از تشکیل پلاک آترواسکلروتیک جلوگیری کند.

شواهدی وجود دارد که می‌گوید سیر می‌تواند سطح کلسترول را کمی کاهش دهد. اما تحقیقات اخیر انجام شده توسط مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه نشان داد که سیر هیچ تاثیری بر کلسترول ندارد.برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن سیر از طریق دهان می‌تواند فشار خون را به میزان متوسطی کاهش دهد. این تأثیر در افراد مبتلا به فشار خون بالا مشاهده شد. همچنین در افرادی که فشار خون طبیعی دارند مشاهده شد. شواهدی مبنی بر کاهش فشار خون بالا قوی نیست.

سیر یک آنتی اکسیدان قوی است
از خواص سرشار سیر در مورد دیگر، می‌توان به آنتی اکسیدان بودن آن اشاره نمود. آنتی اکسیدان‌ها، مانند سیر، می‌توانند تأثیرات مثبت زیادی بر سیستم‌های مختلف بدن داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به رادیکال‌های آزاد در بدن حمله می‌کنند و سپس به حذف این رادیکال‌های آزاد، که با انواع مختلف مشکلات سلامتی، از جمله سرطان مرتبط است، کمک می‌کند. تحقیقات اولیه آغاز شده است که نشان می‌دهد سیر می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان چشمگیری کاهش دهد. دلیل آن تا حدودی خاصیت آنتی اکسیدانی سیر است.

سیر به سم زدایی بدن کمک می‌کند
سم زدایی یکی از فواید سیر برای سلامتی است که به اندازه برخی دیگر از فوایدی که در بالا به آن اشاره شد، مورد توجه عموم مردم قرار نگرفته است. این بی‌توجهی در مورد سم‌زدایی از خواص سرشار سیر، تا حدی به این دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق مردم، مستقیماً تحت تأثیر مسمومیت با فلزات سنگین قرار نمی‌گیرند. اما، برخی از افراد ممکن است دچار مسمویت شوند. به عنوان مثال، مسمومیت با سرب یک خطر واقعی برای کودکان خردسال، به ویژه کسانی است که در محیطی باکیفیت نامناسب زندگی می‌کنند.

اگر سیر در واقع به حذف برخی از این فلزات از بدن کمک کند، این کودکان به طور بالقوه می‌توانند از افزودن سیر به رژیم غذایی خود سود ببرند. یک مطالعه امیدوار کننده نشان داد که کارگران یک کارخانه تولید باتری خودرو با شروع مصرف مکمل‌های سیر، سطح سرب خون پایین‌تری را تجربه کردند. همین کارگران همچنین علائم کمتری را در ارتباط با مسمومیت با سرب تجربه کردند.

 

نکات لازم در مورد مصرف و خواص سرشار سیر
در انتها لازم است قبل از پایان مبحث خواص سرشار سیر به نکات مختلفی اشاره کنیم. با توجه به بی شمار فواید سیر برای سلامتی و این واقعیت که علم همچنان در این زمینه پیشرفت می‌کند، منطقی است که اکثر مردم به دنبال راه‌هایی برای افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی خود باشند. علاوه بر این، خبر خوب این است که انجام این کار نسبتاً آسان است و همچنین برای اکثر مردم مقرون به صرفه است. همه به دنبال راه‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی خود و راه‌هایی برای زندگی طولانی‌تر هستند. یک روش نسبتاً کم خطر و مقرون به صرفه برای انجام این کار، افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی است. این روش می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایا را ایجاد کند، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به شما در مبارزه با بیماری‌های مختلف.

یکی از ساده‌ترین راه‌های افزودن سیر به رژیم غذایی ، قرار دادن آن در سس گوجه فرنگی است. به نظر می‌رسد سیر جزء اصلی بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای است. علاوه بر این، می‌تواند به تهیه برخی از دستور العمل‌های سوپ ملایم نیز کمک کند. اکثر مردم طعم سیر را دوست دارند، اما برخی افراد از خوردن بیشتر سیر منصرف می‌شوند؛ زیرا می‌تواند به بوی بد دهان کمک کند. فقط مطمئن شوید که بعد از یک وعده غذایی مخصوص سیر مسواک می‌زنید تا طعم آن از دهان شما خارج شود.

در نهایت، یک احتیاط اضافی باید در مورد افزایش مصرف سیر خود اضافه کنید. برای اکثر مردم، مصرف بیشتر سیر بدون خطر یا کم خطر است. اما سیر می‌تواند بر قدرت انعقاد خون شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، اگر شما دچار اختلال خونریزی هستید یا از داروهای رقیق کننده خون مختلف استفاده می‌کنید، قبل از تغییر چشمگیر مصرف سیر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسی می‌تواند به یک ماده غذایی که دارای پتانسیل مقابله با بیماری‌های مختلف از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های عفونی جدی‌تر است، نه بگوید؟ ما نمی‌توانیم توانایی آن را در بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و سایر زوال عقل‌ها و کمک به سلامت استخوان‌ها نادیده بگیریم. احتمالاً در آینده در مورد خواص سرشار سیر اطلاعات بیشتری خواهید شنید، زیرا با انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه، به احتمال زیاد مزایای بیشتری نیز اطلاع رسانی می‌شود.

https://irjavan.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a7/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 52
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ اجدادمان هم یادشان نیست علی زند وکیلی

اجدادمان هم یادشان نیست تاریخ اما یاد دارد
تاریخ ما با جوهر ذات تو و من الواح خود را می نگارد
خود را نه تاریخ خود را پرس و جو کن بر خاک پاکت ذات خود را آبرو کن
ای تو صدای بی صدایان جهان ایران
همین که حک شده تاریخ سرزمینم بس قسم به نام خودت می خورم همینم بس
تو گربه نه که تو بام کنام شیرانی همین که روی زمین تو می نشینم بس

 آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام «اجدادمان هم یادشان نیست»

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 54
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ راهی سریع برای یادگیری زبان آیلتس

به گزارش خبرگزاری مهر، بارها پیش آمده که هر کدام از ما در یادگیری زبان انگلیسی کوتاهی می کنیم. گاهی اوقات انتخاب سبک یادگیری ما را به بیراهه کشانده است و گاهی اوقات منحنی طولانی یادگیری ما را خسته و از ادامه دادن دلسرد کرده است. یادگیری زبان انگلیسی فرآیند کوتاهی نیست، به خصوص اگر هدف آموزش زبان انگلیسی از پایه باشد. این روند آموزشی زمانی دقت بیشتری می کند که موضوع سفر به خارج از کشور نیز مطرح شود و دانش آموز برای شرکت در آزمون آیلتس یا آمادگی برای آزمون تافل برای مدت معینی زبان خود را تقویت کند.

اما به دلیل تمام این شکست ها، اکنون می توان تصمیمی هوشمندانه گرفت و در نهایت به یک راه کوتاه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای آیلتس و سایر اهداف آموزشی رسید. در واقع استفاده از میانبرهای مسیر یادگیری به ما کمک می کند در زمان کمتری به هدف خود برسیم. آموزگاران خصوصی زبان انگلیسی پیوند معروفی برای آموزش و یک راه سریع برای یادگیری زبان هستند. اما چگونه می توان از فرآیند یادگیری لذت برد و با کمک یک مربی در سریع ترین زمان به هدف رسید؟

چقدر طول می کشد تا آیلتس بگیرید؟

همه ما چالش ها و مشکلات مهاجرت را می دانیم. همه ما می دانیم که برای این سفر چه فراز و نشیب هایی باید داشته باشیم. همه کسانی که رفته اند از فراز و نشیب های این راه زیاد گفته اند. اما در اینجا در مورد امید و کاهش این چالش ها صحبت خواهیم کرد. دغدغه اکثر زبان آموزان یادگیری زبان انگلیسی برای داشتن مکالمه روان و اخذ مدرک زبان انگلیسی است.

به خصوص اینکه اکثر زبان آموزانی که قصد شرکت در آیلتس یا تافل را دارند، زمان محدودی دارند و نمی توانند شروع به مطالعه زبان انگلیسی کنند. معلم خصوصی زبان یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری زبان است. زیرا معلم خصوصی زبان در هر کلاس با توجه به محدودیت زمانی و هدف زبان آموز، روش تدریس را تهیه و بر اساس سطح دانش آموز خود شروع به تدریس می کند. با این سبک یادگیری، دانش آموز فرصت یادگیری و موفقیت در عرض شش ماه تا یک سال را خواهد داشت. حتی افرادی که زبان انگلیسی را خوب می دانند و فقط در تلفظ و صحبت کردن مشکل دارند می توانند با این روش در عرض یک تا سه ماه به سطح بالایی از زبان انگلیسی برسند.

معرفی کتاب های زبان انگلیسی بر اساس سطح پایه

شناسایی و دسترسی به منابع یادگیری زبان انگلیسی قطعا دشوار است. شناسایی کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب کار هر زبان آموزی نیست. فراوانی منابع یادگیری زبان انگلیسی زبان آموز را گیج می کند. رفع این سردرگمی از ویژگی های خوب کلاس های تدریس خصوصی زبان است. چرا که معلم خصوصی زبان منبع غنی یادگیری با اطلاعات و روش های یادگیری منتخب است. ضمناً با توجه به چندین سال تدریس و تجربیات فراوان در زمینه زبان، آشنایی کاملی با کتاب ها و منابع زبان آموزی و کتاب های مناسب جهت مطالعه و تمرین بیشتر با توجه به سطح دانش آموزان خود دارد. .

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ روشی سریع برای مطالعه آیلتس

چگونه زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

این یک سوال رایج اما مهم است. اکثر مردم هیچ پاسخ واقعی برای این سوال ندارند. اما ما به شما می گوییم که انگلیسی باید از جایی شروع شود که اگر سریع بروید می توانید به آنجا برسید. هر زبان آموزی می تواند راهی را برای یادگیری زبان انتخاب کند. با چند کتاب انگلیسی شروع کنید و مهارت های زبانی خود را به روش های مختلف مانند سلف استادی تقویت کنید. اما آیا این روش می تواند دانش آموز را به سرعت به هدف خود برساند؟ ما به شما می گوییم که مشخص نیست. انتخاب این روش به آزمون و خطا و کسب تجربه بستگی دارد. یک زبان آموز می تواند به تدریج بهترین روش یادگیری را با آزمون و خطا بیاموزد و تجربه کسب کند، البته این روش می تواند تاثیر زیادی روی او بگذارد. یکی از این پیامدها از دست دادن زمان طلایی برای مطالعه است.

اما چرا از آموخته های دیگران برای یافتن راه درست برای کاهش هزینه و نتیجه انتخاب خود استفاده نمی کنیم؟ این روش یادگیری سریع زبان انگلیسی را می توان به راحتی با افراد مجرب مانند معلم خصوصی دنبال کرد.

معلم خصوصی زبان با توجه به تجربه خود می داند که کدام درس را می گذراند و با حذف مطالب و منابع غیر ضروری می تواند زمان بیشتری را برای یادگیری بهتر دانش آموزان صرف کند. تمرکز دانش آموزان در کلاس های خصوصی بسیار زیاد است و چون کلاس گروهی نیست معلم می تواند توضیحات کامل تری به دانش آموزان بدهد.

یک درس خصوصی زبان برای دانش آموز کاملا شخصی سازی شده است و معلم بر اساس میزان آمادگی زبان آموز، هدف او از یادگیری زبان و تمام محدودیت های زمانی شروع به تدریس می کند. همچنین در این کلاس نظارت و دقت معلم بر آموزش شاگردش بسیار بالاست و می تواند در جلسات مختلف میزان یادگیری خود را ارزیابی کند.

هزینه آموزش زبان انگلیسی در منزل

یکی از مهم ترین دغدغه های زبان آموز در انتخاب روش یادگیری سریع زبان انگلیسی، هزینه تدریس خصوصی زبان در منزل است. چون فکر می کنند هزینه کلاس زبان خصوصی بیشتر از هر روش آموزشی دیگری است. با این حال، یادگیری یک زبان مستلزم تفکر و تصمیم گیری در مورد چندین عامل بسیار مهم به طور همزمان است. زمان رسیدن به هدف، انرژی و زمان از دست رفته و هزینه پرداختی سه عامل بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، یک زبان آموز باید در مدت یک سال پس از آماده شدن برای آزمون آیلتس شروع به یادگیری زبان کند. انتخاب او بسته به بودجه مورد نظرش شرکت در کلاس های گروهی و استفاده از روش حرارتی این کلاس ها می باشد. البته این زبان آموز به دلیل هدف و سطح پایین زبان نمی تواند برای این دوره آماده شود. اما از این طریق انرژی و هزینه زیادی را صرف سفر به کلاس و درس خواندن کرد.

اما اگر آن دانش آموز مسیر تحصیلی خود را هوشمندانه انتخاب کند و از روشی مانند کلاس خصوصی زبان برای آمادگی در آزمون استفاده کند، می تواند در زمان مورد نظر بدون خستگی به نتیجه برسد.به همان میزان شهریه کلاس گروهی.

معلم خصوصی زبان انگلیسی روشی سریع برای مطالعه آیلتس

زبان انگلیسی را برای آزمون آیلتس و انتخاب مناسب محل تدریس به سرعت یاد بگیرید

پلتفرم استادبانک معلمان خصوصی واجد شرایط را به مجموعه خود جذب کرده است زیرا دانش آموزان می خواهند زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرند. شما می توانید با ورود به وب سایت اساتید خصوصی استادبانک و یا تماس با شماره 02191005343 به این مدرسان حرفه ای دسترسی پیدا کنید. با استادبانک و مجموعه مدرسان خصوصی آن، راهی سریع برای یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس خواهید یافت، البته تا زمانی که شروع خود را به تاخیر نیندازید. مطالعات و درخواست شما در قیمت های تدریس خصوصی امسال ثبت نام کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 8225
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ تو گل من بودی شدی گل مریم احمد سلو

گُل🎤 مَریــــــــــم گُل •من سر بـــــــــــذار تو رو• شونه ی من

گُــــــــل مَـــــــــریـــــــــــم •گُل من شــــــــــدی 🎤ماه تو خونه• ی من

گُل مریم گُــــــــــل •مـــــــــن دارو ندار این •دل دیوونــــــــــه• ی مــــــــن

همیشــــــــه• بّخَند

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم 🎤بغلم بغلم کن عشــــــــقم🎵 عشقم

خدا نگیره🎤 این عشـــــــقِ🎤 قَـــــــشنگو از منMusicdel | موزیکدل

https://musicdel.ir/single-tracks/208530/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 85
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

آپارتمان موردنظر در محدوده مرکز شهر لنگرود (خیابان امام خمینی) قرار گرفته است. خیابان امام خمینی یکی از شاهراه های اصلی و مهم شهر لنگرود است که در امتداد بازار شهر لنگرود واقع شده است. به دلیل موقعیت قرارگیری و پرتردد بودن، این خیابان یکی از معابر همیشه زنده شهر لنگرود است که مراکز خرید ،رفاهی، خدماتی و درمانی اعم از بانک، فروشگاه های پوشاک، کافه، ساندویچ فروشی های ساده و کوچک، داروخانه، ساختمان پزشکان،بازارهای محلی و غیره در آن قرار دارد. این خیابان به معابر مهم دیگری از جمله بلوار شهید عبدالکریمی، مدرس، شهید بهشتی، بلوار سعدی و شهید مطهری متصل شده است.

واحد موردنظر در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه تک واحدی قرار گرفته است. برای پوشش کف از سرامیک استفاده شده است. سیستم گرمایشی از نوع پکیج و رادیاتور است. در آشپزخانه این واحد نوساز کابینت ها از نوع ام دی اف و به رنگ سفید است . هود و گاز رومیزی نیز در آن نصب شده است. سالن نشیمن دلباز و نورگیر این واحد یکی از مزایای خرید آن است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. سقف تمامی بخش های این واحد از نوع کناف است. https://amlakarman.com/property-location/rajaee-street-apartment-and-house/

سایر امکانات این واحد شامل موارد زیر است: 

بالکن
درب ضد سرقت
پارکینگ اختصاصی
کناف
سرویس ایرانی و فرنگی
هود و گاز رومیزی
سند دارد
 

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.   املاک آرمان

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم. https://amlakarman.com/property-location/chamkhaleh-land/

جزئیات
شناسه ملک: 7688                                                                                                              مساحت ملک (مترمربع): 101 مترمربع

اتاق ها: 2                                                                                                                           قیمت کل (تومان): 3 میلیارد و 850 میلیون تومان

سال ساخت: 1401                                                                                                             وضعیت: برای فروش

تعداد کل طبقات: 2                                                                                                            تعداد واحد در هر طبقه: 1

امکانات
آیفون تصویری

پارکینگ

پوشش کف سرامیکی

 داکت اسپلیت

درب ضد سرقت

راه جدا

سرویس بهداشتی و حمام ایرانی

سرویس بهداشتی و حمام فرنگی

کمد دیواری

گاز رومیزی

هود

نمای ساختمان
سنگ

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 207
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

کاچی دسر بسیار خوشمزه‌ای است که موردعلاقه مادر و مادربزرگ‌ها است. افراد ضعیف به‌ویژه در زمان پریود یا بعد از زایمان و یا در ماه رمضان از این دسر ساده ایرانی بهره می‌برند زیرا بسیار انرژی بخش و مقوی است. در این مطلب از جوان ایرانی طرز تهیه کاچی را به صورت ساده برای شما بیان می‌کنیم.

 

مواد لازم برای پخت کاچی
آرد برنج و یا گندم 300 گرم
شکر 200 گرم
آب 7 لیوان
گلاب 1 لیوان
کره 100 گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم
پودر هل 1 قاشق مربا خوری
دارچین برای تزیین به مقدار لازم
خلال پسته و بادام برای تزیین به مقدار لازم
 

طرز تهیه کاچی
پس‌ازاینکه آرد را الک کردیم، روی حرارت قرار داده و تفت می‌دهیم. تفت دادن آرد کمک می‌کند بوی خامی آن گرفته شود. سپس کمی زردچوبه، روغن و یا کره به آرد اضافه می‌کنیم. دقت کنید زیاد تفت ندهید، همین‌که رنگ آرد طلایی شد کافی است‌‌.

در یک‌ ظرف جدا آب، پودر هل و زعفران را با شکر مخلوط می‌کنیم. حال آب و سایر مواد را به آرد تفت داده شده اضافه کرده، روی حرارت قرار داده و هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس زیر آن را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا ۳۰ دقیقه دم بکشد‌.

مراقب باشید در طی این مدت ته نگیرد. وقتی ده دقیقه مانده که آماده شود گلاب را اضافه کنید‌. دقت کنید اگر کاشی سرد شود، سفت‌تر و غلیظ‌تر می‌شود. پودر پسته، دارچین و یا هر آنچه دوست دارید را به‌عنوان تزئین می‌توانید استفاده کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کاچی

♦ به غلظت آن توجه ویژه داشته باشید که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

♦ حواستان باشد اگر به کاچی مغزها را اضافه کنید، سفت‌تر می‌شود.

♦ هرچند میزان سرخ شدن آرد بستگی به رنگ دلخواه شما دارد، اما دقت کنید که بیش‌ازحد سرخ نکنید.

♦ به جای کره می‌توانید از روغن حیوانی استفاده کنید، همچنین به جای آب می‌توانید از شیر بهره ببرید.

♦ گیاهخوارها بسیار کاچی مصرف می‌کنند و مناسب آن‌ها است. این‌گونه افراد می‌توانند به جای روغن حیوانی از چربی‌های مجاز بهره ببرند.

♦ ادویه‌های مخصوص کاچی، زیره، دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، رازیانه، پودر هل و زردچوبه است.

♦ دقت کنید حتماً آب را کم کم به آرد اضافه کنید تا آرد گلوله نشود و هم اینکه زیاد شل نشود.

♦ برای شیرین شدن کاچی می‌توانید به جای شکر از نبات آسیاب شده یا عسل نیز استفاده کنید.

♦ اگر تمایل به طعم زنجبیل دارید، نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل را درون کاچی بریزید طعم آن خیلی خوب می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

♦ به جای آرد گندم می‌توانید آرد برنج را آسیاب کنید و سپس استفاده کنید.

♦ اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در آخر پخت کاچی دو تا سه قاشق گل گاو زبان دم کرده را به آن اضافه کنید.

♦ حتماً صبر کنید تا کاچی به روغن افتاده و رنگ آن براق شود.

♦ توجه کنید غلظت آن خیلی سفت و یا خیلی شل نباشد.

♦ کاچی را بهتره تا گرم است و سرد نشده میل کنید.

♦ دقت کنید زیاد آرد نریزید، درواقع آردی که برای کاچی مصرف می‌شود، بسیار کمتر از حلوا است.

♦ برخی از افراد زردچوبه و نمک نیز داخل کاچی می‌ریزند که بستگی به ذائقه شما دارد، ولی اگر طعم آن را دوست نداشتید می‌توانید نریزید و به جای آن زعفران بیشتری داخل شربت استفاده کنید.

 

خلاصه

کاشی بسیار تقویتی است و دستورهای متنوعی برای پخت آن وجود دارد که ما به بهترین و ساده‌ترین روش آن در این مطلب از جوان ایرانی اشاره کردیم.

https://irjavan.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%da%a9%d8%a7%da%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87/

طرز تهیه کاچی ساده: فوت و فن‌های آن چیست؟

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 60
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ بگو بینم چرا نیستی کلافم هی چرا همه چی رو اعصابمه آرمین زارعی

بد راه نده♩♪ به دلــــــــت یکی حاضره همه ♩♪چیشو بده بت

یکی حاضـــــــره ♩♪هـــــــــرکاری کنه نیاد خم ♩♪به ابروت به دلت

اصلا هرچه ♩♪تو بخــــــــوای هرچی♩♪ تو بــــــگی

میام🎧 دنــــــــــبالت هرجا که بری

میــــــــشه🎧 هر وقـــــــــت دلت که گرفت

در گــــــوش 🎧خــــــــودم حرفتو بگی

تو فقــــــط🎧 بایـــــــد مال من باشی

هر وقت نبـــــــــودی یاد 🎶حال من پاشید

خــــــودم کنارت میــــــــمونَم هر وقت🎶 هر جا لازمَــــــم داشـــــــــتی

هیچ حــــــــس بدی نـــــــدارم بهت هست🎶 همیشه حَواسم بهت

واســــــــه خودته که میگم دور 🎶شـــــــو از هرکی برات سَمه

بگو بـــــــینم چرا نیستی کلافَم هِی چرا همه چی رو اعــــــــصابَمه

بِگو بینم بِــــــــگو بینــــــــم بِگو بینم

چجـــــــــوـری من کَم بشه علاقم بهت چجور از فِکرم درارمِت

چجوری مـــــــــن چجـــــــــوری من چجوری من

https://musicdel.ir/single-tracks/211486/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 79
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


این امر در بهداشت فضای مرغداری و جلو گیری از خیس شدن بستر بسیار ضروری و مهم است و مانع شیوع بیماری میگردد نازل های ارایه شده توسط این شرکت از بهترین انواع نازل های تایوانی بوده و از کارایی و دوام بالایی برخوردار می باشند. از این رو این سیستم ها یکی از ملزومات کار پرورش طیور می باشد. همچنین نازل مه پاش برتو به گونهای طراحی شده که میتوان با استفاده از سنسور مخصوص، شرایطی را ایجاد کرد که دستگاه در صورت نیاز محیط به رطوبت شروع به کار نماید. چنانچه با کارایی این دستگاه آشنایی ندارید و برای تامین رطوبت خانه، گلخانه و .. نیاز به خرید این دستگاه دارید، این مطلب را از دست ندهید. با توجه به رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور طی سالیان گذشته ، پرورش دهندگان همیشه به فکر راهکاری هایی برای افزایش تولید و نهایت بهره گیری در این زمینه بودند. عدم استفاد نکردن و بهره نبردن از سیستم های رطوبتی در مرغداری ها عواقب جبران ناپذیری بر گله دارد و در مدت زمان کمتری می تواند راندمان تولید را به شدت کاهش دهد. به عنوان مثال پمپ کارواش برتولینی 200 بار با دبی 15 لیتر در دقیقه، محصولی است که در کارواشهای صنعتی بسیار کاربرد دارد و به عنوان یک محصول شناخته شده سالهاست که در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرد.

در این روش آب، کودهای شیمیائی و سایر مواد مورد نیاز گیاه بهصورت محلول توسط قطرهچکانهای نصب شده روی لولههای جانبی در اختیار گیاه قرار میگیرد.با دقت در طراحی و اجراء این سیستم میتوان دقیقاً مقدار آب مورد نیاز گیاه را در اختیار آن قرار داده و راندمان کاربرد آب را به بیش از ۹۰ درصد افزایش داد و نظر به اینکه قطرهچکانها در کنار بوته یا ساقه گیاه قرار میگیرند، امکان رشد و توسعه علفهای هرز از بین میرود. این نازل ها بطور انحصاری توسط مه آوران صنعت مخصوص کاربرد های مورد نیاز مرغداری ها طراحی و تولید است. بدین ترتیب دستگاه های مه پاش و رطوبت ساز مخصوص سالن های مرغداری ، طراحی و تولید شدند تا بتوانند میزان رطوبت این سالن های را به نحو احسن تأمین کنند. اگر احساس کردید که توانایی تعویض لوازم دستگاه کارواش خانگی را ندارید، لازم است که با تیم مشاوره و خدمات پس از فروش شرکتی که کارواش خانگی را از آن خریداری کرده اید تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی های لازمه را دریافت کنید.

دارای گارانتی تعویض . این دستگاه دارای مخزنی برای پر کردن آب میباشد که پمپ آب را از این مخزن کشیده و پس از فشرده کردن آن را به داخل شیلنگ مخصوص پمپاژ میکند. اگر برای خنک کردن و ایجاد محیطی باطراوت هستید در مکان های شخصی خود از مه پاش تک نازله اوربیت آمریکا استفاده کنید. در مه پاش های نازلی نیز ، آب توسط موتور و پمپ به صورت فشرده به لوله ها منتقل می شود. یکی دیگر از بهترین مزایای استفاده از مه پاش مرغداری ، ضدعفونی کردن فضای سالن می باشد. ما سعی داریم ضمن معرفی نازل مه پاش یا مه ساز و کارایی آن، چند نمونه مختلف این دستگاه مانند نازل مه پاش برتو را معرفی کرده و به کارکرد انواع پمپ فشار قوی کارواش بخصوص پمپ کارواش برتولینی 200 بار بپردازیم. این دستگاه برای هر باغ و باغچهای و گلخانهای ضروری است . اما موارد استفاده نازل مه پاش تنها به این محیطها خلاصه نمیشود و حتما در اغلب جاها مانند رستورانها، تالارها و مکانهای بازی و .. نیز استفاده از این دستگاهها را برای تامین رطوبت و از بین بردن گرما دیدهاید.

مه پاش از بهترین روش های سرمایشی است که از بازده ی بالایی برخوردار است. این دستگاه ساخت برند برتولینی اسپانیا میباشد و جزء بهترین برندهای پمپ پیستونی یا همان پمپ کارواش به شمار میآید که اکنون در بازار ایران و در دسترس مشتریان قرار داد. نازل مه پاش برتو یکی از انواع نازلهای مه ساز موجود در بازار میباشد که توسط برند برتولینی ایتالیا تولید و به بازار ارائه شده است. شلنگ های فشار قوی سیم دار : این نوع شلنگ با دارا بودن یک یا دولایه سیم به ترتیب قادر به تحمل ۲۲۰ و ۴۰۰ بار فشار میباشند که برای سیستم مه پاش بسیار مناسب و کار آمد هستند گروه صنعتی اسکندری هر نوع شلنگ را در اندازه مورد نیاز مشتر ی را برش و پرس مینماید این نوع شلنگ از طریق اتصالات برنجی آبکاری شده به هم وصل میشود و بر روی این پایه ، نازل نصب میگردد بر روی پایه نازل یا اتصال بین این شلنگ ها یک یا دو نازل قابل نصب نصب است در حالت دو نازله نازل ها را می توان با زاویه ۱۸۰ و یا ۱۲۰ نصب کرد.

https://abniro.com/misting-system-overall/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 711
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

هاست ها در واقع به معنی میزبان هستند، که دارای انواع متفاوتی می باشند از ارزان‌ترین هاستا می‌توان به هاست های میزبان های اشتراکی اشاره کرد که اغلب برای افرادی که دارای بودجه کم و نامناسبی هستند می‌توانند از این میزبانها استفاده کنند .از بهترین مزایا برای هاست های اشتراکی می‌توان به قیمت پایین آن اشاره کرد که چندین دستگاه با استفاده و متصل شدن به یک سرور از آن استفاده می کند اما حس ها نسبت به مزایایی که دارند معایبی هم دارد.

از نقص های آن ها می توانیم به پایین آمدن امنیت اشاره کنیم چرا که زمانی که بسیاری از شبکه ها به یک سرور متصل می باشند امکان بودن کمتر شود از معایب دیگر هاست های اشتراکی می توانیم به پایین آمدن سرعت بارگذاری مطالب در سایت اشاره کنیم.

اما اغلب این هاست های اشتراکی برای وبسایت های کوچک مناسب هستند چرا که اگر به وب سایت‌های بزرگ از هاست های اشتراکی استفاده کنند در زمان طراحی و درست زمانی که سایت آنها در وضعیت نابسامان قرار دارد کاربران و مشتریان آنها با ورود کردن می توانند این آشفتگی را ببینند که این وضعیت مناسبی برای فروشگاه ها نیست اما در مقابل بهترین و با کیفیت ترین نوع هاست هاست هایی هستند که از سرور های اختصاصی ایجاد شدند و با توجه به قیمت بالایی که دارند قابلیت ها و توانایی های بسیاری را هم دارا هستند.

 چراکه اگر شما سرور اختصاصی تهیه کنید فقط برای استفاده های شماست و سرعت بسیار بالایی دارد و امنیت آن هم مناسب است اما برای دارندگان سایت یکی از مهمترین گزینه ها وجود سرعت مناسب در سایت است که باعث افزایش رتبه سایت می شود پس برای اینکه بتوانند در مورد گر ها رتبه بالایی داشته باشند نیازمند سرعت بالا هستند برای همین می توانند سرعت هاست های خود را از تنظیمات بیشتر کنند که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

افزایش سرعت هاست

اگر قصد شما این است که سرعت هاست خود را بالا ببرید تا بتوانید سایت بهتر و با رتبه بالاتر داشته باشید باید یک فایل متنی را دانلود کنید و وارد سی پنل هاست خود شوید در نتیجه میتوانید در قسمت فایل منیجر وارد شوید در نهایت در هاست خود کلیک راست را فشار دهید و گزینه ادیت‌کردن را انتخاب کنید حالا می‌توانید نمونه کد هایی که در فایل شما وجود دارد را در قسمت اول فایل بنویسید و در دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات ای که انتخاب کرده ایم ذخیره شود.

اما نکته مورد نیاز این است که شما اگر می خواهید با بالا بردن سرعت هاست خود رتبه وب سایت خود را بالا ببرید باید به این نکته هم توجه کنید که اگر سایت شما بهینه نشده باشد از رتبه سایت شما کمک می کند و جزئیات آن را با مشکل روبرو خواهد کرد.پس برای برطرف سازی این مشکل می‌توانید از طریق نرم افزارها مشکل سایت خود را حل کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از سرعت بالایی که مورد نظر شماست چه سرعتی است در پاسخ می توانیم طبق نکات مورد نظر بگوییم که لود شدن در وب سایت های معتبر جهانی در یک ثانیه انجام می‌شود اما زمانی که مناسب و استاندارد است به این سه ثانیه الی یک ثانیه می باشد یعنی اگر سایت شما بین ۱ الی ۳ ثانیه مطالب مورد نظرتان را بارگذاری کند از سرعت هاست بالایی برخوردار است اما اگر بیش از ۳ ثانیه طول بکشد یعنی سرعت هاست شما پایین رتبه سایت شما می تواند پایین تر باشد.

به عنوان سخن آخر می توانیم بگوییم که اگر شما نیازمند این هستید که رتبه سایت خود را بالا ببرید ،باید در گزینه عوض سرعت هاست را رعایت کنید و در گزینه دوم بتوانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید.

https://download-rom.com/1683239-2/

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5

بازدید : 1526
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

اقتصادنیوز : مهم‌ترین سرتیترهای صفحه‌های اقتصادی مطبوعات 16 دی در ابتدای هر دهه در نیم قرن گذشته از این قرار بوده است:

به گزارش اقتصادنیوز ، تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است. 

6 دی 1351؛ قیمت خودرو ثابت می‌ماند

قیمت اتومبیل‌های وارداتی امسال اعلام نشد و واردکنندگان با پرداخت 10 درصد قیمت به صورت علی‌الحساب به وزارت دارایی اقدام به ترخیص می‌کنند.

خبرنگار اطلاعات گزارش می‌دهد، در سال‌جاری قیمت انواع اتومبیل‌های ساخت داخل به جز سیتروئن (ژیان) ظرف چند روز آینده تعیین خواهد شد و انتظار می‌رود که در صورت افزایش قیمت رقم آن تفاوت قابل‌توجهی نسبت به سال 1350 نداشته باشد.

یکی از هدف‌های وزارت اقتصاد آن است که قیمت اتومبیل‌ها را در سطح ثابتی نگه دارد و به همین جهت گفته می‌شود که قیمت اتومبیل‌های ساخت داخل در سال آینده و نسبت به سال جاری (1351) ثابت خواهد ماند.

16 دی 1361؛ اعلام نحوه واگذاری زمین در تهران به خانواده‌های 6 نفره

از روز شنبه 25 دی‌ماه جاری کسانی که به استثنای سرپرست خانواده دارای 6 نفر عائله هستند می‌توانند با مراجعه به اداره کل زمین شهری تهران برای گرفتن زمین ثبت نام کنند.

مهندس حسینیان نائینی، سرپرست واحد زمین شهری تهران گفت: این افراد می‌توانند با پر کردن فرم‌هایی که در جراید چاپ خواهد شد به اداره کل زمین شهری تهران مراجعه کنند.

وی درباره شرایط متقاضیان زمین در این مرحله گفت: اهم شرایط یکی این است که متقاضی  از تاریخ 58.4.5 به این طرف خانه و زمینی نداشته باشد و دوم اینکه مجوز مسکن داشته و شماره مجوز آن 8 رقمی باشد.

سرپرست واحد زمین شهری تهران در پاسخ به این سوال که زمین‌های قابل‌واگذاری در چه مناطقی قرار دارد، اظهار کرد: کوشش بر این است که زمین در نزدیک‌ترین منطقه به محل کار متقاضی واگذار شود.

وی اضافه کرد: واگذاری زمین به صورت تک واحدی و ویلایی نخواهد بود؛ بلکه کوشش بر این است که با رعایت حدنصاب‌ها، قطعات زمین، تفکیک و به صورت مشاع واگذار شود تا ساختمان به صورت مجتمع و چند طبقه ساخته شود. البته طبقات ساختمان‌هایی که در این اراضی ساخته می‌شد، بلند خواهد بود.

حسینیان نائینی در مورد تملک زمین‌های شهری گفت: سازمان زمین شهری در اجرای قانون اراضی شهری فعلا از مالکان اراضی که مساحت آنها بیش از 3 هزار مترمربع است، دعوت کرده تا با اسناد و مدارکشان به این سازمان مراجعه کنند.وی ادامه داد: پس از شناسایی و بررسی این زمین‌ها کار تملک انجام خواهد شد.

وی در مورد قیمت خرید زمین گفت: خرید و فروش زمین توسط سازمان زمین شهری بر مبنای قیمت منطقه‌ای است. روند تملک تا حدنصاب مقرر در قانون ادامه پیدا خواهد کرد.

16 دی 1371؛ نخستین محموله منسوجات بروجرد به کره جنوبی صادر شد

نخستین محموله منسوجات تولیدی کارخانجات نساجی بروجرد، به ارزش 600 هزار دلار به کره جنوبی صادر شد.

این محموله شامل 750 هزار متر پارچه از نوع پوپلین پیراهنی است. تولید این نوع پارچه در کارخانجات نساجی بروجرد که اخیرا در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت آلمان توجه کشورهای اروپایی را به خود جلب کرده بود، سبب شده است تا کشورهایی مانند آلمان، کره جنوبی و سوئیس در ردیف متقاضیان منسوجات تولید این کارخانجات قرار گیرد.

16 دی 1381؛ بانک‌های دولتی دارای مجمع عمومی اختصاصی می‌شوند

در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی مجمع بانک‌های تجاری از یکدیگر جدا خواهد شد.

این پیش‌بینی در قالب طرح نحوه اداره بانک‌های دولتی صورت گرفته است. در حال حاضر کلیه بانک‌های تجاری دارای یک مجمع عمومی و کلیه بانک‌های تخصصی نیز دارای یک مجمع هستند.

به موجب پیش‌بینی صورت گرفته در طرح یادشده وظیفه سیاست‌گذاری برای بانک‌ها از بانک مرکزی، مجمع عمومی فعلی، شورای عالی بانک‌ها و شورای پول و اعتبار منفک شده و به هیات‌مدیره هر بانک واگذار خواهد شد. همچنین نشان هیات مدیره از جایگاه فعلی که اعضای آن معاونان اجرایی مدیرعامل هستند ارتقا یافته و به جایگاه سیاستگذار و ناظر بر فعالیت‌های اجرایی می‌رسد.

تعهدات نفتی کشور 90 میلیارد دلار است

تعهدات نفتی ایران از کل میزان بدهی‌های کشور 90 میلیارد دلار برآورد شده است.احمد میدری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اعلام این مطلب افزود: عملکرد سیستم حسابداری دولتی و نقدی در کشور باعث شده است تعهداتی که در دوره‌های آینده ایجاد می‌شود به‌طور دقیق قابل اندازه‌گیری نباشد به همین دلیل در این زمینه اختلافات زیادی بین کارشناسان وجود دارد.

وی افزود: تاکنون تعهدات نفتی ایران 90 میلیارد دلار برآورد شده ولی بانک مرکزی این میزان را جدا از قراردادهای بیع متقابل 23 میلیارد دلار اعلام کرده است.

میدری اظهار کرد: اگر رقم اعلام شده ازسوی بانک مرکزی نسبت به تولید ناخالص داخلی و نسبت به صادرات اندازه‌گیری شود نگران‌کننده نیست؛ ولی اگر قراردادهای بیع متقابل هم به این میزان اضافه شود، موجب بروز اختلاف‌نظرهای اساسی می‌شود که مشکلاتی ازجمله عدم مشخص شدن سررسید این تعهدات را به همراه خواهد داشت.

میدری گفت: وزارت نفت معتقد است که بدهی‌های این بخش از پروژه‌های نفتی پرداخت می‌شود؛ بنابراین بار اضافی مالی برای کشور ایجاد نمی‌کند. وی اضافه کرد: در حقیقت سهمیه فروش نفت ایران در دنیا مشخص بوده و بدهی‌های این بخش از سهمیه‌های نفت صادراتی پرداخت می‌شود؛ بنابراین بیشترین فشار متوجه بودجه دولت است.

خروج بانک‌های دولتی از بورس آغاز شد

در چارچوب بزرگ‌ترین برنامه واگذاری سهام در نظام بانکداری دولتی ایران 22.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.فروش این میزان سهام از هم‌اکنون در بین فعالان بورس به «دادوستد سال» مشهور شده است. قیمت پایه کل سهام قابل‌واگذاری در جریان این داد و ستد 350 میلیارد ریال تعیین شده است.

عرضه عمومی این میزان سهام 18 دی در دو مرحله و توسط دو سهامدار عمده سرمایه‌گذاری ملت صورت خواهد گرفت.

در مرحله نخست، بانک ملت 162 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملت را که در برگیرنده 51.1 درصد از کل سهام این شرکت است در تالار اصلی و با قیمت پایه 160 تومان برای هر سهم در بورس تهران عرضه خواهد کرد. نحوه پرداخت قیمت این میزان سهام نقدی و نحوه عرضه یکجا اعلام شده است.

بانک ملت اعلام کرده در صورت تقاضای خریدار، 25 درصد از قیمت کل معامله به صورت نقد و مابقی در 12 قسط مساوی سه ماهه دریافت خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که عمده‌ترین شریک بانک ملت در سرمایه‌گذاری ملت است در همین روز 19.9 درصد از سهام خود را واگذار می‌کند. تعداد سهام قابل واگذاری از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 62 میلیون و 993 هزار و 142 سهم اعلام شده است. سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قیمت پایه این میزان سهام را در مجموع 92.3 میلیارد ریال اعلام کرده است.

بانک ملت با فروش این میزان سهام به‌عنوان نخستین بانک دولتی از بازار سرمایه خارج شده و به فعالیت اصلی و تعریف‌شده خود در چارچوب نظام پولی کشور خواهد پرداخت.

در حال حاضر سرمایه‌گذاری ملت با 317 میلیارد ریال سرمایه ثبت شده در جمع 20 شرکت سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در بورس قرار دارد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 110
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

ممکن است بیت کوین در سال ۲۰۲۲ میلادی از سهم بازار طلا پیشی بگیرد، زیرا ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتالی با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و علاقه سرمایه گذاران بیش‌تری را به خود جلب کرده اند.

پیش بینی پایان عصر طلا

تحلیلگر وال استریت ادعا می‌کند که طلا احتمالا به زودی جایگاه خود را به عنوان ذخیره ارزش جهانی در برابر بیت کوین از دست خواهد داد.

یکی از تحلیلگران شرکت بانکداری و خدمات مالی «گلدمن ساکس» در نیویورک در یادداشتی به مشتریان گفته که ممکن است بیت کوین در سال ۲۰۲۲ میلادی از سهم بازار طلا پیشی بگیرد، زیرا ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های دیجیتالی با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند و علاقه سرمایه گذاران بیش‌تری را به خود جلب کرده اند.

«زاک پاندل» رئیس بخش تبادل ارزی جهانی و استراتژی بازار در بانک «گلدمن ساکس» در پیش بینی‌ای درباره سال ۲۰۲۲ میلادی اشاره کرده که احتمالا بیت کوین در سال آینده سهم بزرگ‌تری از ۲۰ درصد سهم فعلی را به خود اختصاص خواهد داد که در مقایسه با ارزش بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری این ارز دیجیتال با ارزش تقریبی ۲.۶ تریلیون دلاری طلا در سرمایه‌گذاری‌های جهانی محاسبه شده است.

در این یادداشت آمده اگر قیمت بیت کوین از ۱۰۰ هزار دلار بازای هر سکه فراتر رود ۵۰ درصد از سهم بازار را تضمین می‌کند.

پاندل می‌نویسد: «بیت کوین ممکن است کاربرد‌هایی فراتر از صرف ذخیره‌سازی ارزش را داشته باشد و بازار‌های دارایی دیجیتال بسیار بزرگ‌تر از بیت کوین هستند، اما فکر می‌کنیم که در مقایسه با ارزش بازار آن با طلا احتمالا پارامتر‌ها به نفع بازدهی بیت کوین خواهند بود».

اصطلاح «ذخیره ارزش» به دارایی‌هایی اشاره دارد که می‌توانند ارزش خود را برای مدت طولانی بدون کاهش ارزش حفظ کنند، مانند فلزات گرانبها یا ارز‌های خاص.

طبق داده‌های «کوین دسک» بیت کوین در حدود ساعت ۲ بعدازظهر چهارشنبه به وقت گرینویچ به قیمت ۴۶۴۵۶ دلار معامله شده بود.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، سال سختی را در سال ۲۰۲۱ سپری کرد و قیمت آن از حدود ۶۰۰۰۰ دلار در آوریل به نزدیک به ۳۰۰۰۰ دلار در ژوئیه کاهش یافت قبل از آن که در نوامبر به بالاترین حد خود یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار برسد. در چند هفته گذشته پس از افت شدید در دسامبر، بیت کوین تلاشی برای فراتر رفتن از معیار ۵۰۰۰۰ دلاری داشت.

با این حال، علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال و تحلیلگران بازار نسبت به آینده این ارز دیجیتالی خوش بین هستند و بسیاری از پیش بینی‌ها از رسیدن بیت کوین به قیمت بالاتر مورد انتظار در سال ۲۰۲۲ حکایت دارند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 97
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 35
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 36
باردید دیروز : 26
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 1,327
بازدید سال : 16,061
بازدید کلی : 33,690

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir