به سایت زنبق خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

مطلب مرتبط: تفاوت استرس و اضطراب چیست و چگونه میتوان آنها را کنترل کرد؟ هرچه بیشتر روی ارائه کار کنید، استرس بیشتری نیز احساس خواهید کرد. با انجام این کار پس از چند دقیقه که چشمهای خود را باز میکنید، احساس راحتی و تمرکز خواهید کرد و دیگر وقتی به کار خود فکر کنید، مشکلی با آن نخواهید داشت. اما در احساس اضطراب شما پس از گذشت روزها و حتی ماهها همچنان با یادآوری آن خاطره دچار ترس و نگرانی غیر قابل کنترلی خواهید شد. از این رو شیوه هایی از قبیل ایجاد محیط حمایتی برای کارکنان، غنی سازی شغل، کاهش تعارضات سازمانی، پرهیز از برقرای قوانین خشک و غیر قابل انعطاف در محیط کار در حد امکان، ایجاد محیط فیزیکی مناسـب برای کارکنـان و غیره، همه میتوانند در حل مسائل استرس کارکنان مفید و چاره ساز باشند. در شرایطی که دچار استرس شده ایم با فکر به راه حل های مختلف و اقدام برای حل بحران یا مشکل به کمتر کردن استرس ما کمک میکند. این هورمونها ما را نیرومند، هیجانزده، مضطرب و تحریکپذیر میکند. برای مثال فرد در روبروشدن با مسائل منفی همچون تعارض در محل کار، آغاز بهکار در محلی جدید، تغییر فرایند کار و یا انتظار تمدید قرارداد، این نوع از استرس را تجربه می کند.

دیدگاههای احساسمحور: این دیدگاهها زمانی به کار میآیند که استرس ناشی از نوع نگاه به شرایط است. به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید و یاد بگیرید چگونه از زمان استراحتتان نهایت استفاده را ببرید تا بعد از مواجهه با وقایع استرسزا به شرایط عادی بازگردید. بسیار خوب من اقرار می کنم ، من مواد لازم برای دوره را از سال 1994 از طریق اینترنت دریافت می کردم ولی تا به حال محکومیتی مخفیانه بین من و دانشجویانم وجود داشته و چون آنها گفتند که این روش را دوست دارند من با وجود مدارکی در تضاد با این مطالعات به همان روش ادامه دادم. این دلایل شامل عوامل ژنتیکی ، محیطی و همچنین شیمیایی مغز است که در روش های درمان اضطراب تفاوت ایجاد می کنند . استرس در این نوع، شامل پاسخ سریع به یک علت ناگهانی و قابلشناسایی است و معمولا به مداخلات صورت گرفته واکنش مثبت نشان میدهد. این رویداد معمولا جان فرد را به خطر میاندازد و بهصورت بالقوه عامل استرس منفی در اکثریت افراد است.

پاسخها در اینجا معمولا ادامهدار است. اگر استرس و اضطراب ادامهدار باشد و بهموقع تشخیص داده نشود ممکن است باعث بروز علائم شدیدی در فرد همچون بیاشتهایی شدید، بیخوابی، احساس کسلی و سستی، سرگیجه و تهوع، عصبانیت و تحریکپذیری، سردرد یا اختلالت حاد مثل اختلال اضطرابی فراگیر شود. از شایع ترین علائم افرادی که مضطرب هستند همین نگرانی مفرط است. همچنین اختلال اضطراب فراگیر با علائم جسمانی نیز همراه است. در جلسه مشاوره کودک، ابتدا درمانگر با کمک شما اطلاعاتی در مورد محیط خانه، مدرسه و همچنین مراحل رشدی کودک کسب کرده تا تشخیص دهد که کودک شما اختلال اضطراب جدایی دارد یا نه. برای اکثریت افرادی که استرس حاد را تجربه میکنند، برگشت به حالت نرمال در مدت کوتاهی مورد انتظار است. صدای پرندگان را میشنوید، هوای تمیز را تنفس کرده و گرمای خورشید را در صورت خود حس میکنید. برای داشتن یک رژیم غذایی مغذی نیازی نیست گیاهخوار شوید یا خودتان را وادار کنید که شیرینی یا بیسکویت مصرف نکنید، فقط استفاده از انواع زیادی از میوهها و سبزیها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ۲ واکنش غریزی، پاسخ ما به استرس را میسازد: «مبارزه یا فرار» و «سندروم سازش عمومی (General Adaptation Syndrome) یا GAS». این قضاوت میتواند واکنش «مبارزه یا فرار» و مرحله هشدار «GAS» را تحریک کند.

بسیاری از بازیگران به مدت طولانی در برنامههای تخصصی یا کالجها آموزش میبینند تا این مهارتها را توسعه دهند. مدیریت زمان: اگر زمانتان را بهدرستی مدیریت نکنید، انباشتگی کاری میتواند منجر به بروز استرس شود و درواقع منبع اصلی استرس برای بسیاری از افراد است. بهطور عمومی گمان میشود که عوامل استرسزا منفی هستند مانند برنامه کاری خستهکننده یا ارتباطات ناپایدار، اما هرچیزی که مطالبات زیادی را بر دوش شما بگذارد یا شما را وادار به سازش کند، میتواند استرسزا باشد مانند ازدواج، خرید خانه، رفتن به دانشگاه یا ارتقاء شغلی. نوع افکار: این افکار شامل کنترل کردن، تسلط داشتن، پافشاری بر نظم، حفظ کردن افکار تکراری و نشخوارهای ذهنی در هنگام رفتن به خواب است. زمانی که احساس میکنید در خطر هستید، سیستم عصبی شما با آزادکردن هورمونهای استرس شامل آدرنالین و کورتیزول عکسالعمل نشان میدهد. در حالی که اگر آدمی ضمـن آنکه خود را می خواهد خواهان دیگری نیز باشد و سعی کند بـرای آنان نیز مفید باشد احساس رضامنـدی مـیکند و ایـن احساس اورا یاری میدهد تا از بسیاری از فشارهای عصبی مصون باشد. بر خلاف اکثریت رویدادهایی که در ایجاد استرس حاد و استرس پسآسیبی نقش دارند، استرس مزمن واکنش تجمعی به فشارهای ایجادشده در دوره روانشناس تهران زمانی طولانیمدت است.

ابتدا در مورد تهدیدکنندهبودن شرایط تصمیم میگیریم؛ که آیا میتواند تهدیدی برای موقعیت اجتماعی، ارزشها، زمان، وجهه و همچنین بقایمان باشد. همچنین این گیاه دارای سلنیوم، منیزیم، منگنز و پتاسیم است؛ بنابراین برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی مفید است. این منابع می تواند شامل زمان، دانش، توانایی های احساسی، انرژی، قدرت و بسیاری موارد دیگر باشد. این زنجیره میتواند شامل دوستان و خانواده، همچنین افرادی در محیط کار یا افرادی که تخصص این کار را دارند مانند مشاورها یا دکترهای خانوادگی باشد. بازیگری شامل طیف گستردهای از مهارتهاست، از جمله توسعهیافتگی خیالی، بیانات عاطفی و فیزیکی، فرافکنی صدا، وضوح گفتار، و توانایی تفسیر درام است. اکثر اوقات کودکان مبتلا به وسواس در مورد رنج خود از رفتارهای ناشی از اختلال وسواس صحبت نمیکنند. عمیق نفس بکشید و روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. دفترچهای را به استرسهایتان اختصاص دهید تا دلایل استرس کوتاهمدت یا مداوم را شناسایی کنید. بنا بر پاسخهایی که افراد به استرس میدهند، میتوان انواع آن را در سه دسته اصلی تقسیم نمود: استرس حاد، استرس پس آسیبی، استرس مزمن.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 4854
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ تو دریایی و من همش فکر آب محمد علیزاده

تو دریایی و من همش فکر آب همه چی به جز تو سرابه سراب!♫!

 آهنگ جدید محمد علیزاده به نام تو دریایی و من همش فکر آب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 66
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


اهمیت کشیدن ابرو

کاشت ابرو یک عمل بسیار ظریف و هنرمندانه است که در آن ابروها برای هر فردی فرم دهی می شود. از طرفی زاویه رویش مو روی ابرو بسیار مهم است و با زاویه رویش مو روی سر تفاوت زیادی دارد. در هر نقطه ابرو، زاویه رشد هم نسبت به سطح پوست و هم با توجه به محل آن متفاوت است. خواب و جهت کاشت ابرو باید به شدت رعایت شود تا پس از بلند کردن و بزرگ کردن، ابروها به صورت نامنظم و عمود بر پوست قرار نگیرند. زاویه و جهت رشد مو در ناحیه ابرو به سه قسمت تاج، تنه و دم تقسیم می شود. به همین دلیل این فعالیت به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد.

کاشت ابرو

مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو طبیعی فرد را راضی می کند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. از همه مهمتر، رضایت از چهره باعث افزایش اعتماد به نفس و آرامش روحی فرد می شود.

چه کسانی برای کاشت مژه طبیعی مناسب هستند؟

کاشت ابرو طبیعی روشی مطمئن و مطمئن برای افرادی است که ابروهایشان به دلایل مختلف از بین رفته یا آسیب دیده است، مانند افرادی که دارای اسکار یا ترک هستند و یا به دلیل عدم تناسب ابروها با فرم طبیعی خود، برای این عمل مناسب هستند.

یک راه حل موثر برای جایگزینی یا اصلاح نواحی کوچک موهای از دست رفته که افراد در اثر برداشتن بیش از حد مژه، جای زخم یا مسائل ژنتیکی می بینند. از همان روش کاشت مو برای بلند کردن مژه های طبیعی استفاده می شود.

پیوند ابرو

توصیه هایی برای افرادی که قبلا از روش های دیگری استفاده کرده اند

کسانی که قبلا از روش هایی مانند خالکوبی، هچینگ، میکروپیگمنتیشن و ... استفاده کرده اند. در زمان کاشت، می توانند فریم ابرو را طوری انتخاب کنند که کل ناحیه تحتانی را بپوشاند.

بهترین زمان برای پاک کردن تاتو ابرو چه زمانی است؟

اگر مدل تاتو ابروی خود را دوست ندارید و می خواهید شکل آن را تغییر دهید، توصیه می کنیم ابتدا کاشت ابرو را انجام دهید و سپس از روش های پاک کردن تاتو استفاده کنید. زیرا روش های برداشتن ابرو با لیزر یا لایه برداری به پوست این ناحیه آسیب می رساند و دوره نقاهت چندین ماه طول می کشد و چندین جلسه متوالی لازم است.

تفاوت کاشت ابرو زنانه و مردانه

جراحی چشم هم برای خانم ها و هم برای آقایان انجام می شود. آنچه مهم است این است که در استفاده از ابرو برای خانم ها یک مرکز صاف و خطی برای زیبایی صورت گرفته می شود، اما برای آقایان کوچک، تقسیم شده و برای حفظ فرم طبیعت و مردانگی در دسترس نیست. همیشه انجام می شود. pp

سن مناسب

کاشت ابرو به ندرت برای افراد بین 18 تا 25 سال انجام می شود، مگر در موارد خاصی که فرد باید تاییدیه پزشک را داشته باشد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو با استفاده از موهای طبیعی خود فرد انجام می شود و کاملا طبیعی به نظر می رسد. متخصص پوست الگوی طبیعی کاشت ابرو را با توجه به سلیقه و نظر فرد و همچنین فرم و سن صورت مشخص می کند و سپس با بی حسی موضعی و بدون ایجاد ناراحتی عمل انجام می شود. در این لینک می توانید فرم صورت و فریم ابروی مناسب خود را بدانید.

کاشت ابرو طبیعی

روش کاشت ابرو

در کلینیک آتریسا کاشت ابرو به روش FUT انجام می شود. در این روش یک نوار نازک از بانک موی فرد (پشت سر) گرفته می شود و پشت سر از این برش دوخته می شود. پس از جداسازی و برش، موها در ناحیه قاب ابرو کاشته می شوند. بعد از دو هفته بخیه برداشته شده و محل کاملاً بهبود می یابد.

نحوه استفاده از بانک کاشت ابرو

از آنجایی که موهای مورد نیاز برای کاشت ابرو از سر گرفته می‌شود، برش کوچکی روی سر ایجاد می‌شود تا قسمت کوچکی از مو از پشت برداشته شود و سپس این موها در زیر میکروسکوپ به تک تک فولیکول‌های مو جدا می‌شوند. به طور جداگانه لازم به ذکر است که فولیکول های مو به صورت جداگانه در ناحیه ابرو کاشته می شوند تا ظاهری کاملا طبیعی برای ابروها ایجاد شود.

زمان جمع آوری فولیکول

حدود یک چهارم زمان عمل صرف برداشتن فولیکول مو می شود.

تعداد خودکار

تعداد گرافت های برداشت شده بسته به مدل و تراکم ابرو برای هر فرد متفاوت است، اما معمولاً 1000 تا 1300 ریشه مو برای هر دو ابرو گرفته می شود.

اهمیت نحوه ایجاد فضایی که مو در آن قرار می گیرد

با یک سوزن مخصوص صدها سوزن ریز دقیقاً در ناحیه چشم ایجاد می شود. قطر سوراخ ها باید خیلی کم انتخاب شود، اگر سوراخ ها بزرگ باشند تولید موهای چشم زیاد و نامنظم خواهد بود. محل قرار دادن موهای کاشته شده باید بسیار نزدیک و بسیار کامل باشد تا پوست زیر موهای چشم دیده نشود. در این مرحله از درمان معمولاً هر نقاشی بین 300 تا 500 است.

کاشت ابرو طبیعی

وقت کار

کاشت ابرو یک عمل سرپایی است که به طور همزمان با بی حسی موضعی انجام می شود و بنابراین نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. زمان مورد نیاز برای این فعالیت معمولا 5 تا 6 ساعت است. متقاضی به راحتی می تواند مدل ابروی مورد نظر را طراحی کند و این عمل بر اساس آن طرح انجام می شود. تمام تلاش ما در این مدت تامین آسایش و آرامش مشتری است و وعده های غذایی کامل (صبحانه، ناهار و میان وعده) در محوطه اتاق VIP سرو می شود.

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش موهای کاشته شده طبیعی است زیرا مانند کاشت موی سر، کاشت موی ابرو نیز در عرض چند هفته پس از کاشت شروع به ریزش می کند.

مشابه کاشت مو، اکثر موهای کاشت ابرو در طول دوره تلوژن به ریزش ادامه می دهند و پس از حدود 3-4 ماه به رشد طبیعی خود باز می گردند. پس از 6 ماه، 50 تا 60 درصد از نتایج نهایی کاشت ابرو قابل مشاهده است و نتایج کامل این درمان معمولا در عرض 9 تا 12 ماه رخ می دهد.

ترمیم کاشت ابرو

پس از 6 ماه، متوجه خواهید شد که آیا نیاز به ترمیم چشم دارید یا خیر. به این دلیل که موهای کاشته شده از جاهایی غیر از چشم برداشته می شوند و سرعت رشد مو در اثر کاشت کاهش می یابد و نتیجه مشخص می شود که پس از این مدت زمان بگذرد. به طور کلی توصیه ما تقویت چشم های کاشته شده در این مرحله با روش هایی مانند مزوتراپی است و نیازی به ترمیم نیست. مزوتراپی سه هفته پس از کاشت ابرو شروع می شود و در 4 جلسه هفتگی انجام می شود.

توصیه های بعد از کاشت ابرو

تماس مستقیم دست با ابروهای کاشته شده در روزهای اول پس از جراحی ممنوع است.

اطراف ابرو و چشم را با آب مستقیم نشویید.

به مدت یک هفته روی این نواحی آرایش نکنید.

پس از کاشت ابرو طبیعی، باید از پماد آنتی بیوتیک برای محافظت در برابر عفونت استفاده شود.

شستشوی منظم صورت باید به مدت یک هفته پس از پیوند انجام شود.

ابروهای کاشته شده را می توان رنگی کرد و این مشکلی ندارد.

موهای مورد استفاده در کاشت ابرو از بانک موی سر انسان گرفته شده است و با توجه به اینکه موهای ابرو به طور مداوم رشد نمی کنند و بر خلاف موهای سر پس از مدت کوتاهی رشد نمی کنند، فرد باید به طور مرتب آنها را کوتاه کند و نگه دارد. آنها آنهایی که تمیز هستند

عوارض بعد از کاشت ابرو:

جراحی ابرو یک جراحی کم تهاجمی است و نتایج آن حداقل و ناچیز است. اگر این روش زیر نظر متخصص پوست و مو انجام شود مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

اگر فردی بدون دانش و تخصص این کار را انجام دهد، احتمال عفونت در محل و جهت موهای کاشته شده، خواب نامناسب و ... وجود دارد. هنگامی که این مشکلات رخ می دهد، اصلاح ابروها بسیار دشوار می شود. به این ترتیب، ما به شدت توصیه می کنیم در انتخاب یک متخصص پوست و مو بسیار مراقب و وسواس باشید.

در حین کاشت ابرو، تزریق دارو تا حدودی دردناک است، زیرا ناحیه اطراف چشم بسیار حساس است.

واکنش بدن افراد مختلف متفاوت است. در برخی موارد ممکن است تورم یا کبودی وجود نداشته باشد. در صورت بروز این حالت، تورم اطراف چشم نسبتاً کوتاه مدت است و معمولاً پس از جراحی شبانه به سرعت از بین می رود.

پس از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، تورم یا التهاب شود، اما همیشه احتمال مشاهده سایر عوارض محدود مرتبط با این جراحی وجود دارد.

ماخذ مقاله: https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 496
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)


به روز رسانی وردپرس 5.2 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک به روز رسانی اصلی و سپس به روز رسانی های جزئی را در تاریخ های مختلف منتشر می کند تا نسخه اصلی را تعمیر کند. این دسته به روز رسانی است. نمونه اولیه در هر پست می توانید آپدیت های مهم را وارد کنید و در مورد ویژگی ها صحبت کنید و زیر مجموعه ها را در قسمت دانلود دریافت کنید. در ادامه این مقاله با وبلاگ ما، به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها است که به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و هر چیز دیگری) را با این سیستم نرم افزاری مبتنی بر وب مدیریت کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های فوق العاده ای را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) کریستین اسلک معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس با سرعت و پیشرفت قابل توجهی به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت وبلاگ و میزبانی سایت تبدیل شد. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان با این CMS راه اندازی شده اند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از محبوب ترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از وب مسترها با این CMS وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای ساخته اند، ما برای شما مقالاتی در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص ایجاد می کنیم، اما به طور کلی اولین آپدیت این CMS است. به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، قالب های جدید و ایجاد قالب مطابق با XHTML بود. 1.1 (تصویر زیر مربوط به نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در اواخر آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی های جدید این نسخه کار می کند. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند بهبود ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبار سنجی سایت، رفع چندین باگ و موارد دیگر است.

بهبود و بهبود در برابر باگ های وردپرس

رایج ترین خطاهای وردپرس معمولاً خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربر به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. بنابراین کاربران وردپرس باید سرویس FTP خود را برای رفع خطا تغییر دهند یا از شرکت میزبان خود درخواست بررسی کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرد. به عنوان مثال، در برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام «این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است» را نشان دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس ایمیلی را برای مدیر سایت ارسال می کند که حاوی لینک مخصوص برای ورود شما به پنل مدیریت است. با این لینک می توانید به راحتی وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که در وردپرس در اختیار مدیر سایت قرار داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2 به روز شد

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ در انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان، همه چیز به طور پیوسته برای بهتر شدن تغییر کرده است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شده است. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر بسیار بهبود یافته است.

معرفی بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، بلوک های جدید در ویرایشگر پیش فرض معرفی می شوند. البته برخی به عنوان ویجت در دسترس بودند. اما اکنون می توانید هم در پست ها و هم در صفحات از آن استفاده کنید.

RSS: این ابزار به شما امکان می دهد برای هر صفحه و پست یک فید RSS ارائه دهید.

جستجو: قابلیت جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شد

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پست های منتشر شده در آن را مشاهده کنند.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها قرار می گیرند. به طور طبیعی، مدل شما دارای بلوک ها و افزونه هایی است که به موارد قبلی اضافه می شود. شما به همه اینها نیاز نخواهید داشت. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود شده استفاده می کنند.

به روز رسانی 5.2.1 شعبه اصلی

در نسخه زیرشاخه نسخه 5.2.1، وردپرس در 31 مه 2018 به روز رسانی بهبود را ارائه کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی به دنیای وب راه اندازی کرد. در این نسخه 33 باگ مربوط به بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی های دسترسی، رسیدگی به موضوع بین المللی سازی و بررسی سلامت سایت از هر نظر بررسی و رفع شد.

تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

بخش نوشتن ویرایشگر بلوک دارای برخی مشکلات مربوط به زبان RTL است. این مشکل در نسخه جدید کاملا حل شده است.

یکی از خطاها مربوط به اتمام حافظه سیستم های 32 بیتی است. این باگ در نسخه جدید به طور کامل رفع شده است.

پیوند «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی اوقات مشکل داشت و به صفحه مربوطه هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز برطرف شده است.

مشکلی در تابع wp_delete_file_from_directory() وجود داشت که در سیستم های ویندوز حذف نمی شد. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

رفع مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشار دادن shift+enter.

دو باگ رایج مرتبط با امنیت وردپرس و یک باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() مجددا ارزیابی شده و مشکلات مربوط به کلمات و کاراکترهای خاص برطرف شده است.

PHP و MySQL را بررسی کرد و چند خطا را که در آنها رخ داده بود یافت و آنها را برطرف کرد.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکلات به طور کامل حل شده است.

بررسی و بهبود دقت تست های برنامه پروتکل HTTP.

افزونه TinyMCE در رابطه با گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 به روز شد.

ادامه مطلب: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 44
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

خواص سرشار سیر چیست؟ در مورد فواید درمانی خوردن سیر و فواید خوردن سیر ناشتا چه می‌دانید؟ در این مقاله از مجله جوان ایرانی با ما همراه باشید تا به طور کامل، یکبار برای همیشه با سیر و فواید آن آشنا شویم. سیر یکی از بهترین گیاهان خوردنی چه در مواد غذایی و چه به عنوان یک گیاه درمانی است که در این قسمت به صورت کامل راجع به آن بحث می‌کنیم.

 

سیر چیست؟
سیر شامل پیازهای تازه یا خشک شده گیاهی به نام سیر یا Garlic است که با عنوان Allium sativum نیز شناخته می‌شود. این گیاه معمولا در سراسر جهان کشت می‌شود. پیاز یا میخک قسمتی از گیاه است که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما گاهی از روغن آن نیز به دلیل خواص سرشار سیر استفاده می‌شود. در رابطه با استفاده و نگهداری از این گیاه، بهتر است سیر را در جای خشک آویزان کنید.

سیر حاوی آلیین است. وقتی آسیاب شود، عامل ضد باکتری قوی و بوی قوی آلیسین را ایجاد می‌کند. سیر ممکن است اثرات ضد باکتریایی نیز داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که در برابر تصلب شرایین و سکته مغزی از شما محافظت می‌کند که از مهمترین خواص سرشار سیر است. این مورد به این دلیل است که پلاکت‌ها به هم نمی‌چسبند. همچنین از این ماده می‌توان با توجه به تجویز پزشک، برای کنترل فشار خون بالا و کاهش کلسترول نیز استفاده نمود

اگرچه سیر ممکن است کوچک باشد، اما در واقع یک غذای پیچیده با انواع مختلف مواد مغذی و ترکیباتی است که آن را به یک افزودنی دارویی رایج در وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند. با توجه به مواد مغذی آن باید گفت، حبه سیر بیشتر از کربوهیدرات‌ها ساخته شده است اما حاوی مواد دیگری از جمله پروتئین، فیبر، اسیدهای آمینه، آب و ترکیبات گوگردی (که در کلم بروکلی، پیاز و کلم نیز یافت می‌شود) می‌باشد.

بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در سیر، پلیمرهای فروکتوز هستند که به آنها فروکتان می‌گویند. اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد مزایای فروکتان‌ها برای سلامتی انجام می‌شود، بسیاری از کارشناسان آنها را “مواد غذایی تقویت کننده سلامت” و از خواص سرشار سیر می‌دانند.

به عنوان مثال، گزارشی که در مجله علمی ساینتیکال منتشر شده است بیان می‌کند که فروکتان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بهتر شناخته شده‌اند، به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند.

 

موارد استفاده سیر چیست؟
سیر به دلیل طعم تند خود به عنوان چاشنی در سراسر جهان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا استفاده از سیر به صورت تازه و برای استفاده در فرآورده‌های سس مایونز، سس سالاد، محصولات دیگری با ترکیب گوجه فرنگی، دستور غذاهایی که برای آماده سازی گوشت به ارائه شده است و … به کار برده می‌شود. سیر خام در کنار خواص سرشار سیر، در تهیه پودر این ماده، نمک سیر، سرکه سیر، کروتون و سوپ پنیر سیر، چیپس سیب زمینی، نان سیری، تکه‌های گوشت گریل شده و بیکن گارلیک استفاده می‌شود. در هند و سایر کشورهای آسیایی و خاورمیانه، سیر در چندین دستورغذا برای آماده‌سازی غذاهای محلی، به ویژه در ترشی، پودر کاری، سبزیجات سرخ کرده، آماده سازی گوشت و سس گوجه فرنگی و غیره استفاده می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

امروزه تقاضای صنایع غذایی برای پودر سیر به عنوان چاشنی، روغن سیر و یا به عنوان یک طعم دهنده ارزشمند برای استفاده در انواع غذاهای گوشتی، سوپ‌، غذاهای کنسرو شده و سس‌ها مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

طعم و عطر بی‌نظیر سیر از خواص سرشار سیر است که الهام بخش غذاها و چاشنی‌های آشپزی بوده و در کنار آن موارد بیشماری کاربرد از سیر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ذکر شده است. ویژگی‌های حسی سیر بر اساس مواد شیمیایی قابل توجه گوگرد آن است، یک سیستم بیوشیمیایی که در اثر اختلال سلولی فعال می‌شود و مجموعه گسترده‌ای از ترکیبات گوگرد را با پردازش بیشتر ارائه می‌دهد. با ظهور علم مدرن، استفاده از داروهای سیر و سیر برای درمان بیماری‌های انسانی در دست بررسی است. بر اساس مطالعات پیش بالینی، می‌توان امیدوار بود که ترکیبات سیر ممکن است شرایط خاص انسان را بهبود بخشد، به ویژه در ارتباط با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی. مطالعات اپیدمیولوژیک و آزمایشات کنترل شده تصادفی شواهد متفاوتی را در مورد اثر سیر و آماده سازی سیر در انسان ارائه کرده است.

 

قدمت و تاریخچه سیر


همانطور که در بخش کاربردها کمی راجع به خواص سرشار سیر گفته شد، سیر قرن‌ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. ارجاعاتی به این گیاه حتی در کتب آسمانی عهد عتیق مانند قرآن و انجیل، Ebers Papyrus، یک کتاب و جلد پزشکی مصر باستان، شین چینگ، کتاب چینی و در متون پزشکی سومریا، که قدیمی‌ترین فارماکوپه جهان محسوب می‌شود، ثبت شده است. از زمان فرعون تا حال، این گیاه و خواص سرشار سیر همواره مورد توجه بوده و به عنوان پادشاه گیاهان شناخته می‌شود و تنها با بیش از 2000 نشریه علمی در قرن گذشته، به درستی چنین عنوانی را کسب کرده و حفظ کرده است. انبوهی از تحقیقات اخیر بسیاری از کاربردهای تجربی سیر را برای اهداف دارویی تأیید کرده است. برخی از استفاده‌های تاریخی سیر شامل درمان مشکلات قلبی، سردرد، سرفه و سرماخوردگی، گزش مار و حشرات، آسم، آرتریت، رشد مو، بیماری‌های تنفسی، اختلالات گوارشی، دندان درد و تومورها است.

سیر به عنوان ضماد برای درمان بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود. از آنجا که بسیاری از ترکیبات گوگردی آن در دستگاه گوارش اصلاح می‌شوند، این ماده‌ وسیله‌ای برای وارد کردن ترکیبات شور به جریان خون بوده است. ممکن است مواردی از خواص سیر را به عنوان درمانی برای آفت‌های بزرگ از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شنیده باشید که در طول چندین قرن، نسل به نسل نقل شده است. این گیاه به عنوان دارو، بیشتر برای محافظت توصیه می‌شود تا درمان واقعی بیماری. سیر به دلیل اثرات قوی آنتی بیوتیکی به عنوان “پنی سیلین روسی” ساخته شد. در طول هر دو جنگ جهانی از این خواص سرشار سیر، برای جلوگیری از رشد زخم‌های قارچی استفاده شد. با این حال، از آنجا که می‌تواند سوختگی شیمیایی را نیز تحریک کند و از آن زمان، آنتی بیوتیک‌های کاربردی‌تر و موثرتری ایجاد شده است که باعث شد تا این استفاده عمدتا کنار گذاشته شده است.

علاقه تاریخی به سیر منجر به تحقیقات گسترده‌ای برای آزمایش اثرات دارویی آن شده است و تنها در یک دهه گذشته بیش از 1000 مقاله راجع به آن منتشر شده است. در ادامه به بررسی خواص سرشار سیر و خواص آن به عنوان یک ماده ناشتا می‌پردازیم.

 

فواید سیر چیست؟
اگر به تاریخ مراجعه کنید، از اوایل تاریخ ثبت شده زندگی انسان‌ها، سیر مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا به راحتی می‌توانید آن را در اجزای به جا مانده در اهرام مصر و معابد یونان باستان بیابید. متون پزشکی قدیمی از مصر، یونان‌، روم‌، چین و هند و سایر موارد‌، می‌تواند استفاده از سیر را کاملا تأیید کند. حتی بقراط، پدر پزشکی غربی، سیر را برای به خاطر  خواص سرشار سیر تجویز کرده است. در این زمینه، گفته می‌شود پزشک یونانی از اثر سیر در برابر مشکلات تنفسی، خستگی یا انگل استفاده کرده است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، در رابطه با خواص سرشار سیر  و فواید درمانی خوردن سیر ناشتا می‌توان گفت:

۱) سیر دارای طیف وسیعی از مواد معدنی مختلف است
یک حبه سیر مملو از بسیاری از مواد مغذی مفید، از جمله ویتامین C، ویتامین B6 و سلنیوم است، که می‌تواند منبع دیگری از غذاها باشد. به علاوه، فواید دیگری برای سیر برای افرادی که نگران کمر خود هستند وجود دارد. اتفاقاً سیر بسیار کم کالری است. بنابراین، بدون نیاز به مصرف یک کالری بالا، انرژی زیادی دریافت می‌کنید. یک حبه سیر کمتر از 5 کالری انرژی دارد.

۲) سیر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند
چندین مطالعه به طور نسبتاً قانع کننده نشان داده‌اند که یکی از فواید سیر برای سلامتی، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن است. این مورد از خواص سرشار سیر می‌تواند به افراد در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های روزمره مانند سرماخوردگی کمک کند. با این حال، شما می‌توانید در مبارزه با بیماری‌های جدی‌تر‌، مانند سرطان نیز از سیر استفاده کنید.

یک مطالعه جالب و با طراحی خوب نشان داد که افرادی که به علائم سرماخوردگی مبتلا هستند، با مصرف این ماده بیش از 60 درصد موارد ابتلا کاهش یافته است و با توجه به این که اعداد و ارقام نتایج بسیار خوبی را نشان می‌دهد، افرادی که سیر مصرف می‌کنند، در صورت بیماری احتمالاً علائم کوتاه‌تری خواهند داشت. این می‌تواند کیفیت زندگی هر بیمار را بهبود بخشد و همچنین ‌می‌تواند از اقتصاد افراد و بیماری آنها محافظت کند و سرایت بیماری بین افراد مانند یک دومینو که بیشتر در مدارس و محل کار ایجاد می‌شود را تا حد مطلوبی خنثی کند. با توجه به خواص سرشار سیر، با این حال هنوز تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا ارتباط بین مصرف سیر و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ثابت شود.

۳) سیر می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند
بیماری‌های قلبی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که بیشتر در کشورهای مرفه و پیشرفته دیده می‌شود. به عنوان مثال باید گفت در سال 2020، بیماری‌های قلبی بین 1/4 تا 1/5 درصد از کل مرگ و میرهای ایالات متحده را شامل می‌شد و حتی برای افرادی که باعث مرگ آنها نمی‌شود، می‌تواند بر کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد.

فواید سلامتی سیر در مقابله با بیماری‌های قلبی به دو صورت اصلی رخ می‌دهد. تاثیر اولیه آن احتمالاً از طریق کاهش سطح فشار خون است. یک مطالعه جالب نشان داده است که سیر به اندازه داروهای رایج فشار خون در مبارزه با این مشکل بسیار موثر است. از سوی دیگر، مصرف آن بدون ایجاد بسیاری از عوارض جانبی که معمولاً با این داروها مرتبط هستند، عمل می‌کند. نکته منفی استفاده از سیر برای کنترل فشار خون این است که برای موثر بودن نیاز به مقدار زیادی سیر است.

راه دیگری نیز وجود دارد که سیر به طور بالقوه می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. سیر ممکن است منجر به کاهش سطح کلسترول فرد، به ویژه LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) شود. تحقیقات قابل اعتماد نشان می‌دهد که سطح بالای LDL با تجمع رسوبات در عروق مرتبط است. بنابراین، کاهش سطح LDL می‌تواند به طور بالقوه خطر حمله قلبی یا پیامد منفی دیگر را کاهش دهد.

 

خواص سرشار سیر شامل چه چیزهایی هست؟


طبق یک بررسی که توسط موسسه ملی بهداشت منتشر شده است، سیر دارای مزایای اثبات شده و بالقوه‌ای برای سلامتی است و دلایل آن به چند خاصیت و ترکیبات مختلف موجود در سیر برمی‌گردد. هنگامی که سیر خرد یا جویده می‌شود، سیر چندین ترکیب گوگردی آزاد می‌کند. سیر خرد شده – که می توان با پرس سیر آن را ایجاد کرد – راهی عالی برای افزودن آن به رژیم غذایی شما و بهره‌ندی از خواص سرشار سیر است. از دیگر مواردی که می‌توان راجع به خواص سرشار سیر بیان کرد، بایستی گفت:

سیر می‌تواند استقامت و عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد
از ورزشکاران آماتور گرفته تا همتایان حرفه‌ای خود، بسیاری از مردم به دنبال راه میانبر یا راهی برای افزایش عملکرد ورزشی خود هستند. اما، بسیاری از این راه‌های کوتاه، مانند استروئیدها، یا غیرقانونی هستند یا برای استفاده در مسابقات ممنوع شده‌اند.

اما جالب است که یکی دیگر از خواص سرشار سیر را برای این دسته از افراد بیان کنیم که نتایج آن به خوبی نشان داده شده است و می‌تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد. این خاصیت، به این دلیل است که سابقه طولانی در استفاده از سیر به عنوان یک مکمل، موجب افزایش عملکرد افراد شده می‌شود و قدمت این روش را می‌توان به المپیک باستان مرتبط دانست. علاوه بر این، برخی از مطالعات اخیر نیز از ارتباط بین سیر و عملکرد آن حمایت کرده‌اند و خاطر نشان کرده‌اند که استفاده از سیر باعث افزایش تحمل فرد ورزشکار در پارامترهای متعدد می‌شود. اما، مانند بسیاری از علوم پیرامون این ماده، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

سیر می‌تواند به سلامت استخوان ها کمک کند
امروزه نسل جدیدی که در کشورهای پیشرفته پیدا می‌شوند، به ویژه زنان یائسه، با پوکی استخوان دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، تقریباً از هر 5 زن بالای 50 سال، 1 نفر مبتلا به پوکی استخوان است، در حالی که درصد کوچکتری از مردان در همان گروه نیز مبتلا به پوکی استخوان هستند.

مشکلات پوکی استخوان افراد بیشتری را در معرض شکستگی آنها قرار می‌دهد، از جمله شکستگی لگن که می‌تواند عواقب مخرب و حتی کشنده‌ای برای افراد مسن داشته باشد. طیف گسترده‌ای از داروهای پوکی استخوان در بازار وجود دارد. اما، بسیاری از آنها دارای عوارض جانبی قوی هستند. به همین دلیل، مردم به دنبال راه‌های جایگزین برای تقویت سلامت استخوان ها هستند.

یکی از روش‌های ممکن این است که سیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این اتفاق یک عامل موثر است؛ زیرا سیر می‌تواند به کاهش کمبود استروژن کمک کند و اعتقاد بر این است که کمبود استروژن عامل اصلی ضعف استخوان‌ها است. اگرچه مطالعات انسانی در این زمینه تا حدودی محدود است، مطالعات گسترده روی حیوانات این ارتباط را نشان می‌دهد.

سیر می‌تواند امید به زندگی شما را افزایش دهد
یک حس کلی وجود دارد که سیر می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. با این حال، تعیین تاثیر این مزیت دشوار است. به عنوان مثال، آیا مصرف منظم سیر عمر متوسط ​​شما را تا دو سال افزایش می‌دهد؟ پنج سال؟ یا حتی بیشتر؟ تحقیقات بیشتری باید در مورد این موضوع خاص انجام شود. اما به طور کلی باید بدانید که خواص سرشار سیر، که شامل فواید متعدد این ماده برای سلامت قلب و عروق و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ طبیعتا تاثیرات مثبتی دارد و نباید از افزایش طول عمر شگفت زده شد.

 

فواید درمانی خوردن سیر ناشتا (۱۲ مورد مهم)
بخش مهمی از این مقاله، راجع به خواص سرشار سیر ناشتا است که در دو قسمت به آن می‌پردازیم. شاید شما هم شنیده باشید که اگر یک بازه زمانی، سیر ناشتا بخورید، سیستم ایمنی بدنی شما ضدضربه می‌شود و … . اما واقعیت ماجرا چیست؟ عبارت ناشتا به معنای پرهیز از خوردن غذا به مدت 10 – 12 ساعت است که در برخی از آزمایش‌های خون و پزشکی لازم است. همچنین این واژه برای موادغذایی که در هنگام صبح ما با معده خالی می‌خوریم نیز به کار می‌رود.

یکی از روش‌های رایج مصرف سیر به صورت ناشتا است که دارای خواص مختلفی می‌باشد. از جمله خواص خواص سرشار سیر ناشتا می‌توان گفت:

۱) رفع مشکلات بدن
از جمله مواردی که می‌توان برای خواص درمانی سیر ناشتا بیان کرد، رفع مشکلات معده است. در واقع مصرف سیر با معده خالی می‌تواند بر روند هضم و اشتهای شما تاثیر بگذارد و در کنار آن، استرس شما را کنترل نماید. مصرف سیر به صورت ناشتا همچنین می‌تواند مشکلات عصبی که دارید را درمان کرده و اسهال را کنترل کند.

۲) سیر بر ایمنی بدن من تاثیر مثبتی گذاشته است
به عنوان مثال در مورد این خواص سرشار سیر بایستی به تجربه یکی از افراد اشاره نمود که مشکل sinus  داشته است و با تغییر فصل، باعث می‌شد تا هنگام شب وضعیت نامناسبی را داشته باشد و به درستی نفس نکشد. اما، پس از تقریباً 15 تا 20 روز با خوردن سیر‌، این فرد احساس بهتری در کنترل تنفس خود نموده است. این پدیده به این دلیل است که سیر بر ایمنی بدن وی تأثیر گذاشته است. البته، این فرد در تجربیات خود می‌گوید این کار را در کنار مصرف داروهای خود انجام داده اما خوردن سیر به او کمک کرده است تا با ضایعه سینوسی خود کنار بیاید و به خواب بهتر نیز کمک کند. سه ماه بعد از این کار، احساس بهتری داشته است.

۳) خوردن سیر ناشتا باعث بهبود سلامت روده من شد
در تجربه دیگری که در مورد خوردن سیر ناشتا و خواص آن بیان شده است، بایستی به فرد دیگری اشاره نمود که به پرخوری عادت داشته است و در کنترل معده خود، اختیار زیادی نداشت. این فرد بیان می‌کند که در اثر این پرخوری، دو مشکل یبوست و معده در حال تبدیل شدن به همراهان روزمره‌اش بودند تا اینکه به توصیه مادرس، با مصرف سیر این آشفتگی برطرف شد.

۴) خون را تصفیه می کند
خوردن سیر با معده خالی برای خون شما بسیار مفید است. عوامل سم زدایی موجود در سیر به حذف ناخالصی‌ها در جریان خون شما کمک می‌کند و می‌تواند سلامت عروق خونی را بهبود بخشد. آنتی اکسیدان‌ها، خواص آنتی بیوتیکی و خواص ضد التهابی همگی در تصفیه خون شما نقش دارند.

۵) به هضم غذا کمک می‌ کند
سیر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و پروبیوتیک‌ها است. این مواد به افزایش سلامت روده کمک می‌کند. سیر همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که نقش بسزایی در بهبود سلامت کبد، مثانه و کلیه دارند. این کار در کنار خواص ضد استرس سیر انجام می‌شود که از افزایش اسید معده جلوگیری می‌کند تا دستگاه گوارش تمیزتر و کارآمدتری را تضمین کند.

۶) سلامت ریه را بهبود می بخشد
سیر به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک می‌کند. مصرف منظم سیر می‌تواند با بیماری‌های خطرناک ریوی مانند آسم، برونشیت، سیاه سرفه و سل مبارزه کند. همچنین به کاهش احتقان ریه و بهبود سطح اکسیژن در بدن کمک می‌کند. به این نکته اضافه کنید که سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی است و به عنوان غذایی مناسب برای سرماخوردگی شناخته می‌شود.

 

همانطور که ذکر شد سیر یک ماده سرشار از آنتی بیوتیک‌های طبیعی است که می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد. خوردن سیر ناشتا یعنی زمانی که معده شما خالی است، یکی از بهترین زمان‌هایی است که باکتری‌ها را در این زمان (که مقاومت کمتری دارند) با خوردن سیر از بین ببرید. سیر ناشتا می‌تواند جذب موادغذایی را آسان‌تر کرده و به تقویت سلامت شما کمک کند.

شما می‌توانید برای خوردن سیر ناشتا، حداقل به مقدار یک حبه سیر خام یا نصف آن اقدام کنید. از جمله دلایل و خواص سرشار سیر ناشتا همچنین می‌توان گفت:

۷) کمک به کاهش وزن (لاغری)
خوردن چند حبه سیر با معده خالی برای کاهش وزن بسیار مفید است. سیر حاوی موادی است که به سوزاندن چربی‌های بد و بیش از حد در بدن شما کمک می‌کند. مطالعات بسیاری از مجلات تغذیه‌ای نیز ادعا می‌کنند که سیر می‌تواند به طور کلی متابولیسم شما را تسریع کند.

۸) به کنترل قند خون کمک می‌کند
سیر یک ماده بسیار مفید در رژیم غذایی کسانی است که به مشکل قند خون مبتلا هستند. سرشار از ترکیبی است که به نام آلیسین شناخته می‌شود. این ماده برای کنترل و کاهش سطح قند خون شناخته شده است. وقتی یک غلاف سیر را خرد یا له می‌کنید‌، آلیسین بیشتر تقویت می‌شود. خوردن حبه سیر خرد شده دو بار در روز می‌تواند سطح قند شما را به میزان چشمگیری بهبود بخشد.

۹) با افسردگی مبارزه می‌کند
سیر یک ماده عالی برای سلامت جسمی و روحی است. وقتی سیر به صورت خام و با معده خالی مصرف می‌شود، دارای خواص طبیعی افزایش دهنده خلق و خو است. همچنین مشخص شده است که خواص سرشار سیر در تعادل مواد شیمیایی در بدن شما عالی است و این شامل مواد شیمیایی مغز نیز می‌شود. افسردگی، ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی مغز است و به همین دلیل سیر می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

۱۰) از سرطان پیشگیری می‌کند
خواص سرشار سیر سبب پیشگیری از سرطان می‌شود. مهم‌ترین خواص سیر شامل فواید ضد التهابی، آنتی بیوتیکی و ضد سرطان آن است. وقتی صبح آن را با معده خالی به صورت خام مصرف می‌کنید، می‌تواند از برخی از انواع سرطان جلوگیری کند. این نیز تا حدی به دلیل این واقعیت است که سیر بسیار غنی از سم زدایی و آنتی اکسیدان است.

۱۱) با عفونت ها مبارزه می کند
همانطور که در بالا ذکر شد، سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی عالی است. اگرچه سیر جایگزین دارو نمی‌شود‌، اما سیری که روزانه به صورت خام مصرف می‌شود، می‌تواند عملکرد داروها را تقویت کند. خوردن منظم آن همچنین به جلوگیری از عفونت‌ها برای مدت طولانی کمک می‌کند.

۱۲) فشار خون را کاهش می دهد
سیر خام با معده خالی یکی از روش‌هایی است که به مبارزه با علائم فشار خون بالا معروف است. پزشکان خوردن سیر را با معده خالی هر روز به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای افرادی که ممکن است در معرض فشار خون بالا باشند، توصیه می‌کنند.

 

دیگر فواید و خواص سرشار سیر در پزشکی


برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که سیر ممکن است باعث ترشح انسولین شود، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که این تأثیر را در انسان تایید کند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که سیر ممکن است کشش آئورت را بهبود بخشد. همچنین ممکن است از تشکیل پلاک آترواسکلروتیک جلوگیری کند.

شواهدی وجود دارد که می‌گوید سیر می‌تواند سطح کلسترول را کمی کاهش دهد. اما تحقیقات اخیر انجام شده توسط مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه نشان داد که سیر هیچ تاثیری بر کلسترول ندارد.برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن سیر از طریق دهان می‌تواند فشار خون را به میزان متوسطی کاهش دهد. این تأثیر در افراد مبتلا به فشار خون بالا مشاهده شد. همچنین در افرادی که فشار خون طبیعی دارند مشاهده شد. شواهدی مبنی بر کاهش فشار خون بالا قوی نیست.

سیر یک آنتی اکسیدان قوی است
از خواص سرشار سیر در مورد دیگر، می‌توان به آنتی اکسیدان بودن آن اشاره نمود. آنتی اکسیدان‌ها، مانند سیر، می‌توانند تأثیرات مثبت زیادی بر سیستم‌های مختلف بدن داشته باشند. آنتی اکسیدان‌ها به رادیکال‌های آزاد در بدن حمله می‌کنند و سپس به حذف این رادیکال‌های آزاد، که با انواع مختلف مشکلات سلامتی، از جمله سرطان مرتبط است، کمک می‌کند. تحقیقات اولیه آغاز شده است که نشان می‌دهد سیر می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان چشمگیری کاهش دهد. دلیل آن تا حدودی خاصیت آنتی اکسیدانی سیر است.

سیر به سم زدایی بدن کمک می‌کند
سم زدایی یکی از فواید سیر برای سلامتی است که به اندازه برخی دیگر از فوایدی که در بالا به آن اشاره شد، مورد توجه عموم مردم قرار نگرفته است. این بی‌توجهی در مورد سم‌زدایی از خواص سرشار سیر، تا حدی به این دلیل است که اکثریت قریب به اتفاق مردم، مستقیماً تحت تأثیر مسمومیت با فلزات سنگین قرار نمی‌گیرند. اما، برخی از افراد ممکن است دچار مسمویت شوند. به عنوان مثال، مسمومیت با سرب یک خطر واقعی برای کودکان خردسال، به ویژه کسانی است که در محیطی باکیفیت نامناسب زندگی می‌کنند.

اگر سیر در واقع به حذف برخی از این فلزات از بدن کمک کند، این کودکان به طور بالقوه می‌توانند از افزودن سیر به رژیم غذایی خود سود ببرند. یک مطالعه امیدوار کننده نشان داد که کارگران یک کارخانه تولید باتری خودرو با شروع مصرف مکمل‌های سیر، سطح سرب خون پایین‌تری را تجربه کردند. همین کارگران همچنین علائم کمتری را در ارتباط با مسمومیت با سرب تجربه کردند.

 

نکات لازم در مورد مصرف و خواص سرشار سیر
در انتها لازم است قبل از پایان مبحث خواص سرشار سیر به نکات مختلفی اشاره کنیم. با توجه به بی شمار فواید سیر برای سلامتی و این واقعیت که علم همچنان در این زمینه پیشرفت می‌کند، منطقی است که اکثر مردم به دنبال راه‌هایی برای افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی خود باشند. علاوه بر این، خبر خوب این است که انجام این کار نسبتاً آسان است و همچنین برای اکثر مردم مقرون به صرفه است. همه به دنبال راه‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی خود و راه‌هایی برای زندگی طولانی‌تر هستند. یک روش نسبتاً کم خطر و مقرون به صرفه برای انجام این کار، افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی است. این روش می‌تواند طیف گسترده‌ای از مزایا را ایجاد کند، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به شما در مبارزه با بیماری‌های مختلف.

یکی از ساده‌ترین راه‌های افزودن سیر به رژیم غذایی ، قرار دادن آن در سس گوجه فرنگی است. به نظر می‌رسد سیر جزء اصلی بسیاری از غذاهای مدیترانه‌ای است. علاوه بر این، می‌تواند به تهیه برخی از دستور العمل‌های سوپ ملایم نیز کمک کند. اکثر مردم طعم سیر را دوست دارند، اما برخی افراد از خوردن بیشتر سیر منصرف می‌شوند؛ زیرا می‌تواند به بوی بد دهان کمک کند. فقط مطمئن شوید که بعد از یک وعده غذایی مخصوص سیر مسواک می‌زنید تا طعم آن از دهان شما خارج شود.

در نهایت، یک احتیاط اضافی باید در مورد افزایش مصرف سیر خود اضافه کنید. برای اکثر مردم، مصرف بیشتر سیر بدون خطر یا کم خطر است. اما سیر می‌تواند بر قدرت انعقاد خون شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، اگر شما دچار اختلال خونریزی هستید یا از داروهای رقیق کننده خون مختلف استفاده می‌کنید، قبل از تغییر چشمگیر مصرف سیر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسی می‌تواند به یک ماده غذایی که دارای پتانسیل مقابله با بیماری‌های مختلف از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های عفونی جدی‌تر است، نه بگوید؟ ما نمی‌توانیم توانایی آن را در بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و سایر زوال عقل‌ها و کمک به سلامت استخوان‌ها نادیده بگیریم. احتمالاً در آینده در مورد خواص سرشار سیر اطلاعات بیشتری خواهید شنید، زیرا با انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه، به احتمال زیاد مزایای بیشتری نیز اطلاع رسانی می‌شود.

https://irjavan.com/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a7/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 50
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ اجدادمان هم یادشان نیست علی زند وکیلی

اجدادمان هم یادشان نیست تاریخ اما یاد دارد
تاریخ ما با جوهر ذات تو و من الواح خود را می نگارد
خود را نه تاریخ خود را پرس و جو کن بر خاک پاکت ذات خود را آبرو کن
ای تو صدای بی صدایان جهان ایران
همین که حک شده تاریخ سرزمینم بس قسم به نام خودت می خورم همینم بس
تو گربه نه که تو بام کنام شیرانی همین که روی زمین تو می نشینم بس

 آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام «اجدادمان هم یادشان نیست»

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 53
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ راهی سریع برای یادگیری زبان آیلتس

به گزارش خبرگزاری مهر، بارها پیش آمده که هر کدام از ما در یادگیری زبان انگلیسی کوتاهی می کنیم. گاهی اوقات انتخاب سبک یادگیری ما را به بیراهه کشانده است و گاهی اوقات منحنی طولانی یادگیری ما را خسته و از ادامه دادن دلسرد کرده است. یادگیری زبان انگلیسی فرآیند کوتاهی نیست، به خصوص اگر هدف آموزش زبان انگلیسی از پایه باشد. این روند آموزشی زمانی دقت بیشتری می کند که موضوع سفر به خارج از کشور نیز مطرح شود و دانش آموز برای شرکت در آزمون آیلتس یا آمادگی برای آزمون تافل برای مدت معینی زبان خود را تقویت کند.

اما به دلیل تمام این شکست ها، اکنون می توان تصمیمی هوشمندانه گرفت و در نهایت به یک راه کوتاه برای یادگیری سریع زبان انگلیسی برای آیلتس و سایر اهداف آموزشی رسید. در واقع استفاده از میانبرهای مسیر یادگیری به ما کمک می کند در زمان کمتری به هدف خود برسیم. آموزگاران خصوصی زبان انگلیسی پیوند معروفی برای آموزش و یک راه سریع برای یادگیری زبان هستند. اما چگونه می توان از فرآیند یادگیری لذت برد و با کمک یک مربی در سریع ترین زمان به هدف رسید؟

چقدر طول می کشد تا آیلتس بگیرید؟

همه ما چالش ها و مشکلات مهاجرت را می دانیم. همه ما می دانیم که برای این سفر چه فراز و نشیب هایی باید داشته باشیم. همه کسانی که رفته اند از فراز و نشیب های این راه زیاد گفته اند. اما در اینجا در مورد امید و کاهش این چالش ها صحبت خواهیم کرد. دغدغه اکثر زبان آموزان یادگیری زبان انگلیسی برای داشتن مکالمه روان و اخذ مدرک زبان انگلیسی است.

به خصوص اینکه اکثر زبان آموزانی که قصد شرکت در آیلتس یا تافل را دارند، زمان محدودی دارند و نمی توانند شروع به مطالعه زبان انگلیسی کنند. معلم خصوصی زبان یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری زبان است. زیرا معلم خصوصی زبان در هر کلاس با توجه به محدودیت زمانی و هدف زبان آموز، روش تدریس را تهیه و بر اساس سطح دانش آموز خود شروع به تدریس می کند. با این سبک یادگیری، دانش آموز فرصت یادگیری و موفقیت در عرض شش ماه تا یک سال را خواهد داشت. حتی افرادی که زبان انگلیسی را خوب می دانند و فقط در تلفظ و صحبت کردن مشکل دارند می توانند با این روش در عرض یک تا سه ماه به سطح بالایی از زبان انگلیسی برسند.

معرفی کتاب های زبان انگلیسی بر اساس سطح پایه

شناسایی و دسترسی به منابع یادگیری زبان انگلیسی قطعا دشوار است. شناسایی کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب کار هر زبان آموزی نیست. فراوانی منابع یادگیری زبان انگلیسی زبان آموز را گیج می کند. رفع این سردرگمی از ویژگی های خوب کلاس های تدریس خصوصی زبان است. چرا که معلم خصوصی زبان منبع غنی یادگیری با اطلاعات و روش های یادگیری منتخب است. ضمناً با توجه به چندین سال تدریس و تجربیات فراوان در زمینه زبان، آشنایی کاملی با کتاب ها و منابع زبان آموزی و کتاب های مناسب جهت مطالعه و تمرین بیشتر با توجه به سطح دانش آموزان خود دارد. .

معلم خصوصی زبان انگلیسی؛ روشی سریع برای مطالعه آیلتس

چگونه زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

این یک سوال رایج اما مهم است. اکثر مردم هیچ پاسخ واقعی برای این سوال ندارند. اما ما به شما می گوییم که انگلیسی باید از جایی شروع شود که اگر سریع بروید می توانید به آنجا برسید. هر زبان آموزی می تواند راهی را برای یادگیری زبان انتخاب کند. با چند کتاب انگلیسی شروع کنید و مهارت های زبانی خود را به روش های مختلف مانند سلف استادی تقویت کنید. اما آیا این روش می تواند دانش آموز را به سرعت به هدف خود برساند؟ ما به شما می گوییم که مشخص نیست. انتخاب این روش به آزمون و خطا و کسب تجربه بستگی دارد. یک زبان آموز می تواند به تدریج بهترین روش یادگیری را با آزمون و خطا بیاموزد و تجربه کسب کند، البته این روش می تواند تاثیر زیادی روی او بگذارد. یکی از این پیامدها از دست دادن زمان طلایی برای مطالعه است.

اما چرا از آموخته های دیگران برای یافتن راه درست برای کاهش هزینه و نتیجه انتخاب خود استفاده نمی کنیم؟ این روش یادگیری سریع زبان انگلیسی را می توان به راحتی با افراد مجرب مانند معلم خصوصی دنبال کرد.

معلم خصوصی زبان با توجه به تجربه خود می داند که کدام درس را می گذراند و با حذف مطالب و منابع غیر ضروری می تواند زمان بیشتری را برای یادگیری بهتر دانش آموزان صرف کند. تمرکز دانش آموزان در کلاس های خصوصی بسیار زیاد است و چون کلاس گروهی نیست معلم می تواند توضیحات کامل تری به دانش آموزان بدهد.

یک درس خصوصی زبان برای دانش آموز کاملا شخصی سازی شده است و معلم بر اساس میزان آمادگی زبان آموز، هدف او از یادگیری زبان و تمام محدودیت های زمانی شروع به تدریس می کند. همچنین در این کلاس نظارت و دقت معلم بر آموزش شاگردش بسیار بالاست و می تواند در جلسات مختلف میزان یادگیری خود را ارزیابی کند.

هزینه آموزش زبان انگلیسی در منزل

یکی از مهم ترین دغدغه های زبان آموز در انتخاب روش یادگیری سریع زبان انگلیسی، هزینه تدریس خصوصی زبان در منزل است. چون فکر می کنند هزینه کلاس زبان خصوصی بیشتر از هر روش آموزشی دیگری است. با این حال، یادگیری یک زبان مستلزم تفکر و تصمیم گیری در مورد چندین عامل بسیار مهم به طور همزمان است. زمان رسیدن به هدف، انرژی و زمان از دست رفته و هزینه پرداختی سه عامل بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، یک زبان آموز باید در مدت یک سال پس از آماده شدن برای آزمون آیلتس شروع به یادگیری زبان کند. انتخاب او بسته به بودجه مورد نظرش شرکت در کلاس های گروهی و استفاده از روش حرارتی این کلاس ها می باشد. البته این زبان آموز به دلیل هدف و سطح پایین زبان نمی تواند برای این دوره آماده شود. اما از این طریق انرژی و هزینه زیادی را صرف سفر به کلاس و درس خواندن کرد.

اما اگر آن دانش آموز مسیر تحصیلی خود را هوشمندانه انتخاب کند و از روشی مانند کلاس خصوصی زبان برای آمادگی در آزمون استفاده کند، می تواند در زمان مورد نظر بدون خستگی به نتیجه برسد.به همان میزان شهریه کلاس گروهی.

معلم خصوصی زبان انگلیسی روشی سریع برای مطالعه آیلتس

زبان انگلیسی را برای آزمون آیلتس و انتخاب مناسب محل تدریس به سرعت یاد بگیرید

پلتفرم استادبانک معلمان خصوصی واجد شرایط را به مجموعه خود جذب کرده است زیرا دانش آموزان می خواهند زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرند. شما می توانید با ورود به وب سایت اساتید خصوصی استادبانک و یا تماس با شماره 02191005343 به این مدرسان حرفه ای دسترسی پیدا کنید. با استادبانک و مجموعه مدرسان خصوصی آن، راهی سریع برای یادگیری زبان انگلیسی برای آیلتس خواهید یافت، البته تا زمانی که شروع خود را به تاخیر نیندازید. مطالعات و درخواست شما در قیمت های تدریس خصوصی امسال ثبت نام کنید.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 8222
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

متن آهنگ تو گل من بودی شدی گل مریم احمد سلو

گُل🎤 مَریــــــــــم گُل •من سر بـــــــــــذار تو رو• شونه ی من

گُــــــــل مَـــــــــریـــــــــــم •گُل من شــــــــــدی 🎤ماه تو خونه• ی من

گُل مریم گُــــــــــل •مـــــــــن دارو ندار این •دل دیوونــــــــــه• ی مــــــــن

همیشــــــــه• بّخَند

رو درو♩♪ دیوار شــــــــهر ♩♪مـــــــینویسم

عاـشــــــــقم ♩♪ عاشقـــــــــــم ♩♪عاشقم من

رو تو ♩♪غیـــــــــرتیم با یه شهر ♩♪من

طرفم♩♪ طــــــــرفم طرفم ♩♪من

تو شلوغــــــــیا♩♪ بی هوا ♩♪از پـــــــــشت

بغلم 🎤بغلم بغلم کن عشــــــــقم🎵 عشقم

خدا نگیره🎤 این عشـــــــقِ🎤 قَـــــــشنگو از منMusicdel | موزیکدل

https://musicdel.ir/single-tracks/208530/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 84
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

آپارتمان موردنظر در محدوده مرکز شهر لنگرود (خیابان امام خمینی) قرار گرفته است. خیابان امام خمینی یکی از شاهراه های اصلی و مهم شهر لنگرود است که در امتداد بازار شهر لنگرود واقع شده است. به دلیل موقعیت قرارگیری و پرتردد بودن، این خیابان یکی از معابر همیشه زنده شهر لنگرود است که مراکز خرید ،رفاهی، خدماتی و درمانی اعم از بانک، فروشگاه های پوشاک، کافه، ساندویچ فروشی های ساده و کوچک، داروخانه، ساختمان پزشکان،بازارهای محلی و غیره در آن قرار دارد. این خیابان به معابر مهم دیگری از جمله بلوار شهید عبدالکریمی، مدرس، شهید بهشتی، بلوار سعدی و شهید مطهری متصل شده است.

واحد موردنظر در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه تک واحدی قرار گرفته است. برای پوشش کف از سرامیک استفاده شده است. سیستم گرمایشی از نوع پکیج و رادیاتور است. در آشپزخانه این واحد نوساز کابینت ها از نوع ام دی اف و به رنگ سفید است . هود و گاز رومیزی نیز در آن نصب شده است. سالن نشیمن دلباز و نورگیر این واحد یکی از مزایای خرید آن است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. سقف تمامی بخش های این واحد از نوع کناف است. https://amlakarman.com/property-location/rajaee-street-apartment-and-house/

سایر امکانات این واحد شامل موارد زیر است: 

بالکن
درب ضد سرقت
پارکینگ اختصاصی
کناف
سرویس ایرانی و فرنگی
هود و گاز رومیزی
سند دارد
 

لطفا برای آگاهی از قیمت به روز با مشاورین ما در ارتباط باشید.   املاک آرمان

شعار ما آرمانی بیاندیشیم، آرمانی زندگی کنیم. https://amlakarman.com/property-location/chamkhaleh-land/

جزئیات
شناسه ملک: 7688                                                                                                              مساحت ملک (مترمربع): 101 مترمربع

اتاق ها: 2                                                                                                                           قیمت کل (تومان): 3 میلیارد و 850 میلیون تومان

سال ساخت: 1401                                                                                                             وضعیت: برای فروش

تعداد کل طبقات: 2                                                                                                            تعداد واحد در هر طبقه: 1

امکانات
آیفون تصویری

پارکینگ

پوشش کف سرامیکی

 داکت اسپلیت

درب ضد سرقت

راه جدا

سرویس بهداشتی و حمام ایرانی

سرویس بهداشتی و حمام فرنگی

کمد دیواری

گاز رومیزی

هود

نمای ساختمان
سنگ

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 205
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

کاچی دسر بسیار خوشمزه‌ای است که موردعلاقه مادر و مادربزرگ‌ها است. افراد ضعیف به‌ویژه در زمان پریود یا بعد از زایمان و یا در ماه رمضان از این دسر ساده ایرانی بهره می‌برند زیرا بسیار انرژی بخش و مقوی است. در این مطلب از جوان ایرانی طرز تهیه کاچی را به صورت ساده برای شما بیان می‌کنیم.

 

مواد لازم برای پخت کاچی
آرد برنج و یا گندم 300 گرم
شکر 200 گرم
آب 7 لیوان
گلاب 1 لیوان
کره 100 گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم
پودر هل 1 قاشق مربا خوری
دارچین برای تزیین به مقدار لازم
خلال پسته و بادام برای تزیین به مقدار لازم
 

طرز تهیه کاچی
پس‌ازاینکه آرد را الک کردیم، روی حرارت قرار داده و تفت می‌دهیم. تفت دادن آرد کمک می‌کند بوی خامی آن گرفته شود. سپس کمی زردچوبه، روغن و یا کره به آرد اضافه می‌کنیم. دقت کنید زیاد تفت ندهید، همین‌که رنگ آرد طلایی شد کافی است‌‌.

در یک‌ ظرف جدا آب، پودر هل و زعفران را با شکر مخلوط می‌کنیم. حال آب و سایر مواد را به آرد تفت داده شده اضافه کرده، روی حرارت قرار داده و هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس زیر آن را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا ۳۰ دقیقه دم بکشد‌.

مراقب باشید در طی این مدت ته نگیرد. وقتی ده دقیقه مانده که آماده شود گلاب را اضافه کنید‌. دقت کنید اگر کاشی سرد شود، سفت‌تر و غلیظ‌تر می‌شود. پودر پسته، دارچین و یا هر آنچه دوست دارید را به‌عنوان تزئین می‌توانید استفاده کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کاچی

♦ به غلظت آن توجه ویژه داشته باشید که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد.

♦ حواستان باشد اگر به کاچی مغزها را اضافه کنید، سفت‌تر می‌شود.

♦ هرچند میزان سرخ شدن آرد بستگی به رنگ دلخواه شما دارد، اما دقت کنید که بیش‌ازحد سرخ نکنید.

♦ به جای کره می‌توانید از روغن حیوانی استفاده کنید، همچنین به جای آب می‌توانید از شیر بهره ببرید.

♦ گیاهخوارها بسیار کاچی مصرف می‌کنند و مناسب آن‌ها است. این‌گونه افراد می‌توانند به جای روغن حیوانی از چربی‌های مجاز بهره ببرند.

♦ ادویه‌های مخصوص کاچی، زیره، دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه، رازیانه، پودر هل و زردچوبه است.

♦ دقت کنید حتماً آب را کم کم به آرد اضافه کنید تا آرد گلوله نشود و هم اینکه زیاد شل نشود.

♦ برای شیرین شدن کاچی می‌توانید به جای شکر از نبات آسیاب شده یا عسل نیز استفاده کنید.

♦ اگر تمایل به طعم زنجبیل دارید، نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل را درون کاچی بریزید طعم آن خیلی خوب می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

♦ به جای آرد گندم می‌توانید آرد برنج را آسیاب کنید و سپس استفاده کنید.

♦ اگر تمایل داشته باشید می‌توانید در آخر پخت کاچی دو تا سه قاشق گل گاو زبان دم کرده را به آن اضافه کنید.

♦ حتماً صبر کنید تا کاچی به روغن افتاده و رنگ آن براق شود.

♦ توجه کنید غلظت آن خیلی سفت و یا خیلی شل نباشد.

♦ کاچی را بهتره تا گرم است و سرد نشده میل کنید.

♦ دقت کنید زیاد آرد نریزید، درواقع آردی که برای کاچی مصرف می‌شود، بسیار کمتر از حلوا است.

♦ برخی از افراد زردچوبه و نمک نیز داخل کاچی می‌ریزند که بستگی به ذائقه شما دارد، ولی اگر طعم آن را دوست نداشتید می‌توانید نریزید و به جای آن زعفران بیشتری داخل شربت استفاده کنید.

 

خلاصه

کاشی بسیار تقویتی است و دستورهای متنوعی برای پخت آن وجود دارد که ما به بهترین و ساده‌ترین روش آن در این مطلب از جوان ایرانی اشاره کردیم.

https://irjavan.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%da%a9%d8%a7%da%86%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87/

طرز تهیه کاچی ساده: فوت و فن‌های آن چیست؟

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

بازدید : 59
تاریخ : زمان : | نویسنده : sahim6 | لینک ثابت | نظرات (0)

صفحات سایت

تعداد صفحات : 4


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 35
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 20
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 5
بازدید هفته : 279
بازدید ماه : 1,222
بازدید سال : 15,956
بازدید کلی : 33,585

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir